فائزون|زندگینامه شهیده شاخص سال ۱۴۰۱ فاطمه اسدی

زندگینامه شهیده شاخص سال ۱۴۰۱ فاطمه اسدی

فائزون زندگینامه شهیده شاخص سال ۱۴۰۱ فاطمه اسدی را منتشر کرد.

کدخبر : 37020 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱/۶|۰۹:۱۱

زندگینامه شهیده شاخص سال 1401 فاطمه اسدی

تولد: 11/05/1339

شهادت: 07/06/1361

متولد: دیواندره کردستان

محل شهادت: کردستان

معرفی: سپاه بیت المقدس استان کردستان- بسیج جامعه زنان کشور

کردستان سرزمینی است که وجب به وجب آن و قدم به قدم با خون هر شهیدی عطرآگین شده است و امنیت و آرامش، سربلندی و شکوه و اقتدار آن، مدیون خون و ایثار شهداست. یکی از این شهدا، شهیده فاطمه اسدی است که پیکر وی امسال توسط گروه های تفحص پیکرهای مطهر شهدا، در کردستان کشف شد و خبر این رویداد مبارک، از سوی سردار باقرزاده فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به دختر وی که تنها بازمانده این خانواده است، اطلاع داده شد و اوج خبائث و ددمنشی حزب دموکرات را آشکار کرد.

شهیده فاطمه اسدی یازدهم مرداد سال 1329 در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره در خانواده ای متدین دیده به جهان گشود و دوران طفولیت وی در شرایطی سخت سپری شد. او زمانی که به سن تحصیل رسید، فقر و محرومیت و انبوه امکانات، مانع از تحصیلش شد و وی را از نعمت آموختن محروم کرد. از کودکی پنجه در پنجه فقر افکند و با کار و تلاش به مبارزه با این پدیده شوم پرداخت؛ به طوری که هم در منزل کار می کرد و هم در مزرعه تا مقداری از سنگینی بار اداره زندگی را که بر دوش پدر و مادرش بود بکاهد.

وی در ابتدای جوانی، تشکیل زندگی داد که ثمره ازدواج او یک دختر است. او بانوی خودساخته ای بود و ایمانی به استواری کوههای کردستان داشت. پاکی، دین داری و پارسایی، مهم ترین شاخصه های حیات وی بودند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور عناصر ضد انقلاب در منطقه، فاطمه اسدی برافروخته شد و زمانی که می دید آنها به صورت علنی به تاراج نقد باورهای مردم پرداخته و نسبت به مسلمانان جفا می کنند، بیشتر نگران شد. از سویی دیگر، همسر او هم که از سالکان طریق دین بود، در این زمینه با هم هم عقیده بود، بنابراین انها تصمیم گرفتند تا برای مبارزه با سلطه ضد انقلاب به پا خیزند.

فاطمه اسدی و همسرش همکاری خود را با نیروهای سپاه و پیشمردگان مسلمان آغاز کردند. ضد انقلاب وقتی از ماجرا مطلع شد، همسرش را دستگیر و به زندان خود در روستای نرگسله انتقال داد. پس از دستگیری همسرش، فقر، فشار و تنهایی مانع از مبارزه فاطمه اسدی با ضد انقلاب نشد. وی بسیار با جرات و پر دل بود و در هر جایی که زمینه ای فراهم می شد به افشای چهره ضد انقلاب می پرداخت.

او سختی های راه را بر خود هموار کرده و مرتب برای ملاقات همسرش به روستای نرگسله می رفت و برای آزادی همسرش نیز هیچ گاه به ضد انقلاب التماس نکرد و عقیده داشت که این ها حقیرتر از آن هستند که من التماس شان کنم بنابراین هر وقت همسرش را ملاقات می کرد فقط یک توصیه برای او داشت: مبادا در مقابل دشمن کم بیاوری و شکسته شوی، محکم و استوار در مقابل شان مقاومت کن و از عقاید و باورهایت دفاع کن تسلیم شدن در برابر این عناصر فاسد، گناهی بزرگ و نابخشودنی است.

شهید فاطمه اسدی روز هفتم شهریور سال 1361 وقتی برای ملاقات همسرش به روستای نرگسله رفت: با جسم نحیف وی رو به رو شد؛ آثار شکنجه را به وضوح در جای جای بدن او دید و چشمان کبود شده و صورت زخمی او را مشاهده کرد بنابراین با فریادی رسا، آن چنان که همه ساکنان روستا آن را بشنوند و انعکاس پژواک این فریاد را کوه های اطراف به همه برسانند لب به اعتراض گشود و با مزدور اجنبی و فاسد خواندن عناصر ضو انقلاب هیبت و همینه آن ها را شکست .

دشمن وقتی دید که حیثیت نداشته اش بیشتر از همیشه بر باد رفته است. فاطمه اسدی را به داخل مقر خود و همسرش را هم به زندان برگرداند و در همان لحظه نیز دستور اعدام این زن پارسای آزاده را صادر کرد: بنابراین او را در همان جا تیر باران کرده و به شهادت رساندند.

بعد از شهادت فاطمه اسدی پسر کوچکش به دلیل نبود سرپرست در گهواره از دنیا رفت و شوهرش نیز بعد از زندان دولتو آزاد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال