فائزون|هدفگذاری دشمن در ایران اسلامی هیچ تغییری نکرده است/ وحدت و وفاق ملی مولفه پیروزی در مقابل توطئه های دشمن است/ اگر گذشت، وفاق و فهم همه گیر نباشد امنیت دوام نخواهد آورد

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

هدفگذاری دشمن در ایران اسلامی هیچ تغییری نکرده است/ وحدت و وفاق ملی مولفه پیروزی در مقابل توطئه های دشمن است/ اگر گذشت، وفاق و فهم همه گیر نباشد امنیت دوام نخواهد آورد

سردار معروفی گفت: مهمترین موضوع که باید در مقابل توطئه های دشمن مراقب آن باشیم همان مولفه ای است که در زمان انقلاب ما را پیروز و سربلند کرد و آن وفاق ملی و وحدت بود که در کنار دو مولفه ایمان و مدیریت رهبری ما را بزرگ کرد.

کدخبر : 16043 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲۰|۱۰:۰۱

به گزارش فائزون؛ سردار حسین معروفی در مراسمی که به مناسبت دوازدهمین سالگرد شهدای حادثه تروریستی تاسوکی در زاهدان برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: در پایان سال 1384 یک حرکت کور به دست انسانهای شقیق در منطقه سیستان به بهانه زدن به کاروان مسئولین انجام شد اما در آن مردمی که مورد بی رحمی قرار گرفتند مردم عادی بودند که در مسیر زابل به زاهدان رفت و آمد می کردند و در بین آنها نوجوانان 13 و 14 ساله و طلبه و جوان 20 ساله نیز حضور داشت که جلوی پدران و مادرانشان با بدترین وضعیت آنها را به شهادت رساندند.

وی افزود: این موضوع موضوعی نبود که به دست فردی یا گروهی انجام شده باشد بلکه آن فرد یا گروه، مجری یک سیاست کلی در جهت راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی حرکت کرده است و هدفگذاری اصلی در این مسیر هدفگذاری دشمنان انقلاب اسلامی بود برای بر هم زدن امنیت منطقه و انشقاق درون جامعه اسلامی. این حرکت هدفگذاری منطقه ای و فرامنطقه ای دشمنان انقلاب اسلامی بود.

وی بیان داشت: گروهی و فردی جنایتکار این حرکت ناپسند و زشت را انجام داد و 22 نفر از مردم عزیز و بزرگوار را به شهادت رساند اما نتیجه عکس چیزی شد که دشمن راهبری و دنبال می کرد و به جای انشقاق، همبستگی و وفاق ملی قوت گرفت و در نتیجه این حرکت سخیف امنیت قابل قبولی در استان برقرار شد و هم افزایی در حوزه قومی و مذهبی قوت گرفت. علمای دین چه تشیع و تسنن موضعگیری کردند و این حرکت را محکوم کردند و در نهایت با اشراف اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) سرکرده این گروه تکفیری دستگیر شد و خوشحالی آن را در کل کشور بویژه در استان سیستان و بلوچستان و در مذاهب دیدیم.

سردار معروفی این حرکت را حرکتی زشت دانست که دشمن از طریق آن به دنبال ایجاد راهبرد وحشت در کشور اقدام کرده است و افزود: حرکتهای تروریستی دشمن در سالهای گذشته علاوه بر انشقاق قومی و مذهبی راهبرد اصلی تری به عنوان راهبرد وحشت را در جامعه اسلامی به دنبال داشت که با هدایت الهی و هوشیاری مردم و مسئولان و نیروهای انقلابی این حرکات به وفاق و همدلی و وحدت تبدیل شد و امنیتی که امروز به عنوان سنگر کمین و تنگه نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: خون شهدایمان اگرچه به ناحق ریخته شد اما به هدر نرفت و این وعده و هدایت الهی است. امروز نکته حایز اهمیت برای ما حوزه فکر و اندیشه ای است که در حوزه راهبردی بین المللی و منطقه ای با آن مواجه ایم  و چالش هایی داریم.

وی تصریح کرد:  امروز دعوا در حوزه بین المللی بر سر فکر و اندیشه و تفکر سلطه گری و استکباری به سرکردگی آمریکای جنایتکار و هم پیمانان اوست که در راس و مقابل او نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام برحق به رهبری امام خامنه ای در مقابل سلطه ستیزی است.  

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: در منطقه هم که می خواستند تعادل منطقه را بر هم بزنند و هدفگذاری مشخص هم در منطقه داشتند و جنگهای نیابتی را راه انداختند و نیروهای مقاومت را سرگردان کنند و مردم کشور اسلامی را مورد هجمه قرار دادند با اندیشه بود اندیشه اسلام آمریکایی که امروز به عنوان داعش از آستین  آمریکا و غرب برای امینت صهیونیست بیرون آمد؛  همان فریادی که سال 63 امام سفر کرده فریاد زدند مواظب اسلام آمریکایی باشید. اسلام آمریکایی همانی بود که امروز داعش در منطقه بر سر مسلمین آورد و چه بی رحمانه مردم بی گناه ما را مورد هجمه قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه امروز دعوا بر سر اسلام است نه شیعه و سنی خاطر نشان کرد: اگر دعوای شیعه و سنی بود چرا در 100 روزه اول در عراق از 5 استانی که مورد هجمه قرار گرفت قریب به اتفاق خواهران و برادرانی که مورد حمله قرار گرفتند اهل سنت بودند و 84 درصد مردم اهل تسنن کشته شدند و 14 درصد شیعه و 2 درصد مسیحی بودند پس دعوا بر سر اسلام ناب است نه شیعه و نه سنی.

وی ادامه داد: هدفگذاری دشمن در منطقه و برای ایران اسلامی از سال 2003 و قبل از ان و تا امروز هیج تغییری نکرده است و تنها روشهای او تغییر کرده است 4 هدف اصلی دشمن دقیقا و حساب شده دنبال می شود که یکی از آنها امنیت صهیونیست است؛ بردن ذخایر منطقه، مهار جمهوری اسلامی و جلوگیری از نشر انقلاب اسلامی است روش او تغییر کرده اما هدفگذاری همان است که قبلا ترسیم کرده است.

وی تاکید کرد: دشمن دست از دشمنی خود بر نمی دارد او به این نتیجه رسیده است که در حوزه سخت نمی تواند نظام مقدس را دچار چالش کند به دلیل قابلیت های ما اما روش خود را تغییر داد و به سمت روش جنگ نرم و انشقاق قومی مذهبی رفت و جدا کردن مردم از امت و فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت از طریق انشقاق قومی مذهبی و برای استان سیستان و بلوچستان به صورت ویژه این موضوع دنبال می شود.

وی با تاکید بر اینکه ما امروز به عنوان شهروندان انقلابی و مومن و پیرو شهدا وظیفه مان سختتر شده است و باید در این حوزه مراقب کنیم و مهمترین موضوع که باید مراقب آن باشیم همان مولفه ای است که در زمان انقلاب ما را پیروز و سربلند کرد و آن وفاق ملی و وحدت بود که در کنار دو مولفه ایمان و مدیریت رهبری ما را بزرگ کرد.

سردار معروفی در پایان گفت: ما افتخار می کنیم که سربازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و بتوانیم گوشه ای از این نظام الهی را بگیریم و آن را به صاحب اصلی آن برسانیم این وظیفه ماست چرا که این نظام فخر انبیا و اولیای الهی است و ایثار حقیقی و گذشت واقعی می تواند وفاق مان را دو چندان کند و این حوزه اصلی برای امنیت مان را رقم بزند. اگر گذشت و وفاق و فهم همه گیر نباشد امنیت دوام نخواهد آورد.

انتهای پیام

ارسال نظر






captcha
ارسال