فائزون|شهید احمد سراوانی

شهید احمد سراوانی

فائزون شهیداحمد سراوانی رامعرفی می کند این شهید والامقام در بخشی از وصیت نامه اش عنوان کرده است:صبر و استقامت در راه خدا را پیشه کنید، تا در روز قیامت اجري بزرگ شامل حالتان شود.

نام:احمد

نام خانوادگی:سراوانی

نام پدر:حبیب

محل تولد:زابل

تاریخ تولد:۱۳۳۷/۱/۱

تاریخ شهادت:۱۳۶۲/۷/۳۰

محل شهادت:سریوان

تحصیلات:دیپلم

کدخبر : 3136 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۲/۱۶|۱۵:۱۴

به گزارش فائزون در وصیت نامه شهید احمد سراوانی عبارت های کلیدی وجود دارد که در ذیل آمده است

ما براي مدتی بسیار اندك و زودگذر در این جهان به سر میبریم.

همه باید توشه بار خوبی را بسته و هر لحظـه آمـاده هجـرت از ایـن دنیـاي بـه آن دنیـا ابـدي [باشیم].

با همدیگر عهد میبندیم که روز قیامت یکدیگر را شفاعت کنیم.

ما باید تابع آفریدگار خویش باشیم و [به] آنچه مورد لطف و رضایت اوست عمل کنیم.

انشاءالله که در روز قیامت جزء مقربان درگاه احدیت قرار گیریم.

به شهید شدن در راه خدا، مفقود شدن، معلول شدن، اسیر شـدن، سـالم مانـدن، هرچـه رضـاي خداوندم باشد راضیم.

هیچگونه ناراحتی ندارم هر کجا باشم زیر سایه حق تعالی آفریدگارم هستم. 

صبر و استقامت در راه خدا را پیشه کنید، تا در روز قیامت اجري بزرگ شامل حالتان شود.

هدفم: پیروي از حفظ ولایت فقیه به رهبري امام خمینی [است] که پیروي از این خط پیروي از خط امامان است.

جنگ جنگ تا پیروزي، شعار من است و آن را با عمل به اثبات میرسانم.

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خداوند بخشنده و مهربان

ما همه بنده خدا و آفریده او هستیم و از سوي او آمدهایـم و بازگـشت همـه مـا بـه سـوي اوست و براي مدتی بسیار اندك و زودگذر در این جهان به سر میبریم و همه باید توشـه بار خوبی را بسته و هر لحظه آماده هجرت از این دنیا به آن دنیا ابدي [باشیم] کـه خداونـد وعده رستگاري براي افرادي که طبـق قـوانین اسـلام عمـل کـردهانـد و موجـب رضـایت پروردگارشان شدهاند داده است و انشاءالله که ما از همان بندگان خاص خدا قرار گیریم.

به همسر گرامی ام درود و سلام فراوان عرض میکنم و باهمدیگر عهد مـیبنـدیم کـه روز قیامت یکدیگر را شفاعت کنیم و من این وعده را به شما میدهم و انـشاءالله کـه شـما هم قبول کنید و هر کدام ما درجهاش بالا بود، دیگري را شفاعت نماید. و به همسرم از نظر شرعی اعلام میکنم که بعد از من بدون کوچکترین ناراحتی و اندوهی با قلبی پاك و آرام از نظر ازدواج با هر کس که دوست داشتید آزاد هستید و مـا بایـد تـابع آفریـدگار خـویش باشیم و [به] آنچه مورد لطف و رضایت اوست عمل کنیم و از طـرف مـن کـاملاً خیالـت راحت باشد که من آنچه را که اسلام حکـم مـیکنـد، دوسـت دارم. انـشاءالله کـه در روز قیامت جزء مقربان درگاه احدیت قرار گیریم و در ضمن ملتمسانه از شـما مـیخـواهم کـه براي رضاي خداوند بزرگ مرا ببخشید و حلالم کنید و در مورد فرزندها مهـدي جـان کـه خداوند او را نگهدار است به این ترتیب عمل کنید. [تا مورد] لطف پروردگار قـرار گیریـد موفق و مؤید در سایه حقتعالی باشید.

من به هیچ کس به جز خداوند متعال که امید است مرا مورد لطف و کرمش قرار دهد و او بسیار رحیم و بخشنده است و خانوادههاي گرامیم که انشاءالله براي خشنودي خـدا مـرا خواهند بخشید و حق بزرگی بر گردن من دارند- که امیـد خداونـد بـه شـما اجـر و خیـر عنایت کند بخشندگی و ایثار داشته باشید، تا مـورد بخـشش خـدا قـرار گیریـد، انـشاءاالله- بدهکار نیستم.

3 -مخارج زندگی من و همسرم و فرزندم، حقوقی است که از استانداري زاهدان از طریـق [فرمانداري] دریافت میکنم.از هیچ کس طلبکار نیستم.

4 -وسایل زندگی فقط همان وسایلی است که مـورد اسـتفاده همـسر و فرزنـدم قـرار دارد (فرش و یخچال- تلویزیون و غیره  ) و من هیچ درآمد دیگري از قبیل زمین یـا منـزل و یـا غیره ندارم. و وصیت میکنم که جبهه جنگ این شرایط را دارد. شـهید شـدن در راه خـدا، مفقود شدن، معلول شدن، اسیر شدن، سالم ماندن، هرچه رضاي خداوندم باشـد، راضـیم و هیچگونه ناراحتی ندارم. هر کجا باشم زیر سایه حق تعالی آفریدگارم هـستم. «إِنَّا للَّـه وإِنَّـا إِلَیه راجِعونَ» . (از سوي خدا آمدهایم و بازگشت مـا بـه سـوي اوسـت) و اگـر بـه فـیض شهادت رسیدم، خوشحال باشید و صبر و استقامت در راه خـدا را پیـشه کنیـد، تـا در روز قیامت اجري بزرگ شامل حالتان شود و در وهلۀ اول خشنودي و رضایت خداونـد خـود را نصیبمان بگردانیم و این را بگویم که این روحم است کـه بـه سـوي آفریـدگار خـویش پرواز خواهد کرد و جسم مبدل به خاك میگردد. مگر اینکـه بـه اذن پروردگـارش دوبـاره زنده شود و چنانچه جسم من به دست شما نرسید، هیچگونه ناراحتی به خود راه ندهیـد و تلاش اینکه حتماً جسدم را پیدا کنید، نداشته باشید. براي تسکین دل خود میتوانید کـلاه و چفیه  دستمال سرم که در جبهه در عملیات والفجر مقدماتی به خونم آغـشته شـد و در حال حاضر در خانه است به عنوان نشانه هر کجا که دوست داشـتید، بـه عنـوان قبـر قـرار دهید و در آنجا فاتحهاي بر روانم تلاوت کنید و روحم را شاد فرمایید.

در پایان از امام عزیزم خمینی روح خدا و از ملت شهیدپرور و خانوادههاي گرامـیام و اقوام عزیزم و دوستان و همسایگان و آشنایان محترم طلب بخشش و حلالیت دارم به امیـد پیروزي اسلام عزیز و آرزوي ظهور دوازدهمین اختر آسمان و ولایت حـضرت حجـۀابـن الحسن العسکري مهدي موعود(عجل الله تعـالی فرجـه الـشریف) و بـه امیـد سـلامتی رهبـر عزیزمان امام خمینی و آرزوي اسیران حزب الله و زیارت همدیگر در روز موعود. انشاءالله.

احمد سراوانی 21

[وصیتنامهاي دیگر]

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خداوند بخشنده و مهربان

قرآن با ما سخن میگوید، به سخنان آن گوش فرا داریم و بـا جـان و دل بپـذیریم و بـه آن عمل کنیم، تا مورد لطف پروردگار خویش قرار گیریم. «بسم الله الرحمن الرحیم والَّذینَ آمنُوا وهاجرُوا وجاهدوا فی سبِیلِ اللَّه والَّذینَ آووا ونَصرُوا أُولئک هم الْمؤْمنُونَ حقا لَهم مغْفرَةٌ ورِزقٌ کَرِیم) .«سورة انفال/ 74.( «و آنانکه گرویدند و هجرت گزیدند و جهاد کردند در راه خدا و آنـان کـه جـان دادنـد و یاري کردند مهاجران را ایشانند گردندگان بـه راسـتی مـر ایـشان راسـت آمـرزش و روزي خوب».

«والسابِقُونَ السابِقُونَ أُولَئک الْمقَرَّبونَ». (10 و 11 سوره واقعه) .

«و پیش گرفتگان و پیش روانند، ایشانند نزدیک شدگان»

درود و سلام فراوان به رهبر بزرگ اسلام حضرت خاتم الانبیاء محمدبن عبداالله«اللهم صلّ علی محمد و آل محمد» درود و سلام فراوان به ائمه معصومین دوازده امـام و چهارده معصوم پاك.

درود و سلام فراوان به رهبر کبیر و بنیانگذار جمهوري اسـلامی ایـران، حـضرت امـام خمینی. درود و سلام فراوان به ملت شهیدپرور و قهرمان ایران که انـشاءالله امیـد اسـت راه خود را تا انقلاب مهدي(عج) ادامه داده و پیوند وفاداري خود را با امام امت (حضرت امـام خمینی) تا ظهور حضرت بقیۀالله(عج) مستحکم نگاه دارند و پیرو خط ولایت فقیـه بـوده و باشد که خواهند بود (انشاءاالله) 

آفریدگارم: خداوند یکتا (احد) است و بینیاز و نزاده و زاییـده نـشده «لـم یلـد و لـم یولد» و نیست او را همتایی واحدي «و لم یکن له کفواً احد» و من بنده او هستم و هـستی من از آن اوست و بازگشتم به سوي اوست «إِنَّا للَّه وإِنَّا إِلَیه راجِعونَ» همانا از طـرف خـدا آمده و بازگشتم به سوي اوست.

کتابم: قرآن مجید که توسط پیامبر گرامی حضرت محمـدابن عبـداالله از طـرف آفریدگار متعال براي هدایت من و همنوعانم نازل شده است.

مکتبم: اسلام

قبله ام: کعبه

هدفم: پیروي از حفظ ولایت فقیه به رهبري امام خمینی که پیروي از ایـن خـط پیـروي از خط امامان من اول آن حضرت علی ابن ابیطالب همسر گرامی دخت پیامبر حـضرت  فاطمه زهرا شهید محراب - پسر عم پیامبر گرامـی و آخـرش حـضرت حجـۀ ابـن  الحسن العسکري مهدي موعود(عج) که جهان در انتظار ظهورش به سر مـیبـرد ، خـصوصاشیعیان جهان و پیروي از این خط پیروي از حضرت ختمی مرتبت محمد(صلوات االله علیه) که همانا پیروي از پیامبر گرامی اسلام پیروي از خداوند یکتا- آفریدگار هـستی (آفریـدگار جهانیان) میباشد.

درس شهادت: از رهبرم سالار شهیدان کربلا حـسینابـن علـی کـه بـا 72 تـن از بهترین یاران وفادار اسلام چـون حـضرت ابوالفـضل العبـاس (بـرادر گرامـیاش) و حبیب ابن مظاهر و علی اکبر و علی اصغر و عون و جعفر و قاسم و دیگـر وفاداران که براي زنده نگهداشتن اسلام عزیز، تا مرز شهادت پیش رفتنـد و بـا خـون خـود درخت اسلام را بارور نمودند و من ثمره آن درخت هستم که باید رهرو راهشان باشم.

«اللّهم ارزقنا توفیق الطاعۀ و بعد المعصیۀ و صدق النبیۀ اللهم ارزقنا توفیـق الـشهاده فـی سبیلک. اللّهم ارزقنی شفاعۀ رسولاالله و آل رسولاالله یومالورود. اللّهم اغفرلی الـذنوب التـی تنزل البلاء. اللهم اغفرلی کلُّ ذنبٍ اذنبته و کلُّ خطیئۀٍ اخطأتها» 

. همانا حسین در انتظار مهمانان خود میباشد و منتظر مهمانانی است که بـه نـداي «هل من ناصر ینصرنی» فرزندش امام خمینی که ادامه دهنـده حـسین اسـت، لبیـک میگویند و میروند تا به قافله کربلاي حسین خود را برسانند.

جنگ جنگ تا پیروزي، شعار من است و آن را با عمل به اثبات مـیرسـانم. «لبیـک یـا خمینی)»

خصوصیات جنگ که من در آن شرکت میکنم: 1 -شهید شدن 2 -مفقودالأثر شدن (که همان شهید شدن است) 3 -زخمی شدن و فلج شدن 4 -اسیر شدن 5 -سالم ماندن و اجـر شهید بردن و من اعلام میدارم که هر کدام شامل حالم شد، هیچگونه ناراحتی نـدارم و هـر چه مورد رضایت خداوندم باشد، به آن راضیام. چـون خـشنودي آفریـدگارم هـست و از خداوند میخواهم که از من و خانواده گرامـی ام و ملـت عزیـز و شـهیدپرورم خـصوصاً از حضرت امام خمینی قبول بفرماید و من از تمامی ملت و خانوادهه اي گرامیام التماس دعـا دارم و خواهانم که همیشه این دعا را به جان رهبر عزیزمان بنماید.

خدایا، خدایا تا انقلاب مهدي(عج) حتی کنار مهدي(عج) خمینی را نگهدار. الهی آمـین. از تمامی خانوادههاي گرامی و عزیز و [گرامـی] و دوسـتان و آشـنایان محتـرم و گرامـی، طلب حلالیت دارم و ملتمس دعا هستم والسلام.

«والسلام علیکم و رحمۀاالله و برکاته»

اینجانب احمد سراوانی فرزند حبیب اله سراوانی متولد 1337 به شماره شناسـنامه 1546 صادره از حوزه بخش میانکنگی متأهل و داراي فرزندي بـه نـام مهـدي کـه انـشاءالله سرباز اسلام و رهرو راه شهیدان و پیرو خط ولایت فقیـه باشـد کـه انـشاءالله بـه خواسـت خداوند متعال خواهند بود.

«والسلام علیکم و رحمۀاالله و برکاته»

62/7/20

[وصیتنامهاي دیگر]

بسم االله الرحمن الرحیم

به نام خداوند بخشنده و مهربان

به نام الله آفریدگار هستی- پروردگار جهانیان- یاور مستضعفان- نگهدار خانوادة گرامیام. «الَّذینَ إِذَا أَصابتْهم مصیبۀٌ قَالُوا إِنَّا للَّه وإِنَّا إِلَیه راجِعونَ». (156 سوره بقره)

«آنانکه چون به حادثه سخت و ناگواري دچار شوند صبوري پیش گرفتـه و گوینـد مـا بـه فرمان خدا آمده و به سوي او رجوع خواهیم کرد».

خداوند بزرگ آفریدگار هستی ما را خلق نموده و ما همه بنده او هستیم و ما را در ایـن جهان براي مدتی بسیار اندك و زودگذر جهت امتحان و یک سري قوانین هم براي هدایت ما به راه مستقیم (راه نور و راه رستگاري) (قرآن مجید) توسط پیامبر گرامـیمـان حـضرت محمدبن عبداالله فرستاده و راه انتخاب را به خود بندگان سپرده. هر کس خدا را به یگانگی و حضرت محمد را به پیامبري و قرآن را کتاب هدایت و نـور و سرمـشق زندگی خود و امامان را به رهبري خویش شناخت و به آنچه که اسلام مـیخواهـد، عمـل کند خداوند وعده رستگاري را در آخرت به او داده است و من االله التوفیق.

اینجانب احمد سراوانی فرزند حبیب اله متولد 1337 به شماره شناسنامه 1546 صادره از حوزه 10 زابل داراي همسري به نام زهرا سراوانی [دختر...] فرزند حاج اسماعیل سراوانی که از او صاحب فرزندي به نام مهدي شدهام میباشم و وصـیت مـیکـنم بـه بازمانـدگانم ابوي گرامیام حاج حبیب اله سراوانی و آقا عموي گرامیام حاج اسماعیل سراوانی و همسر گرامیام زهرا سراوانی که بعد از من درباره زندگی همـسرم زهـرا و فرزنـدم مهـدي طبـق قوانین اسلام و قرآن عزیز که مورد خشنودي و رضایت پروردگار متعال است، عمل نماییـد و سعی کنید در وهله اول رضایت و خـشنودي خـدا [را] حاصـل نماییـد و در وهلـه دوم رضایت همدیگر را برآورده سازید. من به هیچ کس بدهکار نیستم. به جز خداونـد متعـال، که رحیم و مهربان و بخشنده است و سه خانواده گرامیام که حـق بزرگـی بـه گـردن مـن دارند و آنها براي رضاي خود خواهند بخشید، و التماس دعا دارم تا آسـوده خـاطر باشـید. انشاءاالله. من از هیچ کسی طلبکار نیستم. خرج زنـدگی مـن و همـسرم و فرزنـدم حقـوقی است که از استانداري زاهـدان از طریـق فرمانـداري، ماهیانـه دریافـت مـیکـنم و وسـایل 3 خانهداري از قبیل یخچال- تلویزیون- فرش و غیره کـه مـورد اسـتفاده همـسر و فرزنـدم میباشد، هست و هیچ درآمد دیگري و یا زمین و منزلی ندارم. بـه امیـد و آرزوي پیـروزي اسلام عزیز و ظهور حضرت مهدي(عج) و زیارت همـدیگر در روز موعـود و رسـتگاري. خداحافظ.

احمد سراوانی

61/6/18

ارسال نظر






captcha
ارسال