۱۴ آبان ۱۳۶۰

کد مطلب: 15509  |  تاريخ: چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶  |  ساعت: ۱۴:۵۷


۱۴ آبان ۱۳۶۰

تاریخ شمسی

14 آبان 1360

تاریخ قمری

8 محرم 1402

تاریخ میلادی

5 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- در بمباران و گلوله‌باران مناطق مسکونی و نظامی شهرهای آبادان، سوسنگرد، پاوه و منطقه حمیدیه، 2 تن شهید و 12 نفر زخمی شدند و چندین خانه ویران شد؛ یک فروند جنگنده عراقی به‌وسیله پدافند هوایی ایران در مناطق جنوبی کشور سرنگون شد؛ افزایش تحرکات ارتش عراق درزمینه تحکیم مواضع و تقویت نیرو در محور غرب سوسنگرد و جنوب کرخه‌کور، به‌‏ویژه در محدوده‌ی مثلثی حمیدیه، چزابه و هویزه.

- پیش‌مرگان مسلمان مخالف حکومت عراق در بین راه کلار به دربندیخان، یک نفربر عراقی را منهدم کردند و 8 سرنشین آن را کشتند و یک دستگاه خودرو ارتش عراق را به غنیمت گرفتند و 5 سرنشین آن را به اسارت بردند.

- درپی استقبال گسترده مردم برای اعزام به جبهه‌های جنگ، فرمانده کل سپاه باتوجه‌به میزان نیروی مورد نیاز در جبهه‌های جنوب و غرب و شرایط لازم برای سازماندهی آنان در نامه‌ای به مناطق نه‌گانه سپاه ابلاغ کرد که اعزام داوطلبان را به روزهای آینده موکول کنند.

- گزارش خبرگزاری پارس درخصوص بررسی اجمالی وضعیت جبهه‌های جنوب در محورهای مختلف.

- براثر اقدامات گروه‌های مسلح غیرقانونی و درگیری آنها با نیروهای خودی در شهرهای بوکان، سقز، دیواندره و بانه، 3 نفر از افراد خودی شهید، 7 تن زخمی و 7 نفر دیگر به گروگان گرفته شدند و از عناصر ضدانقلاب نیز 5 تن به هلاکت رسیدند.

- همکاری نیروهای جلال طالبانی از اتحادیه میهنی کردستان عراق با افراد حزب دمکرات ایران در مناطق بوکان، مهاباد، پیرانشهر و سردشت.

- در اقدامات و فعالیت‌های تروریستی گروه‌های مسلح برانداز در شهرهای مشهد، بندرعباس، نیشابور، تهران و شیراز 10 تن از نیروهای خودی به شهادت رسیدند و از گروه‌های غیرقانونی نیز یک نفر کشته شد و 5 نفر دستگیر شدند؛ کشف یک بمب سه پوندی در اهواز؛ کشف 19 خانه تیمی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و دستگیری 90 نفر از اعضای آنها در دو هفته گذشته در مشهد.

- بازتاب گردهمایی روز گذشته به‌ مناسبت دومین سالگرد تسخیر سفارت امریکا در تهران، در رادیو امریکا و مطبوعات این کشور.

- صدام حسین در سخنرانی خود در اجلاس اتحادیه عمومی زنان عرب، با تحریف وقایع تاریخی، جمهوری اسلامی ایران را به شروع جنگ متهم کرد و خواستار برقراری آتش‌بس در ماه محرم یا در درازمدت شد؛ آسوشیتدپرس ضمن اشاره به تجاوز عراق به ایران، اختلافات اصلی دو کشور را مورد بررسی قرار داد.



چاپ خبر