فائزون|گذری بر زندگی نامه شهدای نیروی هوایی ارتش سیستان و بلوچستان/سرگرد "شهید مهدی نیکبخت"، "شهید محمد حسن گزمه" و "شهید غلام حیدر شهرکی"

گذری بر زندگی نامه شهدای نیروی هوایی ارتش سیستان و بلوچستان/سرگرد "شهید مهدی نیکبخت"، "شهید محمد حسن گزمه" و "شهید غلام حیدر شهرکی"

فائزون مختصری از زندگی نامه شهدای رزمندة استان سیستان‌ و‌ بلوچستان در نیروی هوایی ارتش شهیدان سرگرد "مهدی نیکبخت"،"محمد حسن گزمه" و " غلام حیدر شهرکی" را منتشر کرد.

کدخبر : 34457 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۰|۱۲:۱۴

سرگرد شهید مهدی نیکبخت

شهید سرافراز مهدی نیکبخت در تاریخ 3 دی 1339 در شهرستان زابل دیده به جهان گشود. تحصیلات مقاطع ابتدایی و راهنمایی را به پایان رساند و به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد. دوره‌های رزم مقدماتی و تخصصی را به پایان رساند و در پایگاه 9 شکاری بندرعباس مشغول به خدمت گردید. گروهبان یکم جوان، با آغاز جنگ تحمیلی همانند دوستان و همرزمان خویش در نیروی هوایی به دفاع از حریم وطن و نوامیس ملت شریف ایران پرداخت. پس از چند ماه، پیکار و جهاد فی‌سبیل‌الله در 23 تیر 1361 در منطقة جنوب (شلمچه) براثر تیر مستقیم دشمن به درجة رفیع شهادت نائل آمد و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

شهید محمدحسن گزمه

شهید بزرگوار در تاریخ 6 فروردین 1332 در شهرستان زابل در خانواده‌ای متدیّن به دنیا آمد. مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را طی نمود و در تاریخ 19 آبان 1355 به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد. دوره‌های رزم مقدماتی و تخصصی را با موفقیت سپری و به‌منظورِ خدمت، به پایگاه 6 شکاری اختصاص یافت. همافریکم جوان، با شروع جنگ تحمیلی به میدان‌های نبرد اعزام شد و پس از چند سال پیکار و نبرد، در تاریخ 4 دی 1365 براثر تیر مستقیم دشمن در منقطة عملیاتی جنوب (اروندرود) به درجة رفیع شهادت نائل آمد و برای همیشه جاودانه شد.

شهید غلام‌حیدر شهرکی

 شهید دفاع مقدس، غلام‌حیدر شهرکی در تاریخ 7 مرداد 136 در شهرستان زابل پا به عرصة گیتی نهاد. پس از طی مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی، در تاریخ 1 فروردین 1356 به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد. با توفیق در گذراندن دوره‌های مقدماتی و تخصصی، توانستند در سایت ایلام، به‌عنوان کارمند فنی مشغول به انجام وظیفه شوند. وی در دوران دفاع مقدس خدمات ارزنده‌ای انجام داد و سرانجام در تاریخ 20 خرداد 1364 در اثر بمباران دشمن به درجة رفیع شهادت نائل آمد و جاودانگی در جوار انبیاء و اولیاء الهی و شهیدان را انتخاب کرد و به مقام عِندَ رَبّهِم یُرزقون رسید.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر






captcha
ارسال