فائزون|گذری بر زندگی نامه شهدای رزمندة استان سیستان‌ و‌ بلوچستان در نیروی هوایی ارتش/سرلشکر خلبان"شهید امیر مرادقلی"

گذری بر زندگی نامه شهدای رزمندة استان سیستان‌ و‌ بلوچستان در نیروی هوایی ارتش/سرلشکر خلبان"شهید امیر مرادقلی"

فائزون مختصری از زندگی نامه شهید سرلشکر خلبان "شهید امیر مرادقلی" از شهدای رزمندة استان سیستان‌ و‌ بلوچستان در نیروی هوایی ارتش را منتشر کرد.

کدخبر : 34456 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۹|۱۳:۲۲

سرلشکر خلبان، شهید امیر مرادقلی

نام پدر: میران

تاریخ تولد: 1335

محل تولد: گرگان

میزان تحصیلات: لیسانس

شغل: نظامی (افسر)

تاریخ شهادت: 21 بهمن 1363

محل شهادت: حوالی شیراز

سرلشکر خلبان، شهید امیر مرادقلی در خانواده‌ای متدیّن، مذهبی و عاشق اهل‌بیت به دنیا آمد. او اصالتاً سیستانی بود و در سال 1335 در یکی از روستاهای مازندران دیده به جهان گشود. تحصیلات مقطع ابتدایی را در زادگاهش گذراند و مقاطع راهنمایی و دبیرستان را در شهرستان گرگان به پایان رساند و موفق به اخذ مدرک دیپلم گردید. سپس به‌منظورِ استخدام در نیروی هوایی ارتش به تهران عزیمت کرد و در امتحان ورودی خلبانی پذیرفته شد. مدت هجده ماه از دورة آموزشی خلبانی را در ایران سپری کرد و برای تکمیل آموزش به آمریکا اعزام شد و این دوره را با موفقیت به پایان رساند. در زمان حضور در آمریکا نمازش ترک نمی‌شد. زمانی‌که نماز می‌خواند، تصور آمریکایی‌ها بر این بود که ایشان در حال ورزش کردن است و شهید بارها یادآور می‌شد که ورزش نمی‌کند، بلکه معبود و خدای خویش را عبادت می‌کند. سپس به ایران برگشت و به خدمت در نیروی هوایی پرداخت. در عملیات فراوانی شرکت جست و بارها مواضع دشمن بعثی را مورد هدف قرارداد. سرانجام در تاریخ 21 بهمن 1363 به همراه پنج تن از کارکنان نیروهای هوایی همکار خویش در هنگام مراجعت از مأموریت، هواپیمایش دچار نقص فنی شد و سقوط کرد و همه به خیل عظیم شهدا پیوستند و به آروزی دیرینه‌شان که همان زندگی در جوار انبیاء و اولیا الهی بود، رسیدند.

 از خصوصیات بارز شهید: «هیچ‌وقت از پرواز کردن خسته نمی‌شوم. وقتی از زمین به‌سوی آسمان، بلند می‌شوم، خودم را به خدا نزدیک‌تر می‌بینم و دوست دارم بالا و بالاتر بروم». همرزم شهید می‌گوید: «شهید به نظم و انضباط اهمیت زیادی می‌داد، آراسته و مرتّب بود، وقت‌شناسی سرلوحة کار و خدمتش بود، هیچ‌وقت در جلسات، حتی یک دقیقه تأخیر نداشت، دارای جذابیت خاصی بودند که همگان زود مجذوب منش او می‌شدند».

 

باغ بیدار شد ز خواب گران
 

 

سرخان شدند در پرواز
 

سرو، دیبای سرخ بر تن کرد
     

 

به محراب آسمان، به نماز
 

 

 

 

 

 
   

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر






captcha
ارسال