فائزون| ملتهب کردن فضای کشور و ایجاد تفرقه هدف اصلی دشمن از حادثه تاسوعا چابهار/ فرهنگ ایثار و شهادت پایه محکم راه انقلاب است

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان:

ملتهب کردن فضای کشور و ایجاد تفرقه هدف اصلی دشمن از حادثه تاسوعا چابهار/ فرهنگ ایثار و شهادت پایه محکم راه انقلاب است

سردار احمد شفایی گفت: دشمنان با ایجاد التهاب در فضای کشور و تفرقه در طول تاریخ با شیوه و روش های گوناگون سعی در ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران هستند.

کدخبر : 34779 | تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۹/۲۸|۱۰:۴۱

به گزارش فائزون، سردار احمد شفایی؛ فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در یازدهمین یادواره شهدای حادثه تروریستی چابهار با اشاره به ارزش هایی که در کشور عزیزمان وجود دارد بیان کرد: ارزش ها پایه و اساس فرهنگ جوامع را شکل می دهد اهمیت و جایگاه این ارزش ها به گونه ای است که هر ملتی هویت و حیات کشور خود را مدیون توجه و انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های آینده می داند.

وی افزود: در جامعه ارزشمند ایران اسلامی به مراتب بیشتر از سایر ملت ها ارزش های اصیل و ارزشمند ای وجود دارد که در طول تاریخ در شکل گیری ایران اسلامی و سرافراز ما که همیشه مورد بحث بوده فرهنگ جهاد، ایثار و گذشت است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به فرهنگ ایثار و گذشت در کشورمان تصریح کرد: این فرهنگ محدود و منحصر به امت اسلام و مردم ما نیست و در همه ملل از ابتدای تاریخ تاکنون بحث ایثار و گذشتگی مورد توجه و عنایت همه ملت ها بوده است ولی در فرهنگ ناب اسلامی در طول تاریخ ارزشمند اسلام در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی احیا شد.

با وجود فرهنگ ارزشمند ایثار و گذشت امت اسلام توفیقاتی بسیاری کسب کرده است

وی ادامه داد: این فرهنگ ایثار، گذشت، شهامت، شهادت، فداکاری و ایستادگی در طول تاریخ اسلامی به فضل الهی توانستیم امت اسلام توفیقاتی کسب کند که بر دشمن خود غلبه کند و مشکلات را پس از دیگری مرتفع کند آن هم با این فرهنگ و ارزشمند که اثرگذار بوده است.

سردار شفایی گفت: جایگاه این فرهنگ بالا است که خالق هستی به افرادی که اهتمام دارند به این مهم سلام و صلوات فرستاده است و توجه و همراهی دارند.

وی در خصوص جایگاه شهادت ایثار گذشت فداکاری اذعان کرد: خداوند می فرماید کسی که در راه خدا شهید شد مرده نپندارید و آنها زنده هستند و در محضر الهی روزی می‌خورند و حضرت امام راحل فرمودند هر ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد حضرت خامنه‌ای هم فرمودند یاد و خاطره شهدا و شهید را گرامی بداریم.

اسلام با فرهنگ شهادت پیروز شد

فرمانده سپاه سلمان اظهار کرد: اسلام با فرهنگ شهادت پیروز و دین مبین اسلام با فرهنگ ایثار تثبیت شد، اسلام با توجه و اهتمام مسلمین این فرهنگ غنی توسعه پیدا کرده و در مقابل همه دشمنان قسم خورده اسلام ایستادگی کنند که در طول انقلاب اسلامی هم همین اتفاق افتاده است و هم شاهد بودیم در هر مقطعی از این عمر ارزشمند ۴۳ ساله انقلاب اهتمام و توجه داشتیم و به این فرهنگ توجه کردیم پیروز میدان بودیم و هر کجا عقب نشستیم نه تنها پیشرفت نکردیم و این واقعیتی است که همه باید توجه کنیم.

وی افزود: حرمت خانواده معظم شهدا حفظ جایگاه پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت یک وظیفه برای همه مسلمین عالم است در این روز گرد هم جمع شده ایم گرامی بداریم یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را و جنایت های مزدوران جیره خور نظام سلطه را بازخوانی کنیم.

حوادث تروریستی نشاط و وحدت جامعه را خدشه دار می کند

سردار شفایی ادامه داد: در دنیای امروز و کشور سرافراز انقلاب اسلامی در مباحث بازخوانی و حوادث دو دیدگاه وجود دارد؛ یک تحلیل آن است که در سال ۸۹ شمسی در چابهار اتفاق افتاده است که این اتفاق‌ها نشاط و وحدت جامعه را دچار خدشه می کند، تحلیل دوم نه تنها باید در ارتباط با این حوادث در طول بازه زمانی که ۱۴۰۰ سال توسط دشمنان اسلام و مسلمین رقم خورده است باید این حوادث را بازخوانی کنیم، چرا بازخوانی کنیم که دشمن را بشناسیم توطئه دشمن را بدانیم و متناسب با طراحی دشمنان خودمان را مهیا کنیم تا دوباره دچار این حوادث نشویم.

وی گفت: دشمنان در طول تاریخ با شیوه و روش های گوناگون سعی در ضربه زدن هستند باید نسل امروز و آینده بدانند که چه اتفاقی در جهان اسلام رخ داده است وچه افرادی فتوا و مجوز و تجویز کردند که این حوادث تروریستی رخ دهد، مسئولین، علمای شیعه و سنی، فرهنگیان و اساتید باید این درس شهادت و شجاعت را به نسل‌های بعدی منتقل کنند و اگر نگوییم و در همین مسیر به ما آسیب بزند قطعاً ما مقصر هستیم.

امروز جنگ تمام عیار کشورمان جنگ اقتصادی است

وی با بیان اینکه ما امروز به صورت جدی وارد یک جنگ ناخواسته با نظام سلطه شده ایم بیان کرد: استکبار از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی با همه ظرفیت سعی در ضربه زدن انقلاب اسلامی داشت ولی اقدام و شیوه آنان متفاوت شده است و پیوسته با تحریم و تهدید اصرار دارند ولی جنگ امروز جنگ تمام عیار اقتصادی است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: این جنگ مانند جنگ نظامی فرمانده و ساز و برگ و ساختار دارد و هدف اصلی آن سفره های مردم است که با روی کار آمدن دولت انقلابی و همراهی مردم با صبر و استقامت این مسیر دشمنان ما به بن بست میرسد.

وی ادامه داد: جنگی که در کنار جنگ اقتصادی این روزها با شدت بیشتری پیدا کرده است جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی است هر چند محدود به این زمان نبوده و در گذشته هم بوده است ولی امروز با یک برنامه‌ریزی و اقدامات پیچیده که در طول تاریخ سابقه نداشته است با ایران راه انداختند.

با جنگ رسانه ای و عملیات روانی دشمنان درصدد ضربه زدن به مردم ما هستند

سردار شفایی یادآور شد: در دنیایی با این وسعت قریب به ۳۰۰ ماهواره در حال فعالیت است که از این تعداد ۱۱۶ ماهواره فقط فضای کشور ما را پوشش می‌دهند و ۲۶۰ شبکه فارسی زبان با هدف تاثیرگذاری بر مردم با بصیر و انقلابی ما شبانه‌روز فعال هستند این شبکه‌ها فارغ از سایر جراید و نشریات و ظرفیت‌های مجازی و با یک هزینه کلان و به صورت مجانی محتوا را بازنشر می‌دهند و در اختیار مردم ما قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: هدف آنها از این اقدامات آلوده کردن ذهن مردم، ملتهب کردن فضای کشور و وارد کردن استرس و اضطراب و ناامید کردن مردم از انقلاب است و در غیر اینصورت چیزی نیست و آنها دلسوز ما نیستند.

فرمانده سپاه سلمان استان خاطرنشان کرد: با روشنگری در بین نسل جوان بصیرت را باید افزایش دهیم نه تنها به افزایش و بصیرت خود اهتمام داشته باشیم و همراهی آحاد مردم را هم جهت عبور از این مرحله خاص انجام دهیم و ما به نقطه‌ای که مد نظر سکاندار ارزشمند این انقلاب بوده است برسیم که قطعاً خواهیم رسید.

 

 انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال