فائزون|برگزاری کارگاه چگونگی پژوهش و تدوین در مستندنگاری در زاهدان

برگزاری کارگاه چگونگی پژوهش و تدوین در مستندنگاری در زاهدان

کارگاه چگونگی پژوهش و تدوین در مستندنگاری با حضور نویسندگان و اساتید کشوری امروز در مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

کدخبر : 36949 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۰|۱۲:۴۰

به گزارش فائزون به نقل از خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کارگاه چگونگی پژوهش و تدوین در مستندنگاری با حضور نویسندگان و اساتید کشوری امروز در مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در حاشیه برگزاری کارگاه «معصومه رامهرمزی» نویسندگان حوزه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: از کودکی اهل مطالعه و عضو چند کتابخانه بودم. سودای نویسنده شدن همواره در ذهن من بود.از آنجایی که در سن چهارده سالگی در گیر جنگ شدم و طی چندین سال به عنوان امدادگر بیمارستان جنگی فعالیت می‌کردم تجربه زیستن در جنگ مبنای علاقه من به حوزه دفاع مقدس شد.

رامهرمزی با اشاره به آثارش در حوزه نویسنده و دفاع مقدس افزود: نکته آخر، راز درخت کاج،اسماعیل، امدادگر، من میترانیستم، کجایی و... از کتاب‌هایم و زن جنگ ادبیات انقلاب، زنان سربازان همیشه گمنام جنگ،سوژه موضوع بن مایه ادبیات دفاع مقدس از جمله مقالاتم در این حوزه است.

وی عنوان کرد: اولین اثرم در زمینه دفاع مقدس کتاب یکشنبه آخر است، البته پیش از آن مطبوعات، روزنامه‌های کثیرالانتشار مطالب به شکل موضوعی به چاپ رسیده بود. یکی از حوزه‌های کاری من نقد کتب مشهور ادبی بود که این نقدها در جملات بهتری مثل کتاب‌ها منتشر شده بود.

نویسنده دفاع مقدس داشت: کتاب یکشنبه آخر چون تجربه زیسته من از جنگ است، مورد استقبال مخاطب قرارگرفت و بدون تبلیغات نشر به چاپ شانزدهم رسید. کتاب من میترا نیستم نیز درباره زینب کمایی شهید ترور در سال ۱۳۶۱ به چاپ سی‌ام رسیده است و آن هم بسیار مورد توجه مخاطب قرار گرفت.

این نویسنده ادامه داد: باتوجه به تجربه من در جنگ، این دوره را برهه طلایی در تاریخ کشورمان می دانم و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مهم ترین ثمره نتیجه این دوره طلایی است. استانی که با بذل جان و آبرو و همه وجودش اجازه تعرض به خاک کشور را نداد و حماسه ای جاوید خلق کرد. افتخاری که می ماند و موجب تقویت ملی است.

وی بابیان انتظارات خود از دستگاه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی ایجاد نظام ناب موضوعی و تعریف اقشار مختلف اعم از زن و مرد است. احیای موضوعات استانی از دور و نزدیک از وظایف بعدی این دستگاه ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال