فائزون|مبعث آغازگر نجات بشریت از جاهلیت بود

کارشناس مذهبی:

مبعث آغازگر نجات بشریت از جاهلیت بود

کارشناس مذهبی گفت: مبعث آغازگر نجات بشریت از جاهلیت بود و در چنین روزی انسان‌ها از تاریکی و گمراهی دوران جهالت و نادانی نجات پیدا کردند.

کدخبر : 37698 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱|۱۰:۲۸

به گزارش فائزون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد محمودی در گفتگو با عصرهامون با اشاره به اینکه مبعث پیامبر اکرم (ص) روزی برای عبور از جهالت‌ها و نادانی‌ها است بیان کرد: در چنین روزی انسان‌ها از تاریکی و گمراهی دوران جهالت و نادانی نجات پیدا کردند.

وی افزود: حضرت محمد (ص) با مبعوث‌شدن به پیامبری و با خلق نیکوی خود سبب شدند بشریت از جهالت و ظلمت نجات پیدا کند و مسیر سربلندی و سعادت را طی کند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مبعث علاوه بر اینکه روز نجات انسان از کفر و نفاق است تصریح کرد: این عید بزرگ فرصتی برای همدلی و وحدت مسلمانان است.

محمودی ادامه داد: وحدت و با هم بودن مسلمانان آثار و برکات بی‌شماری دارد که با تحقق آن می‌توان عدالت، عدل، امنیت و آرامش را در جهان محقق کرد در سایه آن به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی رسید.

وی بیان کرد: بعثت نبی مکرم اسلام موجب شد بشری که غرق در فساد و غرق در جهالت بود به سمت نور و روشنایی هدایت شوند.

این کارشناس مذهبی بعثت پیامبر اسلام (ص) را اساسی‌ترین و محوری‌ترین امر برای تربیت انسان‌ها عنوان کرد و افزود: بعثت موجب خودآگاهی و خودشناسی در بشریت شد و هدایت انسان‌ها به‌سوی سعادت حقیقی یکی از اهداف مهم مبعث است.

محمودی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در پرتو ظهور بعثت پیامبر اکرم (ص) اداره می‌شود بیان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان پرچم نشر و گسترش اسلام ناب در جهان نقش کلیدی و محوری بر پایه اهداف و ارزش‌های بعثت پیامبر گرامی اسلام بر عهده دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: امروز ضروری است تا اهداف مبعث پیامبر اکرم (ص) به طور دقیق برای عموم جامعه تبیین شود.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: امت اسلامی در همه دوره‌ها به‌خصوص دوران کنونی نیازمند درس‌گرفتن از پیامبر اکرم (ص) است و باید سنت و سیره او را به دستی شناخته و تلاش کنیم در مسیر او گام برداریم.

وی گفت: پایه و اساس همه ادیان یکی است، ولی جهانی ساختن و برتری بخشیدن به دین خدا، تنها به دست پیامبر اسلام انجام گرفت و حضرت محمد (ص) مبعوث شد تا کار ناتمام پیامبران پیشین را به کمال برساند.

انتهای خبر/ س
 

ارسال نظر






captcha
ارسال