فائزون| اساسی‌ترین مبارزه با آمریکا «خدمت به مردم» است/ با فساد مبارزه کنید

ضرورت دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی مسوولان از منظر امام خامنه‌ای؛

اساسی‌ترین مبارزه با آمریکا «خدمت به مردم» است/ با فساد مبارزه کنید

رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: هر که می‌خواهد با آمریکا مبارزه‌ی اساسی کند، باید به این مردم خدمت کند؛ هر که می‌خواهد با دشمنان این ملت مبارزه‌ی عملیِ کارآمد کند، با فساد مبارزه کند؛ امروز بزرگترین مبارزه با آمریکا، کار کردن و تلاش کردن و مجاهدت برای اصلاح امور کشور است.

کدخبر : 37027 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۹|۰۸:۴۳

به گزارش فائزون به نقل از خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر ضرورت مبارزه با دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی و در راس تمام آنها به آمریکا اشاره کرده‌اند و آن را امری اساسی برای مردم و مسئولان دانسته‌اند.

ایشان خدمت خالصانه و صادقانه مسوولان به مردم را بهترین روش مبارزه با آمریکا در برابر ظلم‌ها و فشارهای آنها عنوان کرده‌اند و همواره بر تحقق این امر مهم تاکید دارند.

در ادامه به بخشی از بیانات گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی مسوولان پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانیم.

- هر که می‌خواهد با آمریکا مبارزه‌ی اساسی کند، باید به این مردم خدمت کند. هر که می‌خواهد با دشمنان این ملت مبارزه‌ی عملیِ کارآمد کند، با فساد مبارزه کند؛ امروز بزرگترین مبارزه با آمریکا، کار کردن و تلاش نمودن و مجاهدت برای اصلاح امور کشور است.

- دشمنان بیکار نمی‌نشینند، نقشه می‌کشند؛ هنر این است که نقشه و توطئه‌ی دشمن را، نقطه‌ای را که آماج حمله‌ی ‌دشمن است، بشناسیم و برای مواجهه و مقابله‌ی با او، برای خنثی کردن کار دشمن، طرح، انگیزه و فکر داشته باشیم؛ آن وقتی مبارزه موفق خواهد شد که در او ایمان به خدا و توکل وجود داشته باشد.

- ما با استكبار، نظام سلطه و تسلط چند كشور بر سرنوشت عالم بشدت مخالفیم و با آن مبارزه می‌كنیم و نمی‌گذاریم اینها با سرنوشت دنیا بازی كنند؛ مبارزه‌ی با سلطه یكی از وظایف دولت اسلامی است؛ با نظام سلطه باید مبارزه كرد. مبارزه‌اش هم با شمشیر نیست؛ مبارزه‌اش با عقل، با كار حرفه‌یی سیاسی، و با شجاعت در میدان‌های لازم و متناسب خودش است.

- مبارزه در دوران کنونی، مبارزه‌یی دشوار است؛ هم به خاطر قدرت زر و زور استکبار، و هم به خاطر قدرت تبلیغاتی و توجیه‌گر دروغگویی‌ها و نفاق‌های استکبار و ایادیش.

- امروز البتّه خبیث‌ترین دشمن ما و دشمن جمهوری اسلامی آمریکا است. البتّه ما دشمن کم نداریم امّا آن که از همه خبیث‌تر و عنودتر است، عبارت است از آمریکا. مسئولان آمریکایی، هم دروغ‌گو هستند، پشت‌هم‌انداز هستند، وقیحند، طمّاعند، شارلاتانند -حرکت‌هایشان، حرفهایشان را شما بشنوید، شارلاتانی حرف می‌زنند؛ یعنی انواع و اقسام خصوصیات زشت اخلاقی- و هم البتّه در کنارش ظالمند، سنگدلند، بشدّت بی‌رحمند، تروریستند؛ یعنی آنچه خوبان همه دارند، اینها به‌تنهایی همه را دارند! یعنی این جور دشمنی در مقابل ما امروز وجود دارد.

- ببینید دشمن به کجاها کار دارد؛ فقط مسئله‌ی اقتصاد نیست، فقط مسئله‌ی فرهنگ نیست، فقط مسئله‌ی باورهای انقلابی و دینی نیست، حتّی به انتخاباتش کار دارد؛ نمی‌خواهند این ظاهره و پدیده‌ی شرکت مردم به نام دین، در پای صندوق رأی و در خدمت انتخاب تثبیت بشود؛ همیشه ضدّ این را تبلیغ کرده‌اند، همیشه گفته‌اند که دین با انتخابات و با آزادی و با دموکراسی و با این چیزها مخالف است؛ حالا چطور ببینند که دین مظهر کامل یک مردم‌سالاری همه‌جانبه است که بعضی از خارجی‌ها هم اعتراف کردند.

- اگر شما در سنگر، در مقابل دشمن خوابت ببرد، معنایش این نیست که دشمن هم خوابش برده؛ او ممکن است بیدار باشد؛ کما اینکه همین ‌جور هم هست. هزاران نفر را می‌گذارند برای پیگیری مسائل گوناگون ایران؛ ما بایستی میلیون‌ها نفر آماده باشیم برای اینکه، هم دفاع کنیم،‌ هم ضربه بزنیم؛ ما هم باید متقابلاً به آنها حمله کنیم؛ چه تبلیغاتی و چه انواع و اقسام کارهایی که از دست یک ملّت انقلابی برمی‌آید.

- رحمت خدا بر امام بزرگوار که حقایق را در مورد این مسائل برای ملّت ایران در طول ده سال زندگی بابرکت خود، در آغاز انقلاب روشن کرد. بیانات امام را نگاه کنید؛ امام، هم دوست را شناخت، هم دشمن را شناخت، هم ملّت ایران را شناخت؛ هم اهداف را شناخت. اینکه امام مکرّر در مکرّر بیان می‌کند، می‌گوید، اصرار می‌کند بر اینکه به شیطان اعتماد نکنید، به دشمن اعتماد نکنید، برحذر می‌دارد ما را از اعتماد به دشمن، این به‌خاطر شناخت دشمن است. ما البتّه این حرفها را می‌زدیم؛ امروز این حرفها روی پرده است، روی صحنه است، همه دارند این را می‌بینند؛ رفتارهای این جناب دارد نشان می‌دهد که حقیقت آمریکا چیست و چگونه است و باطن این حرفهایی که راجع به حقوق بشر و دوستی انسان و مانند اینها می‌زنند چیست؛ این آن چیزی است که ما می‌توانیم از این اوقات و از تدبّر در فرمایشات امام به‌دست بیاوریم.

- این انقلاب یک خیز بلندی بود که ملّت ایران برداشت برای اینکه خود را از ذلّت وابستگی و ذلّت عقب‌ماندگی نجات بدهد؛ این انقلاب یک حرکت عظیمی بود برای اینکه وابستگی و عقب‌ماندگی‌ را -این دو ذلّت بزرگ را- به برکت اسلام و با راهنمایی و رهبری اسلام، از این ملّت بزداید؛ دو درد طولانیِ مزمن بود، اینها را علاج بدهد؛ انقلاب برای این به وجود آمد و نظام جمهوری اسلامی بر این اساس تشکیل شد. خب، درست توجّه کنید، وقتی که یک حرکتی برای این مقصود به وجود آمده است که وابستگی را و عقب‌‌ماندگی را از این ملّت بزداید و موفّق هم شده است، پیشرفت هم کرده است، آن کسانی که عقب‌ماندگی و وابستگی به نفع آنها بود، در مقابل این حرکت، این انقلاب، و این نظام می‌ایستند؛ این طبیعی است.

- این طور نیست که ما دشمن درست می‌کنیم‌؛ بعضی‌ها تکیه‌کلامشان این است که آقا دائم دشمن نتراشید‌! دشمن را حرکت ملّت می‌تراشد. فرض کنید یک قلدری آمده است خانه‌ی شما را، دکان شما را، محلّ استراحت شما را، زندگی شما را غصب کرده است؛ وقتی شما آمدید او را بیرون کردید، خب شما حقّتان را انجام داده‌اید، حقّتان را گرفته‌اید امّا او با شما دشمنی می‌کند. تا وقتی‌که امید داشته باشد که بتواند بر شما غلبه پیدا کند، به شما ضربه می‌زند. ما با کسی دشمنی جدیدی ایجاد نکرده‌ایم؛ اینها دشمنی می‌کنند. آن کسانی که از وابستگی ایران به خودشان بهره می‌بردند، امروز با ما دشمنند؛ دشمن خونی! آن ‌کسانی که از عقب‌ماندگی ملّت ایران منتفع می‌شدند، امروز با ما دشمنند؛ دشمن خونی، دشمن آشتی‌‌ناپذیر.

انتهای پیام/341

ارسال نظر






captcha
ارسال