فائزون|هرگز تسلیم دشمن نشوید

وصیت‌نامه شهید؛

هرگز تسلیم دشمن نشوید

شهید حسین عالی در وصیت‌نامه خودنوشت: هرگز تسلیم دشمن نشوید و فقط تنها تسلیم در برابر خداي بزرگ باشید.

کدخبر : 37713 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۶|۰۹:۴۵

به گزارش فائزون، شهید حسین عالی  متولد 8 مرداد 1345در شهرستان زابل در تاریخ 21 بهمن ماه 1364 در منطقه اروندرود به شهادت رسید.
 
این شهید در وصیت‌نامه خود نوشته است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
 
ربنَا أَفْرِغْ علَینَا صبرًا وثَبتأَقْدامنَا وانْصرْنَا علَى الْقَومِ الْکَافرِینَ
 
اینجانب حسین عالی فرزند اصغر شماره شناسنامه ۱۸۸۹ تاریخ تولد ۱۳۴۵ وصیت مـن وصیت دیگر شهداي اسلام میباشد «السلام علیک یا حسین بن علی (ع) السلام علیـک یـا حجۀالله علی خلقه». با سلام و درود به امام‌زمان (عجل‌الله تعـالی فرجـه الـشریف) و نایـب برحقش امام خمینی و با سلام و درود بر تمامی رزمندگان اسلام که از همه نظر در راه خدا  جهاد کردند.

«الَّذینَ آمنُوا وهاجرُوا وجاهدوا فی سبِیلِ للَّه«... و با سلام و درود بر تمـامی خانواده‌های شهدا. عمیق و از راه درست به موضوعات فکر کرده و بعد از آن عمـل کنیـد. مرگ فریضه‌ای است که سراغ همه نوع جاندار خواهد آمد. ولی مرگ در انسان بـه دو نـوع تقسیم می‌شود: یکی مرگ در رختخواب و با ذلت و دیگـري شـهادت در راه خـدا و پیداکردن سعادتش آن است که می‌باید اول به طور عمیق فکر کـرده و بعـد عمـل نمایـد. امـا انسان‌هایی هستند که فکر را براي خاص احساسات بیان کرده و بر خواسته قلبشان ناآگاهانـه و نادرست عمل می‌کنند که‌این‌طور انسان‌ها، انسان‌هایی هستند که تاریخ به‌خوبی از آنهـا یاد نخواهد کرد. پس بیایید بافکر و اندیشه‌ای عمیق و درست به موضوعات آنهـا را عمـل کنیم.

من با عشقی که به خدا داشته‌ام به‌سوی او رفته‌ام. من به‌عنوان یـک فـرد مـسلمان و به‌حکم [وظیفه] شرعی و دینی که داشتم قدم در این را گذاشتم و خداوند بـزرگ را شـکر می‌کنم که چنین سعادتی نصیب من کرد و چنین رهبري جلو راهـم قرارداد و ذره‌ای نورایمان در من روشن نمود، تا خود و خداي خود را بشناسم. اکنون که در میان شما نیـستم و خداوند لیاقت شهادت را نصیب من کرد، چنان‌که خود را لایق می‌دانستم پیـام مـن را بـه گوش این منافقین کوردل و دشمنان اسلام که مـا را ناآگـاه می‌پندارند، برسـانید کـه مـا پیروزیم و جبهه حق همیشه پیروز بوده است.

اي برادران مسلمان باید هجرت کرد بایـد کـه بـار سفر بست. باید حرکت کرد. باید پرواز کرد اوج گرفت هجرتی بزرگ از فـرش تـا عـرش. بیایید  یاران با ما هم سفر شوید، گرچه راه درازي است؛ اما این خـط ماسـت و ایـن جـاده پرفرازونشیب ما. از إِنَّا للَّه وإِنَّا إِلَیه راجِعونَ«از خـدا هـستیم و به‌سوی او بازگـشت می‌کنیم. بنگرید که چگونه جغد کورِ شب‌پرست، در واپسین لحظه‌های تاریکی بـا نـامردي هجومی بر ما گرفت و روباه پیر زمان دندان‌تیز کرد تا بر گلوي پرنده خـونین بـال انقـلاب زخمی کاري زند و شما اي ملت مسلمان ایـران در زیـر پـرچم الله‌اکبر و لا الـه الا الله مستضعفین جهان را آزاد کنید.
 
از خدا بخواهید تا ظهـور حـضرت مهـدي (عجل‌الله تعـالی فرجه الشریف) امام را براي اسلام و امت شهیدپرور حفـظ کنـد. اي مـادران مبـادا از رفـتن فرزندانتان به جبهه جلوگیري کنید که فردا در محضر خدا نمی‌توانید جواب زینب (سلام‌الله‌علیها) را بدهید. جبهه دانشگاه است، دانشگاه انسان‌سازی. در آنجا انسان از مادیات می‌برد و به معنویات الهی می‌پیوندد و باید جوان‌ها هجوم بیاورند به جبهه‌ها، زیرا حضور جوان‌ها در جبهه باعث پیروزي می‌شود و اگـر خدای‌ناکرده در ایـن بـاره سـستی شـود، بایـد جوابگوي شهدا در روز محشر باشید.

محصلین عزیز با درس‌خواندن راه شـهدا را ادامـه دهید و با همین عمل ضربه  محکمی بر دهان امپریالیسم شـرق و غـرب بزنیـد و هرگـز تسلیم دشمن نشوید و فقط تنها تسلیم در برابر خداي بـزرگ باشـید. اي جوانـان همه‌تان مسئولید که بکوشید و ملت‌های تحت ستم را از [زیر] یوغ استکبار آزاد کنید و براي اینکه مستضعفین را از زیر یوغ استکبار درآورید، باید به جبهه‌ها هجوم بیاورید و صدامیان  را درمرحله اول نابود کنید.

پدرم می‌دانم  فراق  من بار گرانی بر دوش تو نهاده است، اما ایـن را هم‌میدانم که قامت استوار و مردانه تو را تاب بیش از این است. چرا که بیش از این حلـم  تو و شجاعت تحسین‌برانگیز را در فراق برادر دیگرم که به دست بعثیون به شـهادت رسـید، دیده‌ام و می‌دانم که چگونه فرزندانت را ابراهیم‌وار به مسلخ عـشق روانـه می‌کنی. پـدرم می‌دانم که با رفتن من تو با آن غیـرت و مردانگی‌ات از پـاي نخـواهی نشـست و فرزنـدان دیگرت را روانه جبهه‌ها خواهی کرد.
 
اي پدر و مادر و برادران و خواهرانم و دیگـر خویـشاوندانم مـن نمی‌گویم کـه در شهادت من گریه نکنید، اما وصیتم این است که خداوند را از یادتـان نبریـد کـه اگـر یک‌لحظه از یاد خدا غافل شویم فانی خواهیم شد. پس بیایید همگـی بـا همدردی‌های روزانـه خود اضافه کنیم که اي خداي متعال ما را هدایت کن و ما را از یاد خود یک‌لحظه غافـل مگردان. اي خویشاوندان و آشنایان هرجا که می‌نشینید حرف از بدي دیگران نزنید، یکبـار هم که شده از خوبی یکی صحبت کنید، اگر طرف خودش راضی باشد و در غیر این صورت نیز غیبت است و خودتان بهتر می‌دانید که غیبت‌کردن از زنا بدتر اسـت. پـس بیاییـد براي چند لحظه هم که شده است خدا را ازخودراضی نگه بـداریم. بـرادران و خـواهرانم فعالیت‌های خویش را در راه خداوند زیاد کنید که خداوند خـود سـدهاي جلـوي شـما را برمی‌کند و راه را برایتان باز می‌کند.

احیاناً سدهایی ناچیز جلوي پایتان می‌نهند کـه بـا آن مورد آزمایش خداوند خواهیم شد که ان‌شاءالله از ایـن آزمایش‌های به‌خوبی و روسـفیدي بیرون آیید و روي ما را نیز روسفید کنید.

