فائزون|مردم بلوچ و اهل سنت در دوران دفاع مقدس پیشگام بودند

مردم بلوچ و اهل سنت در دوران دفاع مقدس پیشگام بودند

فرمانده مرکز آموزش ۰۸ ارتش در خاش گفت: مردم بلوچ و اهل سنت در دوران دفاع مقدس و شرایط دشوار جنگ در جانفشانی و ایثارگری پیشگام بودند.

کدخبر : 21250 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۷/۶|۱۲:۵۳

به گزارش فائزون، سرهنگ «عبدالرحمان ساسانیان فرد» فرمانده مرکز آموزش 08 ارتش در اجتماع نمازگزاران مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش اظهار داشت: حدود دو هزار و 500 شهید در این استان وجود دارد که با افتخار می‌توانیم بگوییم افزون بر 500 شهید ما از عزیزان بلوچ و اهل سنت هستند.

وی افزود: مردم غیور، مومن و انقلابی بلوچ ما در مرزهای سیستان و بلوچستان با ویژگی ولایت مداری و بیگانه ستیزی با شایستگی از ارزش‌ها و مرزهای میهن اسلامی پاسداری می کنند و در دوران جنگ هشت ساله ایران در مقابل دشمنان قسم خورده اسلام و کشور دلاورمردانه و شجاعانه حاضر شدند و برای کشور عزت و افتخار کسب کردند.

سرهنگ ساسانیان فرد ادامه داد: فرماندهان بلوچ از خطه دلاورخیز خاش در دوران دفاع مقدس بسیار با قدرت و تدبیر در میدان جنگ حضور داشتند و چنانچه همه می‌دانیم سرهنگ صاحب کردی با یک گردان و کمترین تجهیزات و امکانات جنگی به راحتی تیپ و لشکر دشمن بعثی را از پای در می آورد، لذا مردم بلوچ ما باعث افتخار و سربلندی برای مردم ایران اسلامی هستند.

فرمانده مرکز آموزش 08 خاش با یادآوری اینکه دشمنان اسلام با طرح ریزی جنگ میان دو ارتش قدرتمند ایران و عراق نابودی مردم مسلمان را کلید زدند و صدها هزار نفر از مردم دو کشور اسلامی در این جنگ از بین رفتند و چنانچه بعد ها نیز مسلمانان را در کشورهای عراق و یمن و لیبی و غیره نابود کردند، گفت: متاسفانه در ممالک اسلامی شاهد جنگ و درگیری و کشتار مردم مسلمان به دست همدیگر هستیم و دشمنان با دامن زدن به اختلاف از دور نظاره گر نابودی امت اسلامی می‌باشند.

سرهنگ ساسانیان فرد با اشاره به اینکه حفظ و تقویت مباحث وحدت و انسجام اسلامی و اخوت و برادری از رمز های مهم رسیدن به موفقیت و ناکام گذاشتن دشمنان به شمار می رود، افزود: ایران اسلامی با وجود رهبری معظم انقلاب اسلامی و اتحاد ملت و با اعتقاد به قدرت نصرت پروردگار متعال هرگز روی شکست را نخواهد دید و هم اینک نیز بعد از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد التماس های سران استکباری برای مذاکره و گفتمان هستیم.

وی گفت: ساقط کردن پهپاد آمریکائی سبب درهم شکستن ابهت دفاعی و رزمی دشمنان شد، دشمن ما دو راه بیشتر ندارد، یا اینکه حمله نظامی به ایران کند که این گزینه به حول و قوه الهی شکل نمی گیرد و یا اینکه قدرت بین المللی ایران را در سطح منطقه به رسمیت بشناسد و به همین خاطر هست که به دنبال واسطه و میانجیگری است تا ایران را به پای مذاکره بکشاند.

فرمانده مرکز آموزش 08 خاش با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس و سال های نخستین جنگ دشمن بعثی می خواست یک هفته ای و کمتر به پیروزی برسد و در تهران جشن پیروزی بگیرد، گفت: در آن زمان ارتش ما بیش از 40 درصد قدرت بیشتر نداشت لذا نیروهای مردمی پای کار آمدند و بسیج و سپاه شکل گرفت و در نهایت با حضور مقتدرانه بسیج و سپاه و ارتش ابهت دشمنان در هم شکست و شاهد موفقیت های ارزشمندی در جنگ هشت ساله بودیم و به رکوردهای بزرگ و تاریخی دست پیدا کردیم که نظیر آنها در تاریخ وجود ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر






captcha
ارسال