فائزون|آیت‌الله سلیمانی یک شخصیت متواضع و فروتن بود

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری:

آیت‌الله سلیمانی یک شخصیت متواضع و فروتن بود

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله سلیمانی شخصیتی روحانی متواضع و فروتن بود و تفاوت در اقشار مردم قائل نبود و با همه یکسان برخورد می‌کرد.

کدخبر : 37872 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۲/۱۰|۰۸:۴۸

به گزارش فائزون، مولوی نذیراحمد سلامی در مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله سلیمانی در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان با تسلیت شهادت این عالم بزرگوار بیان کرد: خبر شهادت حضرت آیت‌الله سلیمانی باعث غم و اندوه و تاثر ما شد، این شخصیت ارزشمند علمی ۱۷ سال در این استان برای مردم خدمت کردند و عالم توانمند و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی بودند.

وی افزود: آیت الله سلیمانی یک خطیب توانمند و سخن‌ور قوی بود و در سخنرانی‌های خود همیشه بروز و پیرامون موضوعات روز صحبت می‌کرد و بسیاری از مردم، تحصیل کرده‌ها و دانشگاهیان تحت تأثیر صحبت‌های‌ ایشان قرار می‌گرفتند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در خبرگان رهبری با اشاره به روحیه مرم‌داری این عالم مردمی تصریح کرد: آیت‌الله سلیمانی ارتباط مستقیم با اقشار مختلف مردم داشت و ارباب رجوع به راحتی به‌ایشان دسترسی داشتند و مشکلات خود را با وی درمیان می‌گذاشتند.

مولوی سلامی ادامه داد: این شخصیت مردمی هیچ وقت ارباب رجوع را ناامید نمی‌کرد و در حد توان تا آنجا که کاری از دستش برمی آمد انجام می‌داد و در مواقعی که برخی موضوعات از توانش خارج بود جواب قانع‌کننده می‌داد و همیشه با ارباب رجوع اخلاق نیکو داشتند.

این مولوی اهل سنت اظهار کرد: این شخصیت روحانی متواضع و فروتن بود با هر کسی که مراجعه می‌کردند غرور و تکبر نداشت و تفاوت در اقشار مردم قائل نبود با همه یکسان برخورد می‌کرد و این تواضع و فروتنی خاصیت آموزه‌های دینی است که همواره بزرگان دین چنین بودند.

وی خاطر نشان کرد: این شخصیت علمی بسیار اهل مطالعه بود و از هر فرصتی برای مطالعه و نوشتن استفاده می‌کرد و حتی زمانی که در هواپیما بود به مطالعه مشغول بود و در منابع اهل سنت نیز مطالعه بسیار داشت و از این منابع استفاده می‌کرد.

نماینده مردم استان در خبرگان رهبری افزود: آیت‌الله سلیمانی یک شخصیت تقریبی بود و در مدت زمانی که در استان بود در هر مناسبتی که سخنرانی داشت، سعی می‌کرد موضوعاتی را که مورد اتفاق همگان هست را بیان کند تا موجب رنجش برادران اهل سنت نشود.

وی گفت: در زمانی که‌ ایشان می‌خواستند از این استان منتقل شوند به‌خاطر محبتی که مردم به وی داشتند از رهبری تقاضا کردند که مجدد‌ ایشان را در استان ابقا کنند.

سلامی خاطرنشان کرد: اینکه امروز این جمعیت برای بزرگداشت این شخصیت علمی و دینی در این مکان جمع شده‌اند نشان از همان معنویت و حقانیت این عالم بزرگوار است.

اخلاق کریمانه، مردم‌داری و انتقاد‌پذیری از صفات ارزنده آیت‌الله سلیمانی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور باقربیک، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به شخصیت برجسته آیت‌الله سلیمانی بیان کرد:‌ ایشان نزدیک به ۲۰ سال در استان حضور داشتند، ۱۷سال نماینده ولی فقیه در استان و سه سال اخیر به عنوان نماینده خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

وی افزود:‌ آیت‌الله سلیمانی در مدت حضورشان در سیستان و بلوچستان آرزوی شهادت در این استان را داشتند و روزی که از این استان رفتند اشک چشمشان جاری شد و بیان کرد ناامید از این استان می‌روم.

وی ادامه داد: تقدیر الهی این گونه رقم خورد که در محل زندگی‌شان در مازندران به دست یک جنایتکار جانی به شهادت برسند و آغشته به خون به ملاقات خداوند رفتند.

این مقام مسئول اظهار کرد: خصوصیات شخصیتی‌ ایشان بسیار زیاد است و نمی‌شود در این وقت کم بیان کرد، وی سخن‌وری خطیب و توانمند، زهد و تقوا، روی گشاده و اخلاق کریمانه از ویژگی‌های بارز این عالم بزرگوار بود.

باقر بیک اذعان کرد: از ویژگی مهم آیت‌الله سلیمانی وقت و زمانی که‌ ایشان برای اهل سنت می‌گذاشتند و در بسیاری از مراسمات عزا و عروسی‌شان شرکت می‌کردند.

وی اخلاق کریمانه، مردم‌داری، محبت و انتقاد‌پذیری از دیگر صفات ارزنده این عالم بزرگوار عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: آیت‌الله سلیمانی به لحاظ علمی یک عالم برجسته و سخن‌ور بود و روحیه انتقاد‌پذیری بالایی داشت و هر انتقادی را با روی باز می‌پذیرفت.

وی گفت: این عالم بزرگوار با توجه به‌اینکه نماینده ولی فقیه در استان بودند با وجود مشغله‌های زیادی برای مردم و حتی بسیاری از طلبه‌ها وقت می‌گذاشتند و به خانه طلبه‌ها مراجعه و گرفتاری‌های آنان را در حد توان حل می‌کردند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcba9b8wrhbszp.uiur.html

ارسال نظر






captcha
ارسال