اي پدر و مادر گرامی‌ام اگر بنابراین باشـد کـه سـعادت دیگـري نـصیب فرزندان شود، خدا را شکر کرده و عباداتتان را در راهش زیاد و خـدمتتـان را نیـز زیـاد خواهید نمود. حلالم کنید؛ و این را به منـافقین  بگویی ـرفته‌ام با رضایت را برمی‌گشتم؛ بنابراین به رضاي خدا کار کرده‌ام و در رضاي خدا زوري وجود ندارد. خدا  را شکر می‌کنم که [...] و چطور مرا خودش به درگاهش بخواند و من را لایق شهیدشدن بکند. (خدا را شکر) ما هرچه بیشتر، بیشتر به پیشگاه خداوند هدیه کنیم باز کم اسـت.
 
پـس اگر کسی خواست که قدم در راه خداي متعال بردارد نتیجه‌اش سعادت اسـت جلـوي او را نگیرید، اگر بگیرید خداوند از شما روي برمی‌گرداند. من با باري از گناه به‌سوی خدا رفـتم خداونـد مـرا بـبخش از غیبت‌ها کـه کـردم از تهمت‌ها که زدم مرا ببخش که خود را در این دانشگاه معنویت نتوانـستم کامل‌تر خـالص کنم. خداوندا مرا بیامرز که چه بسیار نماز بجاي آوردم؛ اما نمازي سراپا ریـا خـدایا بـه مـن زیستنی عطا کن که در لحظه مرگ بر بی‌ثمری گذشته حسرت نخورم. خـدایا می‌دانم بـه ملاقات تو آمدن لیاقت می‌خواهد؛ ولی خدایا خودت ایـن لیاقـت را بـه مـا بـده. خـدایا بـا شهادت زندگی مرا جاوید کن. مردم مسلمان و شهیدپرور ایران به بیانات رهبر انقلاب خوب گوش کنید و به همه آنها عمل نمایید. مردم شهیدپرور زاهدان [...]منطقه ماخما.

برادران چه شیعه و چه سنی بایـد هشیار، باشید و نگذارید که این منافقان [که] همان‌طور که خودتان می‌دانید از کفـار بـدتر هستند بین شما تفرقه بیندازند ما اصلاً چرا با هم تفرقه پیدا کنیم ما همه براي یـک هـدف  کار می‌کنیم و آن براي رضاي خدا است.

پس این منافقین را که نه خدا را می‌شناسند و نه پناه بر خداي را نگذارید که بین شما تفرقه بیندازند و اي بـرادران و خـواهرانی کـه در  ادارات هستید، مواظب باشید که منافقین بین شما رسوخ نکنند و اگر چنین اشخاصـی را دیدید به مقامات مسئول معرفی نمایید و به شما سـفارش کـه بـه پایگاه‌های مقاومـت در شهرمان زاهدان بروید و پایگاه‌ها را پر کنید و به این وسیله به استکبار جهانی بفهمانید کـه هرگز شما از جنگ و جنگیدن خسته نمی‌شوید و اي برادران سیستانی و بلوچستانی شما با همه این کارهایتان به استکبار جهانی بفهمانید که کسانی که می‌خواهند در راه خدا کوشـش کنند و حکومت الهی را نگه دارند، با کارهایی که منافقین می‌کنند خسته نمی‌شوند و اگـر فرزندشان شهید شد، فرزند دیگرشان را به جبهه می‌فرستند و جلوي این قاچاقچی‌های ازخدابی‌خبر [را] که جوان‌ها ما را بدبخت می‌کنند و از بین می‌برند بگیرید.
 
جوان‌هایی را از بین می‌برند که باید بیایند و در جبهه‌ها بـر علیـه کفـر بجنگنـد. ولـی ایـن قاچاقچی‌ها نمی‌گذارند و [به] این جوان‌ها را به انحراف می‌کشانند. لعنت خدا بر آنها باد، اي بـرادران و خواهران مواظب باشید که محتکران و گران‌فروشان مال شما را از شما نگیرند و هر جا که یک گران‌فروشی را دیدید به کمیته امور صنفی معرفی کنید، تا مطابق مقـررات بـا او رفتـار شود و به کسانی که جنسی را احتکار می‌کنند و می‌گذارند که جنس کم شـود و بـه قیمـت گرانی به مردم بفروشند به آنها بگویم که عـذاب سـختی را از جانـب خـدا در انتظـار آنهـا است. احتکارکنندگان و کسانی که هنوز هم احتکار می‌کنید بـه خـود آییـد و دسـت از احتکار بردارید و در نزد خداوند متعال توبه کنید که خداوند توبه‌پذیر است که یک‌لحظه هم دیر است و مرگ هر لحظه ممکن است فرارسد و در آن [...] توبه‌کردن فایده‌ای  ندارد.

لعنت خدا بر شما باد مثل‌اینکه می‌خواهید مـردم را انقـلاب ناراضـی نگـه داریـد و انقلابی را که به ما آزادي بخشید و نحوه آزاد زندگی‌کردن را به ما آموخـت از بـین ببرید؛ ولی کور خوانده‌اید. این مردم خیلی آگاه‌ترند که بـا کارهـاي شـما از ایـن انقـلاب دسـت بردارند. چون مردم انقلابی که کرده‌اند یک انقلاب اسلامی است و ملـت آگـاه مـا انقـلاب اسلامی را درك کرده است و جلـوي شـما را خواهـد گرفـت و شـما محتکـران را از بـین خواهد برد. خانواده‌های شهدا شما که بهترین عزیزانتان را در راه خدا داده ایـد و هنـوز هـم عزیزان دیگرتان را به جبهه میفرستید، شما بـا صـبر و اسـتقامت بـه مـزدوران خـارجی و منافقین که در داخل کشور هستند، بفهمانید که هنوز هم اگـر احتیـاج باشـد خودتـان بـه جبهه خواهید آمد، ولی نمی‌گذارید که دشمن خدا و قرآن بر شما حکومت کند و اي امـت شهیدپرور ایران به شما بگویم که روزهاي پنجشنبه در مزار شهدا حاضر شـوید و بـا ایـن کارتان به خانواده‌های شهدا بگویید که ملت حزب‌الله هنوز در صحنه است و نمی‌گذارد که خون شهدا پایمال شود و اي امت شهیدپرور در نمازجمعه و دعاهـاي توسـل و کمیـل و دیگر دعاها شرکت کنید که این نمازجمعه‌ها و دعاهـا بـود کـه مـا را این‌چنین اسـتوار گردانید.

برادران و خواهران این دعاها و نمازجمعه‌ها بود کـه ملـت مـا کنـون سـرافراز و سربلند بوده است و با این دعاها شما می‌توانید ایمانتـان را قـوي کنیـد و باایمان قـوي می‌توانید دشمن زبـون را از بـین ببریـد و نـابود کنیـد و در آخـر هـم چنـد جملـه بـراي هم‌سنگرانم یعنی دانش‌آموزان بگویم: اي دانش‌آموزان از شما می‌خواهم که درس‌هایتان را خوب بخوانید دانش‌آموزان گرامی شمایید امید آینده انقلاب اسـلامی. دانش‌آموزان شـما همراه درس‌خواندن  امیدوارم که اگر [در] جبهه احتیاج باشد بر جبهه‌ها بیایید و ثابت کنید  که امت حزب‌الله [...] نمی‌شود در آخر از شما پدر و مـادر کـه بـراي شـما فرزنـد خـوبی نبودم.

حلالیت می‌طلبم از شما برادران و خواهرانم هم حلالیت می‌طلبم و از شما خویـشان و قومان و دوستان نیز حلالیت می‌طلبم. موضوع دفن هر جور پدر و مادر می‌گویند.

ارسال نظر






captcha
ارسال