فائزون|شهید مسعود صیاد اربابی

شهید مسعود صیاد اربابی

فائزون شهید مسعود صیاد اربابی رامعرفی می کند این شهید والامقام در بخشی از وصیت نامه اش عنوان کرده است:ﻫﺮ ﮐﻪ راه اﺳﻼم را ﻧﺮود، ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻣﻮرد ﺗﻬﺎﺟﻢ دﯾﮕﺮان ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد.

نام:مسعود

نام خانوادگی:صیاد اربابی

نام پدر:محمد

محل تولد:تربت حیدریه

تاریخ تولد:۱۳۴۵/۱/۱۶

تاریخ شهادت:۱۳۶۲/۵/۱۸

محل شهادت:مهران

تحصیلات:سوم متوسطه

کدخبر : 3166 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۲/۱۹|۰۸:۰۲

به گزارش فائزون در وصیت نامه شهید مسعود صیاد اربابی عبارت های کلیدی وجود دارد که در ذیل آمده است

اﯾﻦ دﻧﯿﺎ ﻓﺎﻧﯽ و رﻓﺘﻨﯽ اﺳﺖ و ﻫﻤﻪ ﺑﺎﻻﺧﺮه ﻣﯽ روﯾﻢ.

اﯾﻦ دﻧﯿﺎ ﻓﺼﻞ ﮐﺸﺖ اﺳﺖ و آن دﻧﯿﺎ ﻓﺼﻞ درو.

اﯾﻦ دﻧﯿﺎ ﺑﺎ ﮐﺴﯽ وﻓﺎ ﻧﮑﺮده.

وﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪم ﻫﯿﭻﮐﺲ ﻧﺒﺎﯾﺪ در دﻓﻦ ﻣﻦ ﮔﺮﯾﻪ ﮐﻨﺪ.

اﻣﺎم را ﺗﻨﻬﺎ ﻧﮕﺬارﯾﺪ.

ﻣﺴﺠﺪﻫﺎ را ﺧﺎﻟﯽ ﻧﮕﺬارﯾﺪ.

ﻫﺮ ﮐﻪ راه اﺳﻼم را ﻧﺮود، ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻣﻮرد ﺗﻬﺎﺟﻢ دﯾﮕﺮان ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد.

ﻧﻤﺎزﻫﺎي ﯾﻮﻣﯿﻪ را و ﻧﻤﺎز ﺷﺐ را ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺳﺮوﻗﺖ ﺑﻪ ﭘﺎ دارﯾﺪ.

ﻣﺴﻌﻮد ﺻﯿﺎدارﺑﺎﺑﯽ

ﺑﺴﻢ ﷲ اﻟﺮﺣﻤﻦ اﻟﺮﺣﯿﻢ

«ﻣﭙﻨﺪارﯾﺪ ﮐﺴﺎﻧﯽ را ﮐﻪ در راه ﺧﺪا ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪه اﻧـﺪ ﻣـﺮده اﻧـﺪ ﺧﯿـﺮ آﻧﻬـﺎ زﻧـﺪه ﻫـﺴﺘﻨﺪ و ﻧـﺰد ﭘﺮوردﮔﺎرﺷﺎن از ﺧﺪاوﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎل روزي ﻣﯽ ﺧﻮرﻧﺪ».

ﺑﻪ ﻧﺎم ﷲ ﭘﺎﺳﺪار ﺣﺮﻣﺖ ﺧﻮن ﺷﻬﯿﺪان و ﺑﺎ ﺳﻼم ﺑﻪ رﻫﺒﺮ اﻧﻘﻼب و ﭘﯿﺮﺟﻤﺎران و ﺳـﻼم و درود ﺑﺮ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺷﻬﯿﺪان اﺳﻼم .اوﻟﯿﻦ وﺻﯿﺖ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺑﺮادر و ﺧﻮاﻫﺮ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻢ اﯾﻦ اﺳـﺖ ﮐـﻪ ﻣﺎدر و ﭘﺪر را اذﯾﺖ ﻧﮑﻨﻨﺪ و ﺣﺮف ﻫﺎ و ﭘﻨﺪﻫﺎي ﭘﺪر و ﻣﺎدر را ﮔـﻮش ﮐﻨﻨـﺪ و «ﺑﻬـﺸﺖ زﯾـﺮ ﭘﺎي ﻣﺎدران اﺳﺖ» ﮔﺮﭼﻪ ﮐﻪ ﻣﻦ از ﻋﻬﺪه اﯾﻦ ﮐﺎرﻫﺎ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺮﻧﯿﺎﻣﺪم و ﺣﺘﯽ ﻧﺘﻮاﻧﺴﺘﻢ ﯾﮏ ذره از زﺣﻤﺎت ﭘﺪر و ﻣﺎدر ﺧﻮب و ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻢ را ادا ﮐﻨﻢ . ﺧﻼﺻﻪ ﻣﺎدر ﺧﻮب و ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻢ ﺷﯿﺮت را ﺑﺮ ﻣﻦ ﺣﻼل ﺑﺪار . ﭼﻮن ﻧﺘﻮاﻧﺴﺘﻢ ﯾﮏ ذره از زﺣﻤﺎﺗﺖ را ﺟﺒﺮان ﮐﻨﻢ . ﭘﺪر و ﻣـﺎدر ﻣﻬﺮﺑـﺎن درﺳﺖ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮ ﭘﺪر و ﻣﺎدر وﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺻﺎﺣﺐ ﻓﺮزﻧﺪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ و ﺧﺪاوﻧﺪ ﺑـﻪ آﻧﻬـﺎ ﻓﺮزﻧـﺪ ﻣﯽ دﻫﺪ، ﻣﺎﻧﻨﺪ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻬﺎﻟﯽ را ﮐﺎﺷﺘﻪ اﻧﺪ و ﻣﻦ ﻫـﻢ ﻣﺎﻧﻨـﺪ اﯾـﻦ ﻧﻬـﺎل ﻫـﺴﺘﻢ ﮐـﻪ ﺷـﻤﺎ ﮐﺎﺷﺘﻪ اﯾﺪ و وﻗﺘﯽ ﮐﻪ اﯾﻦ ﻧﻬﺎل ﺑﺰرگ ﻣﯽ ﺷﻮد و ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﯾﮏ درﺧﺖ ﮐﺎﻣﻞ ﻣﯽ ﺷـﻮد ، ﭘـﺪر و ﻣﺎدر اﯾﻦ اﻧﺘﻈﺎر را دارﻧﺪ ﮐﻪ از ﻣﯿﻮه ﻫﺎي اﯾﻦ درﺧﺖ اﺳـﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨـﺪ و در زﯾـﺮ اﯾـﻦ درﺧـﺖ اﺳﺘﺮاﺣﺖ ﮐﻨﻨﺪ و ﻣﻦ ﻧﺘﻮاﻧﺴﺘﻢ ﺳﺎﯾﻪ اي ﺑﺮاي ﺷـﻤﺎ ﭘـﺪر و ﻣـﺎدر ﻣﻬﺮﺑـﺎﻧﻢ ﺑﺎﺷـﻢ . و ﻧﺘﻮاﻧـﺴﺘﻢ ﻣﯿﻮه اي ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺪﻫﻢ، ﺗﺎ ﺷﻤﺎ راﺣـﺖ ﺑﺎﺷـﯿﺪ، وﻟـﯽ ﭘـﺪر و ﻣـﺎدر ﻣﻬﺮﺑـﺎﻧﻢ در ﺣـﺎل ﺣﺎﺿـﺮ، ﻫﻢ وﻃﻦ و ﻫﻢ اﺳﻼم اﺣﺘﯿﺎج ﺑﻪ اﯾﻦ دارد ﮐﻪ ﻣﻦ و اﻣﺜﺎل ﻣﻦ ﺑﻪ ﯾﺎري آﻧﻬﺎ ﺑﺸﺘﺎﺑﯿﻢ و ﻫـﺮ ﭼﻨـﺪ ﮐﻪ ﻟﯿﺎﻗﺖ ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪن را ﻫﻢ ﻧﺪارم و دﯾﮕﺮ آن ﮐﻪ اﯾﻦ دﻧﯿﺎ ﻓﺎﻧﯽ و رﻓﺘﻨﯽ اﺳﺖ و ﻫﻤﻪ ﺑـﺎﻻﺧﺮه ﻣﯽ روﯾﻢ و اﯾﻦ دﻧﯿﺎ ﻓﺼﻞ ﮐﺸﺖ اﺳﺖ و آن دﻧﯿﺎ ﻓﺼﻞ درو و اﯾﻦ دﻧﯿﺎ ﺑﺎ ﮐـﺴﯽ وﻓـﺎ ﻧﮑـﺮده ومن ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﻢ از اﯾﻦ ﮐﻪ زودﺗﺮ از ﺷﻤﺎ ﭘﺪر و ﻣﺎدر ﮔﺮاﻣـﯽ ﺑـﻪ آن دﻧﯿـﺎ ﻣـﯽ روم و ﻧﯿـﺴﺘﻢ ﮐـﻪ ﺑﮕﻮﯾﻢ ﺑﺪون ﺷﻤﺎ ﭼﻪ ﮐﺎر ﮐﻨﻢ و رﻓﺘﻢ ﮐﻪ در آن دﻧﯿﺎ وﺳﺎﯾﻞ راﺣﺘﯽ ﺷﻤﺎ را ﻣﻬﯿﺎ ﮐﻨﻢ، ﺗـﺎ ﺷـﻤﺎ در آن دﻧﯿﺎ وﻗﺘﯽ آﻣﺪﯾﺪ، ﺑﺎ ﺧﯿﺎل راﺣﺖ ﺑﯿﺎﯾﯿﺪ و ﺛﻮاب ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪن ﻣﺮا ﺷﻤﺎ ﺑﺮده ﺑﺎﺷﯿﺪ.  و ﻫﻢ ﭼﻨﯿﻦ ﭘﺪرﺑﺰرگ ﻫﺎ و ﻣﺎدرﺑﺰرگ ﻫﺎي ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻢ ﺑﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘـﺪر و ﻣـﺎدر ﺑـﺮاﯾﻢ ﻣﻬﺮﺑـﺎن و دﻟﺴﻮز ﺑﻮدﻧﺪ . و ﻫﻢ ﭼﻨﯿﻦ دﯾﮕﺮ اﻋﻀﺎي ﺧﺎﻧﻮاده و ﻫﻢ ﭼﻨﯿﻦ از ﺧﺪاوﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎل ﺧﻮاﺳـﺘﺎرم ﮐـﻪ ﺑﺮادرم ﻋﻠﯽ ﺟﺎن را در ﺗﻤﺎم ﮐﺎرﻫﺎ ﯾﺎري ﮐﻨﺪ، ﺗﺎ ﺑﺘﻮاﻧﺪ از ﻋﻬﺪه ﮐﺎرﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣـﻦ ﺑﺮﻧﯿﺎﻣـﺪم او ﺑﺮآﯾﺪ و ﺣﻘﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﮔﺮدن ﻣﻦ ﺑﻮده اﺳﺖ، ادا ﮐﻨـﺪ و ﻫـﻢ ﭼﻨـﯿﻦ ﺧـﻮاﻫﺮ ﺧـﻮب و ﻣﻬﺮﺑـﺎﻧﻢ و ﻣﺤﺴﻦ ﺟﺎن و ﻣﮋده ﺧﺎﻧﻢ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺟﺎي ﻣﺮا در دل ﺷﻤﺎ ﭘﺪر و ﻣﺎدر ﮔﺮاﻣﯽ ﭘﺮ ﮐﻨﻨﺪ، ﻫﻢ ﭼﻨـﯿﻦ ﯾﮏ وﺻﯿﺖ دﯾﮕﺮي ﮐﻪ دارم اﯾﻦ اﺳﺖ وﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪم، ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﻧﺒﺎﯾﺪ در دﻓﻦ ﻣﻦ ﮔﺮﯾﻪ ﮐﻨﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺧﻮﺷﺤﺎل ﺑﺎﺷﯿﺪ و ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ ﺑﺪﻫﯿﺪ و اﻣﺎم را ﺗﻨﻬﺎ ﻧﮕﺬارﯾﺪ و ﻣﺴﺠﺪﻫﺎ را ﺧـﺎﻟﯽ ﻧﮕﺬارﯾﺪ و ﻧﻤﺎزﻫﺎي ﯾﻮﻣﯿﻪ را و ﻧﻤﺎز ﺷﺐ را ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺳﺮوﻗﺖ ﺑﺮﭘﺎ دارﯾﺪ، ﭼﻮن ﮐﻪ ﻫـﺮ ﮐـﻪ راه اﺳﻼم را ﻧﺮود، ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻣﻮرد ﺗﻬﺎﺟﻢ دﯾﮕﺮان ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮد و ﺣﻘﺶ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد و ﻫﻢﭼﻨـﯿﻦ از ﺧﺪاوﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎل دﻋﺎﮔﻮي و ﺧﻮاﺳﺘﺎر اﯾﻦ ﻫﺴﺘﻢ ﮐﻪ ﯾﺎري ﮐﻨﻨﺪ آﻧﻬﺎ را در ﺗﻤﺎم ﮐﺎرﻫﺎ و ﺳـﺎﻟﻢ ﻧﮕﻪدارد ﻫﻤﯿﺸﻪ آﻧﻬﺎ را. و ﻣﺮا در ﻫﺮ ﺟﺎ ﮐﻪ دوﺳﺖ دارﯾﺪ دﻓﻦ ﮐﻨﻨﺪ.

ﺑﺎ اﻣﯿﺪ ﭘﯿﺮوزي اﺳﻼم  «واﻟﺴﻼم ﻋﻠﯿﮑﻢ و رﺣﻤﮥﷲ و ﺑﺮﮐﺎﺗﻪ»

ارسال نظر






captcha
ارسال