فائزون| زندگی‌نامه معلم شهید«علیرضا سرگزی»

برشی از کتاب/

زندگی‌نامه معلم شهید«علیرضا سرگزی»

«سرابی» در کتاب «شقایق سیرتان باغ دانش» نوشته است: عرصه بلاخیز کربلای ۵، مشهد انسان‌های به خدا پیوسته‌ای بود که رنج سال‌ها مجاهدت و مبارزه را با شیرینی کام ملت خدا جوی ایران به فتح و نصر الهی زدودند.

کدخبر : 35849 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۲۸|۰۹:۵۶

به گزارش فائزون به نقل از خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «شقایق سیرتان باغ دانش» کتابی که به شرح زندگی معلمان و دانش‌آموزان شهید استان سیستان و بلوچستان با قلم «غلامرضا سرابی» به نگارش در آمده است.

برشی از کتاب

شهادت شکوفایی ملکه فاضله عشق در سرزمین وجود است و شهید، شاهد همه سرزمین های وجود، حماسه سرخ بال‌های تو ای طائر گلشن قدس در هفت آسمان نقل مجالس برشدگان است. و تو خود در دوردست ترین منزل به شهادت گرفته شده ای...

معلم شهید علیرضا سرگزی در بستری از ایمان و اعتقاد مذهبی، اما نه چندان برخوردار از ذخارف مادی، در سرزمینی که مردم آن در طول تاریخ به شدت حب به اهل بیت پیامبر (ع) شهره اند بدنیا آمد.

به پاس ارادت و عشق به آستان مقدس حضرت علی (ع) و ثامن الحجج علی بن موسی (ع) نام علیرضا بر او نهادند. وجه این تسمیه از او انسانی با خصوصیات بارز اخلاقی ساخت. مراحل تحصیل و تکوین شهید در بستری از اعتقاد و تدین شکل گرفت.

پس از گذراندن دوران تحصیل به استخدام آموزش و پرورش در آمد و همه توانش را صرف آموزش و پرورش فرزندان سرزمین پدری اش کرد. شهید توجه خاصی به فرایض دینی داشت. رعایت اوامر و نواهی الهی سرلوحه کار او بود و تقریبا در اکثر مراسم های مذهبی شرکت فعال داشت.

شهید علیرضا سرگزی در راه کمک به دوست و همنوع از هیچ چیز فرو گذار نمی کرد. رضای خالی را در رضایت مخلوق جستجوگر بود. عرصه بلا خیز کربلای ۵، مشهد انسان های به خدا پیوسته ای بود که رنج سالها مجاهدت و مبارزه را با شیرینی کام ملت خدا جوی ایران به فتح و نصر الهی زدودند.

فرازی از وصیت نامه شهید

شهادت می دهم به یگانگی خداوند و اینکه حضرت محمد (ص) فرستاده اوست توصیه می کنم که قرآن زیاد بخوانید چون در دنیا یاور ما و در آخرت دستگیر ماست.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال