فائزون|۱۴ آبان ۱۳۶۰

کدخبر : 15509 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۴:۵۷

تاریخ شمسی

14 آبان 1360

تاریخ قمری

8 محرم 1402

تاریخ میلادی

5 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- در بمباران و گلوله‌باران مناطق مسکونی و نظامی شهرهای آبادان، سوسنگرد، پاوه و منطقه حمیدیه، 2 تن شهید و 12 نفر زخمی شدند و چندین خانه ویران شد؛ یک فروند جنگنده عراقی به‌وسیله پدافند هوایی ایران در مناطق جنوبی کشور سرنگون شد؛ افزایش تحرکات ارتش عراق درزمینه تحکیم مواضع و تقویت نیرو در محور غرب سوسنگرد و جنوب کرخه‌کور، به‌‏ویژه در محدوده‌ی مثلثی حمیدیه، چزابه و هویزه.

- پیش‌مرگان مسلمان مخالف حکومت عراق در بین راه کلار به دربندیخان، یک نفربر عراقی را منهدم کردند و 8 سرنشین آن را کشتند و یک دستگاه خودرو ارتش عراق را به غنیمت گرفتند و 5 سرنشین آن را به اسارت بردند.

- درپی استقبال گسترده مردم برای اعزام به جبهه‌های جنگ، فرمانده کل سپاه باتوجه‌به میزان نیروی مورد نیاز در جبهه‌های جنوب و غرب و شرایط لازم برای سازماندهی آنان در نامه‌ای به مناطق نه‌گانه سپاه ابلاغ کرد که اعزام داوطلبان را به روزهای آینده موکول کنند.

- گزارش خبرگزاری پارس درخصوص بررسی اجمالی وضعیت جبهه‌های جنوب در محورهای مختلف.

- براثر اقدامات گروه‌های مسلح غیرقانونی و درگیری آنها با نیروهای خودی در شهرهای بوکان، سقز، دیواندره و بانه، 3 نفر از افراد خودی شهید، 7 تن زخمی و 7 نفر دیگر به گروگان گرفته شدند و از عناصر ضدانقلاب نیز 5 تن به هلاکت رسیدند.

- همکاری نیروهای جلال طالبانی از اتحادیه میهنی کردستان عراق با افراد حزب دمکرات ایران در مناطق بوکان، مهاباد، پیرانشهر و سردشت.

- در اقدامات و فعالیت‌های تروریستی گروه‌های مسلح برانداز در شهرهای مشهد، بندرعباس، نیشابور، تهران و شیراز 10 تن از نیروهای خودی به شهادت رسیدند و از گروه‌های غیرقانونی نیز یک نفر کشته شد و 5 نفر دستگیر شدند؛ کشف یک بمب سه پوندی در اهواز؛ کشف 19 خانه تیمی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و دستگیری 90 نفر از اعضای آنها در دو هفته گذشته در مشهد.

- بازتاب گردهمایی روز گذشته به‌ مناسبت دومین سالگرد تسخیر سفارت امریکا در تهران، در رادیو امریکا و مطبوعات این کشور.

- صدام حسین در سخنرانی خود در اجلاس اتحادیه عمومی زنان عرب، با تحریف وقایع تاریخی، جمهوری اسلامی ایران را به شروع جنگ متهم کرد و خواستار برقراری آتش‌بس در ماه محرم یا در درازمدت شد؛ آسوشیتدپرس ضمن اشاره به تجاوز عراق به ایران، اختلافات اصلی دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

ارسال نظر






captcha
ارسال