فائزون|شهید محمد سرگزی

شهید محمد سرگزی

فائزون شهید محمد سرگزی رامعرفی می کند این شهید والامقام در بخشی از وصیت نامه اش عنوان کرده است: جسدم را در گورستان شهرم زابل و پهلوي بقیه شهیدان دین و وطن دفن کنید.

نام:محمد

نام خانوادگی:سرگزی

نام پدر:حاجی

محل تولد:زابل

تاریخ تولد:۱۳۴۱/۳/۲

تاریخ شهادت:۱۳۶۴/۲/۲۸

محل شهادت:کوشک

تحصیلات:سوم متوسطه

کدخبر : 3142 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۲/۱۷|۱۲:۴۲

به گزارش فائزون در وصیت نامه شهید محمد سرگزی عبارت های کلیدی وجود دارد که در ذیل آمده است

 سلام به پدر و مادر عزیزم که تمام هستیشان [را] از لحاظ مادي و معنوي بـه پـایم ریختـه انـد ولی من نتوانسته ام کوچکترین حقشان را ادا بکنم.

 جسدم را در گورستان شهرم زابل و پهلوي بقیه شهیدان دین و وطن دفن کنید.

 براي من نماز و قرآن بخوانید و روزه بگیرید.

                                                                                                                   بسم االله الرحمن الرحیم

 به نام خدا که تمام رازهاي کائنات دست اوست و بخشنده است من این وصـیتنامـه را بـا میل و رغبت خودم نوشته ام و تمام نوشته هاي آن بایـد عمـل شـود. عمـل کـردن بـه ایـن وصیتنامه باعث آرامش خاطر روح من است. با سـلام بـه پـدر و مـادر عزیـزم کـه تمـام هستیشان از لحاظ مادي و معنوي به پـایم ریختـه انـد، ولـی مـن نتوانـسته ام کوچـکتـرین حقشان را ادا بکنم. امیدوارم که من را ببخشند و از خدا بخواهند که گناهانم را ببخشد و با سلام به برادر و زن برادر عزیزم که واقعاً کوچکترین محبتشان را از مـن دریـغ نداشـتند و با سلام به خواهرم بتول و برادرهاي دیگرم احمد و محمود که واقعـاً از همـه آنهـا راضـی هستم و براي من زحمت کشیدند و با سلام به همسر عزیزم که غـمخـوار مـن در زنـدگی بوده و اگر اختلافی هم با هم داشتیم یا از طرف من بوده یا از روي بی تجربگی او و کـاملاً از او راضی هستم و امیدوارم که من را ببخشد که نتوانستم به نحو احسن وسایل راحتـی او را فراهم سازم و براي آمرزش من دعا کند و با سلام به کوچولوي من دختـر عزیـزم فـاطی  که در کودکی مزه تلخ بی پدري را میچشد. قیم خود را در مـال و دارایـی و زن و بچـه ام برادرم علی سرگزي را قرار میدهم. خانـه اي دارم کـه حـدود یکـصد و نـود هـزار تومـان 190000  آن قرض است و سند آن دست پدرم می باشـد، فعـلاً تنهـا فرزنـدم فاطمـه را در اختیار مادرش قرار میدهم با سرپرستی برادرم از لحاظ نظارت بر زندگی روزمره و همسرم آزاد است که بعد از من شوهر اختیار نماید، ولی اگر به تربیت فرزندم اقدام نماید و شـوهر نکند، باعث آرامش بیشتر روحم خواهد بود و وفاداریش را به من ثابت کرده است. بعـد از مرگ من مقرّري برایم تعیین خواهند کـرد کـه ماهانـه پرداخـت مـیشـود و از قـیم خـود میخواهم که با در نظر گرفتن مخارج زن و فرزندم قرضهایم را پرداخت کند که خانه بـه فروش نرسد و زن و فرزندم بتوانند در آن زندگی کنند و تا همـسرم شـوهر اختیـار نکـرده و- سوم حقوقم به او و یک سوم دیگر به پدر و مادرم برسد و هنگام شـوهر کـردن او بـا  دادن حقش او را آزاد کرده و فرزندم فاطمه را از او گرفته و بـه وکیـل خـودم کـه بـرادرم میباشد سپرده و از برادرم میخواهم که دخترم را از فرزندان خـود بدانـد  و در تربیـت و تحصیل آن از هیچ چیزي دریـغ نکنـد. خداونـد از او راضـی باشـد و اجـرش را بدهـد و قرضهایم را که مقدار 80هزار تومان از برات کمالی و 12 هزار تومان از خطیب کاوه و بـه  غیر از مردم هم که پدرم میداند است، به موقع پرداخت کنید. در اینجا با اقرار به یگانگی  خداوند و گفتن کلمه شهادتین «اشهد انَّ .  لا اله الا اللهبا اعتقاد به مذهب شیعه دوازده امامی از کلیه بستگان و آشنایان طلب بخشش و مغفرت میکنم و جسدم را در گورسـتان شـهرم زابـل و پهلوي بقیه شهیدان دین و وطن دفن کنید و براي من نماز و قرآن بخوانید و روزه بگیرید. با خداحافظی ابدي از یکایک شما محمد سرگزي 62/10/1

 

ارسال نظر






captcha
ارسال