فائزون|شهید محمد حسن خلیلی

شهید محمد حسن خلیلی

فائزون شهید محمد حسن خلیلی رامعرفی می کند این شهید والامقام در بخشی از وصیت نامه اش عنوان کرده است:فرزندان عزیزم هدف اصلی خوشبختی و موفقیت پاکدامنی و عفت و عصمت است.

نام:محمد حسن

نام خانوادگی:خلیلی

نام پدر:گل محمد

محل تولد:زابل

تاریخ تولد:۱۳۲۳/۵/۷

تاریخ شهادت:۱۳۶۵/۸/۱۱

محل شهادت:فرودگاه زاهدان

تحصیلات:پایان دوره ابتدایی

کدخبر : 3087 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۲/۱۱|۲۲:۰۸

به گزارش فائزون در وصیت نامه شهید محمد حسن خلیلی عبارت های کلیدی وجود دارد که در ذیل آمده است

 هر فرد مسلمان نبایستی شب را بدون وصیت بخوابد.

 فرزندان عزیزم هدف اصلی خوشبختی و موفقیت پاکدامنی و عفت و عصمت است.

 خواسته من دوستی و مهربانی با بستگان بود.

 همسرم امیدوارم همان شایستگی و پاکدامنی را که تا به حال از خود نشان دادید به بچه ها هـم داشته باشید.

                                                                                                        بسم االله الرحمن الرحیم

همسر گرامیم و نور چشمی هاي عزیزم حال که توفیق الهی نصیب  من، بـه رحمـت الهـی گردیده است لازم میدانم تا همانطوري که پیامبر اسلام فرموده که بایستی هر فرد مـسلمان نبایستی شب را بدون وصیت بخوابد. من نیز توجه شما را به چند جمله جلب میکنم: الف- فرزندان عزیـزم در وحلـه اول خوشـبختی و موفقیـت شـما را کـه هـدف اصـلی از پاکدامنی و عفت و عصمت سرچشمه میگیرد از خداوند متعال خواهـانم و امیـدوارم شـما پنج خواهر براي همدیگر هم خواهر و هم برادر و هم مادر و هم پدر باشید. ب- عزیزان همانطوري که شاهد و ناظر زندگی ما در خانه بودید، توجـه داشـتید کـه مـن چقدر به مادر شما احترام میگذاشتم و همین زنـدگی سـاده خـود را بـدون کوچـکتـرین نگرانی میگذراندیم. امیدوارم رفتار من و مادرتان سرمشق براي شما باشد و همـان محبـت و مهربانی را به مادر خود داشته باشید زیـرا زحمـات او نـسبت بـه هـم مـا جبـران ناپـذیر میباشد. پ- همسرم امیدوارم همان شایستگی و پاکدامنی که تـا بـه حـال از خـود نـشان دادیـد و همچنین از خودگذشتگی که نسبت به بچه ها و من داشتید با توفیق پروردگار ادامه دهید. ت- همسرم زحمات شما نیز نـسبت بـه بـرادرم خلیـل بـراي هـیچکس پوشـیده نیـست، امیدوارم به همان نحوه با وي رفتار تا از خانواده دور نگردد همـینطـور خـواهرم رضـایت  آنان[...] [...]فرزندان عزیزم یادآور میشوم که احترام برادرم خلیل را [...] و عمـویم درمحمـد نیز از ما نبایستی دور گردد و احترام به خواهرم رضایت من است. ج- دوستی و مهربانی با بستگان خواسته من بوده و حال تأکید میکنم.

خ- همسر و فرزندان عزیزم خود ناظر بودید که در تمام زمینه ها مادي و معنوي من فعالیت و در پی خوشبختی شما بودم بیش از این برایم مقدور نبود و اگر سستی از من شد به پـاي من نگذارید سرنوشت چنین بوده. د- همسر خوشبختی بچه آرزوي هر پدر و مادري میباشد و حال شـما نـسبت بـه ازدواج بچه هر کجا صلاح  دانستید مجاز میباشید و امیدوارم مانند خودت تربیـت و شایـستگی و قوام در مشکلات را از شما سرمشق بگیرند. ذ- خواهر فاطمه خواسته من از شما آن است که از همسر و بچه هایم دور نـشوید و بـراي همسرم برادر خواهر و مادر باشید و براي بچه هایم پدر برادر عمو [و] دایی باشید. نور چشم خلیل سفارش نسبت به خانواده نمیکنم از خانواده مـا خـود را جـدا ندانیـد و  مانند پدر انتظار دارم از پدر و برادرانت غافل نمانید و در مقابل مشکلات [...]

ارسال نظر






captcha
ارسال