فائزون|ارادت به حضرت زینب (س) موجب شد که همسرم نام دخترمان را "زینب" بگذارد/ دیدار با رهبر معظم انقلاب و دریافت قرآن از ایشان بهترین خاطره عمرم بود

گفتگو با همسر شهید مدافع حرم اهل سنت؛

ارادت به حضرت زینب (س) موجب شد که همسرم نام دخترمان را "زینب" بگذارد/ دیدار با رهبر معظم انقلاب و دریافت قرآن از ایشان بهترین خاطره عمرم بود

همسر شهید مدافع حرم اهل سنت شهرستان دلگان گفت: علاقه و ارادت همسرم به حضرت زینب (س) موجب شد که اسم دخترمان را زینب بگذارد.

کدخبر : 15507 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۴|۱۱:۵۸

به گزارش فائزون، حضرت زینب (س) پنجم جمادی الاول سال ششم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود، بانویی که نشانه استقامت و  اسوه صبر و شکیبایی است. بانویی بعد از وفاتش در کشور سوریه و شهر دمشق به خاک سپرده شده است.

بانویی که مزارش از آن زمان تاکنون زیارتگاه عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده است. پس از 1400 سال یزیدیان زمان درصدد این برآمدند که تا به مزار این اسوه صبر و شکیبایی حمله و آن را ویران کنند، آنها حتی تا نزدیدکی حرم مطهر حضرت زینب (س) هم رسیدند اما مدافعان حریم ولایت از کشورهای ایران، سوریه، افغانستان و عراق نگذاشتند که یک بار دیگر حریم اهل بیت (س) به دست نا اهلان بیفتد.

سال 94 هم رزمندگانی از سیستان و بلوچستان که تعداد بسیار زیادی از آنها از شهرستان دلگان بودند برای دفاع از اسلام و حرم عقیله بنی هاشم رهسپار کشور سوریه شدند. هنوز چند روزی از اعزام آنها نگذشته بود که خبر شهادت مدافعان حرم بلوچ از رسانه ها منتشر شد، یکی از این شهدا مراد عبداللهی بود که در سن 52 سالگی به آرزویش که همان شهادت در راه خدا بود، رسید.

معصومه حاجی زاده همسر این شهید به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب (س)با بیان اینکه ما از کودکی با عشق به اهل بیت (ع) و ائمه اطهار بزرگ شده ایم، اظهار کرد: همسرم برای دفاع از حریم حضرت زینب (س) به سوریه رفت تا یک بار دیگر به دست یزیدیان زمان نیفتد.

وی با تاکید بر اینکه همسرم ارادت و علاقه ویژه به حضرت زینب (س) داشت، گفت: به طوریکه اسم دخترمان را "زینب" گذاشت و قبل از شهادتش هم تاکید می کرد که او را در مدرسه دخترانه ای در دلگان که به اسم "زینبیه" است ثبت نام کنیم تا آنجا به تحصیلاتش ادامه دهد.

همسر شهید مدافع حرم مراد عبداللهی با بیان اینکه همسرم قبل از شهادت آروز داشت که به زیارت حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه در سوریه (س) برود، بیان کرد: او در این راه هم به زیارت حرم حضرت زینب (س) رفت، هم به دفاع از حریم اهل بیت (ع) رفت و هم در این راه به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد که با فرهنگ جهاد و شهادت و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت آشنایی ندارند می گویند که مدافعان حرم برای پول به این راه رفته اند، بیان کرد: شهید مراد عبداللهی هم مالک چند صد هکتار زمین کشاورزی بود و هم دامدار بود که سالانه میلیون ها تومان نصیبش می شد.

همسر شهید مدافع حرم مراد عبداللهی با بیان اینکه آیا کسی که می داند آخر این راه جانبازی و شهادت است، حاضر است که همسر و فرزندان و مال خود را رها کند و به جایی دیگر برود، افزود: فقط مدافعان حرم هستند که از همه دارایی های خود گذشتند که نگذارند حرم عقیله بنی هاشم به دست سفاکان زمانه بیفتد.

حاجی زاده اضافه کرد: اگر مدافعان حرم رفتند تا از حریم ولایت در سوریه دفاع کنند، ما همسران آنها مدافع حریم حجاب و عفاف جامعه هستیم تا ناهالان و دشمنان نتوانند به آن خدشه ای وارد کنند.

وی با بیان اینکه بهترین خاطره ای که بعد از شهادت همسرم دارم، دیدار با مقام معظم رهبری در سال 94 بود، گفت: قرآنی که امام خامنه ای با دست مبارکش به ما هدیه کردند، بهترین هدیه ای بود که در طول عمرمان گرفته ایم.

همسر شهید مدافع حرم مراد عبداللهی با اشاره به نابودی داعش در کشور سوریه و عراق، اظهار کرد: زمانی که خبر نابودی داعش را از رسانه ها شنیدم، سجده شکر به جا آوردم.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: من هم آرزو دارم روزی به همراه فرزندانم به زیارت حضرت زینب (س) بروم و محل شهادت همسرم را از نزدیک مشاهده کنم.

گفتنی است شهید مدافع حرم مراد عبداللهی به همراه شهیدان مدافع حرم نظرمحمد بامری، اصغر بامری و پرویز بامری از شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان در سوم آذر ماه 1394 در درگیری با گروه تروریستی داعش در کشور سوریه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال