فائزون| مروری بر زندگینامه شهید نورخدا موسوی

در سومین روز از پرواز آسمانی شهید زنده وطن؛

مروری بر زندگینامه شهید نورخدا موسوی

"سید نورخدا موسوی" جانباز ۱۰۰ درصد لرستانی که در مبارزه با گروهک تروریستی ریگی به درجه جانبازی نائل آمد سرانجام پس از ۱۰ سال در کمابسر بردن،در شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) آسمانی شد.

کدخبر : 16125 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۸/۱۹|۱۴:۰۵

به گزارش فائزون به نقل از  عصرهامون، هفدهم اسفندماه 87 بود که دست پلید استکبار از آستین بیرون زد و جنایتی دیگر در منطقه لار استان سیستان وبلوچستان رقم خورد. حادثه ای ناگوار که بر اثر آن سید نور خدا موسوی مورد اصابت گلوله گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح و به کما رفت.
نور خدا در حالی طی ماموریتی دو ساله فرماندهی یگان تکاوری را به عهده داشت که هنوز پنج ماه از پایان ماموریتش در این خطه از کشور باقی مانده بود که در یک حادثه مجروح و 10 سال به کما رفت به گونه ای که لقب شهید زنده وطن به وی اختصاص و سرانجام در شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) آسمانی شد.
 

 
گفته می شود پنج روز قبل از وفات، این شهید دچار تنگی نفس شدید شد و توسط پزشکان معالج مرتب تحت درمان بود و از اکسیژن استفاده می کرد که پیش از این جز در شرایط بحرانی و اورژانسی مصرفی نداشت و باتوجه به کسالتش در پنج روز اخیر توسط پزشکان ملاقات وی ممنوع شده بود.
 
جانبازی 100 درصد نورخدا
سید نور خدا موسوی مفرد یکم شهریورماه سال 1349 در شهر خرم‌آباد چشم به جهان گشود، وی در سن جوانی لباس سبز پرافتخار میهن را به تن کرد و پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه علوم انتظامی تهران مشغول به کار شد. حاصل ازدواج سید نور خدا و کبری حافظی دو فرزند به نام سیده زهرا و سید محمد است.
 


وی بعد از اتمام دانشگاه افسری به همراه خانواده مدتی ساکن تهران می‌شوند و سپس به خرم‌آباد آمده و پس از چند سال زندگی در خرم‌آباد به وی مأموریت داده شد که به زاهدان برود.
این سید لرستانی در سن 36 سالگی به‌طور صد درصد جانباز و سرانجام پس از 10 سال به خیل عظیم یاران شهیدش پیوست.
نور خدا نماد و نشانه بود؛ نشانه ای از پاسداشت عزت و حفظ خاکی که برایمان بیش از همه دنیای خاکی می ارزد!
 

ارسال نظر






captcha
ارسال