فائزون|برگزاری همایش مجمع علمی دانشنامه دفاع مقدس در زاهدان

برگزاری همایش مجمع علمی دانشنامه دفاع مقدس در زاهدان

همایش مجمع علمی دانشنامه دفاع مقدس امروز در تالار فردوسی با حضور فرهنگیان، اساتید دانشگاه و روحانیون به صورت وبینار در زاهدان برگزار شد.

کدخبر : 36981 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۰|۱۱:۴۰

 

 

به گزارش فائزون به نقل از خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، همایش مجمع علمی دانشنامه دفاع مقدس امروز در تالار فردوسی با حضور فرهنگیان، اساتید دانشگاه و روحانیون به صورت وبینار در زاهدان برگزار شد.

سرهنگ «‌محمدعلی میری» جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: وجود اولین و کوچک‌ترین شهیدملی‌ و شهید میرحسینی در استان ما، افتخار و هویت سلحشوری و ایثار است.

وی گفت: بر ما تکلیف است این حماسه سازی ها و عزت ها رابه نسل های جدید که تمایل به استفاده از مدل‌های غربی دارند، منتقل کنند.

این مسئول ادامه داد: حرکت در این مسیر، ارزش آفرینی و توانمندی استان را به ارمغان خواهد آورد.

«‌ناصر زورقی» استاد دانشگاه در این همایش ابراز داشت: برای جاودانه سازی نام شهیدان رسالت بزرگی بر ما محول شده است که باید سعی کنیم درحد توان این وظیفه را انجام دهیم.

وی گفت: در دوران جنگ،برای شهادت و شهید شدن، داوطلبان بسیاری وجود داشت و حتی قرعه‌کشی می‌کردند. خود را بر روی میدان مین می‌انداختند و در آن دوران از خود سلحشوری ها و ایثارگری های بسیاری را به جا گذاشتند. آنان به امام حسین (ع) اقتدا کردند و منطقشان مکتب عاشورا بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال