فائزون|شهید حسینعلی سراوانی

شهید حسینعلی سراوانی

فائزون شهید حسینعلی سراوانی رامعرفی می کند این شهید والامقام در بخشی از وصیت نامه اش عنوان کرده است:از این انقلاب به نحو احسن پاسداري و آن را به دست صاحبش مهدي منتظـر«عجـل االله تعـالی فرجه الشریف» بسپاریم.

نام:حسینعلی

نام خانوادگی:سراوانی

نام پدر:غلامحسین

محل تولد:زابل

تاریخ تولد:۱۳۴۱/۶/۶

تاریخ شهادت:۱۳۶۲/۸/۶

محل شهادت:مریوان

تحصیلات:دیپلم

کدخبر : 3135 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۲/۱۶|۱۹:۰۱

به گزارش فائزون در وصیت نامه شهید حسینعلی سراونی عبارت های کلیدی وجود دارد که در ذیل آمده است

باید به حکم وظیفۀ شرعی خود، محافظ این انقلاب باشیم.

مسلمانان راهرو راه پیامبر اسلام و معصومین هستیم.

از این انقلاب به نحو احسن پاسداري و آن را به دست صاحبش مهدي منتظـر«عجـل االله تعـالی فرجه الشریف» بسپاریم.

بنده با الهام از خون شهدا و به فرمان رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی الامام خمینی که در زمان حال دفاع از مملکت اسلامی را جهاد کفایی و جنگ را مسأله اصلی دانستند، روانۀ میـدان نبـرد حق علیه باطل شدم.

خودم را موظف میدانم به جبهه رفته و دین خود را به اسلام و مسلمین ادا نمایم.

از برادر و خواهرانم میخواهم تا ادامه دهنده راه شهدا باشد.

امام و رزمندگان و روحانیت متعهد را با هر وسیله ممکن یاري کنید.

به زیورآلات دنیوي کمتر توجه کنید، که شیطان بیشتر از همین راه داخل میشود.

شما در حال آزمایش هستید و این نعمت عظمی را قدر بدانید.

لااقل به گفته امام حسین(ع)آزاده باشید.

به امید جهانی شدن اسلام و انقلاب اسلامی.

بسم االله الرحمن الرحیم

با سلام و درود بر تمامی شهیدان راه حق و عدالت خصوصاً شهداي صدر اسلام، از جملـه پیـامبر عظـیم الـشأن اسـلام و یـاران باوفـایش و امامـان معـصوم کـه بـراي حفـظ دستاوردهاي اسلام عزیز و نوپا از هیچ کوششی فروگذار نکردند. گرچه بـه هـدف نهـایی خودشان یعنی برپایی حکومت همیشگی عدل اسلامی در سراسر جهان نرسیده، اما تـن بـه ذلت و خواري ندادند و این امانت بزرگ را به روحـانیون و امـت اسـلام سـپردند. و درس مبارزه آزادي خواهی را به مردم جهان آموختند. و با سلام [و] درود فراوان بر کلیه رهـروان حقیقی اسلام در طول قرون گذشته و حال که با نثار جانشان و تحمل رنجها و مـشقتهـا سینه به سینه اسلام اصیل را به مردم ارائه دادند و با هر طریقه ممکن یعنی بـا نثـار جـان و  مال و شکنجه هاي روحی و جسمی چون گرانبهـا درخـت تنومنـد اسـلام [را] آبیاري نمودند، تا این که خدا و قدرت الهی منت نهاد و ثمره خون شـهداي چهـارده قـرن، یعنی انقلاب اسلامی را به دست سلاله آل محمد و نایب به حق امام عصر، خمینی عزیز و ملت مسلمان ایران سپرد. چه بار سنگین ! و چه آزمایش بزرگی؟ حـال مـا بـا توجه به نصایح پیامبرگونه امام امت که بارها متذکر میشوند باید بـه حکـم وظیفـۀ شـرعی خود محافظ این انقلاب باشیم. و خودمان را آماده کنیم تا به منظور پاسداري از خون شهدا این حریم مقدس را حفظ نموده و از آن دفاع نماییم. ما مسلمانان که راهرو راه پیامبر اسلام و معصومین هستیم، باید ادامه دهندة راه مقدس آنان باشیم و از آنهـا درس چگونـه زنـدگی کردن بیاموزیم. از این انقلاب به نحو احسن پاسداري و آن را بـه دسـت صـاحبش مهـدي منتظر(عج الله تعالی فرجه الشریف) بسپاریم بنده با الهـام از خـون شـهدا و بـه فرمـان رهبـر عظیم الشأن انقلاب اسلامی االامام خمینی که در زمان حال دفاع از مملکت اسلامی را جهـاد کفایی و «جنگ را مسأله اصلی» دانستند روانۀ میدان نبرد حق علیه باطل شـدم و امیـدوارم که در این راه خلوص نیت داشته باشم.

و اما اي پدر و اي مادر عزیز و گرانقدر مطمئنم که شـما پیـروان حـسین راضـی نیستید که من در آغوش شما باشم و به آمال و آرزوهاي خود بنگرم و یک عده عاشق خدا و اسلام و امام در جبهه مبارزه کنند. با توجه به اطمینان قلبی که از طرف شما دارم. خـودم را موظف میدانم با وجود تمام مشکلات و گرفتاريها که احساس میکنم، به جبهه رفته و دین خود را به اسلام و مسلمین ادا نمایم. حال در این راه یعنی جهاد و آزمایش یا میکشم و یا کشته میشوم. اگر هدف رضاي خدا باشد در هر دو حال پیروزم. پـدر و مـادر عزیـزم اولاً از محضر شما حلالیت میطلبم و دیگر اینکه از شما میخواهم تا پیوسته دعاگوي امام و رزمندگان باشید. در تشییع جنازة شهدا همچون همیشه شرکت کنید، که ما هرچه داریـم از شهداي عزیز است.

از برادر و خواهرانم میخواهم تا ادامه دهنده راه شهدا باشند و به نماز و دیگر واجبـات و اعمال نیک بیشتر اهمیت دهند و امام و رزمندگان و روحانیـت متعهـد را بـا هـر وسـیله ممکن یاري کنید و به زیورآلات دنیوي کمتر توجـه کنیـد کـه شـیطان بیـشتر از همـین راه داخل میشود. به اقوام و خویشاوندانم تذکر میدهم که قدر انقلاب و رهبري آن را بدانیـد و مشکلات ناشی از انقلاب و گرفتاريهاي ناشی از جنگ را تحمل کنید که شما در حـال آزمایش هستید و این نعمت عظمی را قدر بدانید. زیرا:

چراغــــی را کــــه ایــــزد برفــــروزد                             هر آنکـس پـف کنـد ریـشش بـسوزد

به دوستان و آشنایان و جوانان هم سن و سالم در پشت جبهه میگویم: اگر به اسـلام و اعتقادات آن معتقد نیستید «لااقل به گفته امام حسین آزاده باشید» . آیا شما به عنـوان یک انسان مسئول و یک ایرانی سهمی در دفاع از کشور و ناموس خود نداریـد اگـر واقعـاجواب منفی است پس شما هیچ کاره هستید و حق ندارید براي کسانی که در جبهه هـستند تعیین تکلیف کنید. و اگر جواب مثبت است پس به خود آیید به کجـا مـیرویـد. آن وقت است که به عظمت و نظم و نظام در آن پی میبرید و به مادیات کمتـر ارج مـی نهیـد. یعنی دیگر نمیگویید که زندگیام اینگونه باشد منزل و خـانوادهام ایـنطـور باشـد. محـل خدمتم در فلان پست باشد و امکاناتم چنین و چنان باشد. اگر از این آمال و آرزهـا چـشم بپوشید آنگاه به خود و خدا می اندیشید و جهت و سیري که خداوند تعیین نمود، حرکـت میکنید. به ملت شهیدپرور هشدار میدهم که از کمکهاي مالی و جانی به جبهـه هـا غافـل نشوید. با کارشکنان و گرانفروشان و خیانتکـاران و متجـاوزین بـه حقـوق مظلـومین در [پشت] جبهه مبارزه کنید و متوجه اعمال اشـخاص ریاکـار در ارگانهـاي انقـلاب اسـلامی باشید. همیشه گوش به فرمان امام و روحانیت آگاه باشید. وحدت و انسجام خود را حفـظ  کنید. در تشکیلات اسلامی از جمله حزب جمهوري اسلامی شرکت کنید. به گفتـه شـهید مظلوم دکتر بهشتی حزب معبد است. معبد را رها نکنید. مبادا حزب جمهـوري اسـلامی و اعضاي آن همچون خود شهید مظلوم واقع شود. زیرا اگـر کمتـرین سـستی از خـود نـشان دهیم، دشمن با قدرت تمام ما را از بین خواهد برد. همانطور که مـیدانیـد انقـلاب مـا بـا همین تشکیلات منسجم، تا اینجا رسیده است و همه دعواها و سر و صداهاي دشمنان سر همین تشکیلات است به امید جهانی شدن اسلام و انقلاب اسلامی و به امید اینکه خداوند بزرگ از عمر ما بکاهـد و بـر عمـر رهبـر عزیـز انقـلاب بیفزایـد و ایـشان را تـا انقـلاب مهدي(عجل االله تعالی فرجه الشریف) و در کنار مهـدي، از جمیـع گرفتـاريهـاي روحـی و جسمانی محفوظ بدارد. و به امید اینکه خداوند بر ما منت نهد تا زنده هستیم پیـرو و رهبـر و خدمتگزار اسلام و مسلمین باشیم و به امید اینکه خداونـد بـا دسـت توانـاي رزمنـدگان اسلام پوزه ابرجنایتکاران و غرب شرق و نوکرشان صدام را به خاك مالیده و آنان را در نزد جهانیان مفتضح و رسوا و خوار و زبون گرداند. و مستضعفین را وارث زمین گرداند. و به امید ظهور هرچه زودتر حضرت حجت و به امید فتح کـربلا. فـداي اسـلام، خـدمتگزار سربازان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف). 

حسینعلی سراوانی

62/5/13

 

ارسال نظر






captcha
ارسال