فائزون|برگزاری آیین اختتامیه بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در زاهدان

برگزاری آیین اختتامیه بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در زاهدان

آیین اختتامیه بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت امروز در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زاهدان برگزار شد.

کدخبر : 36979 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۷|۱۲:۴۹

به گزارش فائزون به نقل از خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، آیین اختتامیه بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت امروز در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس زاهدان برگزار شد و از نفرات برتر جشنواره تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

سرتیپ دوم پاسدار «غلام نبی کوهکن» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: افراد برگزیده در حوزه شعر باید هرکدام بتوانند موضاعات اساسی کشور را درشعرهایشان بسرایند.

وی گفت: در استان در حوزه نویسندگی و موضوعات فرهنگی مختلف کلاس های زیادی برگزار شده است که در آثار هنرمندان رشد و نتیجه به وضوح دیده میشود.از شاعران بلوچ زبان در نیکشهر و ایرانشهر نیز داشته ایم و امیدواریم بتوانیم بخشی از آنان را چاپ کنیم.

«عباس باقری» عضو هئیت داوران کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حوزه شعر و شاعری در استان سیستان و بلوچستان معناپذیر شده است و نگاه شاعران و هنرمندان به مبانی شعر وادب به خصوص در حوزه دفاع مقدس استان پایگاه ارزشمندی برای شعر در این حوزه است و نگاهی فراسواست.

وی گفت: اما این همه استعدادهای استان نیست و باید جایگاه استانمان رابه درستی معرفی کنیم چراکه ارزش ها در چنین جشنواره هایی خودنمایی می‌کنند.

باقری ادامه داد: نباید شعرا تنها در زمان های خاصی تحسین نشوند.شاعر با موضع گیری های دقیق و حمایت شعر استان میتواند جایگاه خاصی پیدا کند به شرطی که شاعران بایدخلاقیت ونگاه خود را تعمیم دهند.

این مسئول افزود: سیستان مدینه شعر کشور است ولی متاسفانه نتوانستیم به درستی معرفی کنیم باید سعی کنیم تا شعرمان رابه سمت ادبیات پایداری ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال