حضورگردان ۴۰۹ حمزه سیدالشهداء (ع) درخط پدافندی شلمچه پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸

کد مطلب: 30371  |  تاريخ: سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹  |  ساعت: ۰۹:۱۵


گفت و گو با علی کیخا؛

حضورگردان ۴۰۹ حمزه سیدالشهداء (ع) درخط پدافندی شلمچه پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸

فائزون گفت و گویی با علی کیخا در خصوص حضورگردان ۴۰۹ حمزه سیدالشهداء (ع) درخط پدافندی شلمچه پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را منتشر کرد.

فائزون حضور گردان 409 حمزه سید الشهداء (ع) در خط پدافندی شلمچه پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را منتشر کرد:

مردم سیستان وبلوچستان پس از شنیدن خبر اسارت مجدد نیروهای گردان 409، تعداد زیادی از مردم استان باز هم برای مقابله با دشمن عازم جبهه شدند. و این بار گردان 409 به فرماندهی غلامرضا باغبانی با نیروهای باقیمانده و جدید مجددا سازماندهی شد و دوره آموزشی را بعد از پذیرش قطعنامه 598 توسط دو کشور عراق و ایران برای حفظ آمادگی طی کردند و در خط پدافندی شلمچه مستقر شدند و بعد از مدتی با یکی از گردانهای دیگر تعویض شدند و جهت استراحت به پشت خط آمدند. پس از مدتی غلامرضا باغبانی از لشکر تسویه حساب کرد و فرمانده لشکر علی کیخا را به عنوان فرمانده گردان 409 معرفی کرد و مجدد گردان به خط پدافندی شلمچه اعزام شد و با توجه به پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران و عراق  دستور داده شد هیچکس حق تیراندازی به سمت نیروهای عراقی را ندارد. وقتی گردان 409 وارد خط شد نیروهای سازمان ملل در آنجا مستقر بودند و پرچم خود را در نوار مرزی ایران و عراق نصب کرده بودند. گردان مدتی را در این خط پدافندی بود و پس از حدود یکماه خط را تحویل گردان دیگری داد و به اهواز برگشت و در مقر لشکر 41 ثارا... مستقر شد و تا 20 /11/67 در اهواز ماند و با اعلام پایان جنگ گردان 409 و سایرگردانها و نیروهای لشکر همیشه پیروز 41 ثارالله از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس خارج شدند و به استانهای مربوطه مراجعت کردند.

پس از پذیرش قطعنامة 598 فرمانده لشکر من را به‌ عنوان فرمانده گردان 409 معرفی کرد و دستور داد هیچ‌کس حق تیراندازی به‌ سمتِ نیروهای عراقی را ندارد. گردان 409 را به خطِ پدافندی شلمچه بردم و دیدم که نیروهای سازمان ملل در آنجا مستقر هستند و پرچم خود را در نوار مرزی ایران و عراق نصب کردند. مدتی در این خط پدافندی بودیم و پس از حدود یک ماه خط را تحویل گردان دیگری دادیم و به اهواز برگشتیم و در مقر لشکر 41 ثارالله مستقر شدیم و تا 20 بهمن 1367 در اهواز ماندیم (مصاحبه با علی کیخا).


انتهای پیام/



چاپ خبر