فائزون|وجود بیش از ۱۸۰ دانش آموز شهید در سیستان و بلوچستان/ خروجی مراسم شهدا باید عمل کردن به وصایای این بزرگ مردان باشد

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان؛

وجود بیش از ۱۸۰ دانش آموز شهید در سیستان و بلوچستان/ خروجی مراسم شهدا باید عمل کردن به وصایای این بزرگ مردان باشد

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: خروجی اجلاسیه ها و یادواره ها و کنگره های ما باید عمل کردن به وصایای شهدای عزیز باشد امروز از سراسر استان دانش آموزان و فرهنگیان و مسئولین گرامی در این محفل نورانی حضور دارند و رسالت ما بهره گیری از شهداست.

کدخبر : 15672 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۰|۱۶:۰۱

به گزارش فائزون؛ سردار حسین معروفی در اجلاسیه شهدای فرهنگی و نخبه که عصر امروز در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره 186 شهید دانش آموز و 56 شهید معلم و 96 شهید دانشجو 1 شهید استاد دانشگاه اظهار داشت: در محفل شهدای عزیز فرهنگی؛ شهدای آموزش و پرورش و شهدای دانشگاهی هستیم که جان خود را برای حفظ آبروی ملت ایران و تمامیت ارضی در طبق اخلاص گذاشتند و  فدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا قدرت بازدارندگی به ما بخشیدند افزود:  بزرگی و عزت ملت ایران در گرو جانفشانی این بزرگ مردان و ایثارگران واقعی است.

وی بیان داشت: کوچکترین شهید اهل سنت سیستان و بلوچستان سبیل اخلاقی با 11 سال و 8 ماه و کوچکترین شهید اهل تشییع استان شیهد سید محمد هاشمی است.

سردار معروفی اضافه کرد: برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ ارزشهای الهی انسانی همه اقوام و مذاهب بپا خواستند و در این آرمان بزرگ نقش داشتند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: شهدا در این محفل نورانی شاهد و ناظر اعمال و نظاره گر ما هستند.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی دوران سخت و سنگینی بود جنگ به تنهایی مهنت بار است اما با هنر دین، اسلام، ولایت و قران جنگ برای ما تبدیل به دفاع مقدس و کارخانه انسان سازی شد.

سردار معروفی بیان داشت: خروجی دانشگاه دفاع مقدس معراجی ها و یا کسانی همچون حاج قاسم سلیمانی شدندکه امروز فرمانده جبهه حق هستند .

وی تصریح کرد: امروز امتحان امتحان نخبگان است و خیلی جاها نخبگان از توده ها عقب ماندند و توده های ما جلو زدند. شجاعت و بصیرت امروز سخت تر از شجاعت و بصیرت دوران دفاع مقدس است و بوجود نمی آید جز با نظام عملی و اعتقادی که پایه اساس و محور اصلی بشریت و مومنین و کسانی که دل در گرو ذات اقدس اله دارند.

وی اضافه کرد: شهدا همه چیز خود را تقدیم کردند و این ما هستیم که مدیون شهدا هستیم مسئولیت ما سنگین است.

وی افزود: خروجی اجلاسیه ها و یادواره ها و کنگره های ما باید عمل کردن به وصایای شهدای عزیز باشد امروز از سراسر استان دانش آموزان و فرهنگیان و مسئولین گرامی در این محفل نورانی حضور دارند و رسالت ما بهره گیری از شهداست.

وی بر استقامت در صراط مستقیم تاکید کرد و افزود: صراط مستقیم راه ولایت؛ ایستادگی در مقابل ظلم و کفر؛ تبعیت از حسین ابن علی(ع) و تبعیت بی چون و چرا از ولایت است.

سردار معروفی یکی از رموز دفاع مقدس را تبعیت رزمندگان از امام دانست و گفت: رزمندگان حرف امام خود را حرف امام زمان و حرف امام زمان را حرف قران و پیامبر و کلام الهی می دانستند و باعث پیروزی و سربلندی ما شد.

وی تبعیت محض را قدرت استحکام و بازدارندگی و شجاعت در مقابل دشمن خواند و بیان داشت: دشمن به دنبال گرفتن شجاعت ملت ایران است دشمن در این استان به دنبال انشقاق قومی مذهبی است که در اینجا بصیرت و هوشیاری و توسل به ساحت شهیدان به عنوان قهرمانان واقعی را می طلبد.   

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: شهدا بزرگترین مولفه قدرت جنگ نرم و محور وحدت نظام اسلامی هستند.

وی ادامه داد: ما امروز شاهد برگزاری کنگره ملی شهدای 8 هزار شهید بومی و غیر بومی استان و 2058 شهیدی که آرمیده در استان هستند و یا خانواده های معظم شان در این استان سکونت دارند هستیم.

وی افزود: بعد از سفر مقام معظم رهبری بزرگترین کار فرهنگی برگزاری کنگره ملی شهداست که ماندگار و جاوید است.

وی در پایان برگزاری  38 یادواره شهید به صورت  منطقه ای و شهرستانی؛ 4 اجلاسیه علما و روحانیون، اجلاسیه شهدای زن، اجلاسیه نخبگان و فرهنگیان، گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس از سراسر کشور؛ دعای ندبه با حضور آیت الله صدیقی؛ تجلیل از جانبازان بالای 70 درصد؛ ساخت و تولید فیلم شهید میر حسینی؛ تولید 80 جلد کتاب؛ آماده سازی و تولید 96 تمثال مبارک شهدا و 19 فیلم مستند را از جمله اقدامات برگزاری کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان نام برد.

انتهای پیام

ارسال نظر






captcha
ارسال