فائزون|حضورگردان ۴۰۹ حمزه سیدالشهداء (ع) درخط پدافندی شلمچه پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸

گفت و گو با علی کیخا؛

حضورگردان ۴۰۹ حمزه سیدالشهداء (ع) درخط پدافندی شلمچه پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸

فائزون گفت و گویی با علی کیخا در خصوص حضورگردان ۴۰۹ حمزه سیدالشهداء (ع) درخط پدافندی شلمچه پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را منتشر کرد.

کدخبر : 30371 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۹|۰۹:۱۵

فائزون حضور گردان 409 حمزه سید الشهداء (ع) در خط پدافندی شلمچه پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را منتشر کرد:

مردم سیستان وبلوچستان پس از شنیدن خبر اسارت مجدد نیروهای گردان 409، تعداد زیادی از مردم استان باز هم برای مقابله با دشمن عازم جبهه شدند. و این بار گردان 409 به فرماندهی غلامرضا باغبانی با نیروهای باقیمانده و جدید مجددا سازماندهی شد و دوره آموزشی را بعد از پذیرش قطعنامه 598 توسط دو کشور عراق و ایران برای حفظ آمادگی طی کردند و در خط پدافندی شلمچه مستقر شدند و بعد از مدتی با یکی از گردانهای دیگر تعویض شدند و جهت استراحت به پشت خط آمدند. پس از مدتی غلامرضا باغبانی از لشکر تسویه حساب کرد و فرمانده لشکر علی کیخا را به عنوان فرمانده گردان 409 معرفی کرد و مجدد گردان به خط پدافندی شلمچه اعزام شد و با توجه به پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران و عراق  دستور داده شد هیچکس حق تیراندازی به سمت نیروهای عراقی را ندارد. وقتی گردان 409 وارد خط شد نیروهای سازمان ملل در آنجا مستقر بودند و پرچم خود را در نوار مرزی ایران و عراق نصب کرده بودند. گردان مدتی را در این خط پدافندی بود و پس از حدود یکماه خط را تحویل گردان دیگری داد و به اهواز برگشت و در مقر لشکر 41 ثارا... مستقر شد و تا 20 /11/67 در اهواز ماند و با اعلام پایان جنگ گردان 409 و سایرگردانها و نیروهای لشکر همیشه پیروز 41 ثارالله از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس خارج شدند و به استانهای مربوطه مراجعت کردند.

پس از پذیرش قطعنامة 598 فرمانده لشکر من را به‌ عنوان فرمانده گردان 409 معرفی کرد و دستور داد هیچ‌کس حق تیراندازی به‌ سمتِ نیروهای عراقی را ندارد. گردان 409 را به خطِ پدافندی شلمچه بردم و دیدم که نیروهای سازمان ملل در آنجا مستقر هستند و پرچم خود را در نوار مرزی ایران و عراق نصب کردند. مدتی در این خط پدافندی بودیم و پس از حدود یک ماه خط را تحویل گردان دیگری دادیم و به اهواز برگشتیم و در مقر لشکر 41 ثارالله مستقر شدیم و تا 20 بهمن 1367 در اهواز ماندیم (مصاحبه با علی کیخا).


انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال