فائزون| شهید کفاش سید الشهدای شهدای سلامت سیستان و بلوچستان/ ایثار مدافعان سلامت در تاریخ ماندگار خواهد شد

در دومین سالگرد شهدای مدافع سلامت سیستان وبلوچستان مطرح شد؛

شهید کفاش سید الشهدای شهدای سلامت سیستان و بلوچستان/ ایثار مدافعان سلامت در تاریخ ماندگار خواهد شد

قربان علی بندانی، فرمانده مرکز بهداری رزمی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه سلمان گفت: شهید کفاش سید الشهدای شهدای سلامت در سیستان و بلوچستان است.

کدخبر : 37338 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۲۵|۱۳:۰۳

به گزارش فائزون ، صبح امروز مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت مدافعان سلامت سیستان و بلوچستان در تالار بوعلی دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.

آیت الله مصطفی محامی؛ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای سلامت به ویژه شهدای سلامت سیستان و بلوچستان بیان کرد: شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت، مدافعان سلامت و سایرشهدا فارغ از نگاه مادی با اندیشه و نگاه اخروی و سعادت در میدان نبرد حاضر شدند و جان خود را فدا کردند.

وی افزود: یکی از بهترین اعمال در نزد خداوند متعال خدمت به مردم است و شهدای سلامت ما برای حفظ سلامت و نجات مردم از بیماری با جان فشانی در این راه به بهترین شکل ممکن این را نشان دادند.

آیت الله محامی تصریح کرد: چه زیباست انسان برای رسیدن به رشد و سعادت خود نگاهی فارغ از بهشت و جهنم داشته باشد و فقط خدا را در نظر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه اظهار کرد: مدافعان سلامت تا پای جان در مسیر خدمت به کشور و سلامت مردم ماندند و با نگاه مجاهدانه و ایثارگرانه در این راه خدمت رسانی کردند که بسیاری از این افراد در این راه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات کشوراین اعتقاد و نگاه مجاهدانه لازم است، باید راه شهدا را ادامه دهیم تا بتوانیم به نگاه و مرام و شیوه و روش آنان برسیم، باید پیام جان فشانی های شهدا را در تاریخ ثبت و ضبط و به نسل های آینده منتقل کنیم تا با فرهنگ ایثار و مقاومت اشنا شوند.

شهید کفاش سید الشهدای شهدای سلامت سیستان و بلوچستان

قربان علی بندانی، فرمانده مرکز بهداری رزمی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه سلمان در ادامه این مراسم به بیان خاطرات و اقدامات خستگی ناپذیر سردار شهید کفاش فرمانده بهداری جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در ایام کرونا در استان پرداخت و بیان کرد: شهید کفاش سید الشهدای شهدای سلامت سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: شهید کفاش در ایام سخت بیماری کرونا در استان تا پای جان از فعالیت و خدمت به مردم دست نکشید.

بندانی تصریح کرد: در ادامه اقدامات اخیر مرکز بهداری جنوب شرق دو اقدام بسیار ارزشمند دیگر در استان رقم خورد که جهاد سلامت برای رفع محرومیت زدایی در سیستان و بلوچستان و ایجاد شهرک سلامت در استان از جمله آنهابه شمار می رود.

وی با اشاره به افزایش مجدد آمار کرونا گفت: تعداد مبتلایان در استان به 7 برابر رسیده است که می طلبد به مراعات نکات بهداشتی توجه و نسبت به واکسناسیون دوز یاداور اقدام کنیم.

شهید کفاش به عنوان فرمانده عرصه جهاد سلامت

حسن علی نوری؛ دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی- اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به خاطراتی از شهید کفاش گفت: غرابت و نزدیکی این شهید به جهاد در عرصه سلامت نشات گرفته از تجربه گرانقدر دفاع مقدس بود.

با اشاره به اینکه فرمانده هان نظامی ما همیشه در خط مقدم بودند افزود: شهید کفاش به عنوان فرمانده عرصه جهاد سلامت در استان عملا این پیام را در زندگی خودش به همه نسل ها منتقل کرد.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی- اجتماعی استان گفت: وقتی بیمارستان بوعلی مملو از بیماران کرونایی شد، شهید کفاش ورود پیدا کردند و زمینه انتقال بیماران را به بیمارستان نبی اکرم(ص) شخصا انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: در همه صحنه ها شهدای ما به صورت ویژه حضور داشتند و برای  حل مشکلات  تا پای جان ایستادند.

​​​​​​گفتنی است؛ در پایان این مراسم از پایگاه خبری عصر هامون به دلیل عملکرد موفق در زمینه پوشش و فرهنگ سازی مبارزه با کرونا تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال