فائزون|شهدا محور وحدت هستند/ امروز الگوی ما حضرت زینب(س) است

لاله افتخاری همسر و فرزند شهید در مراسم اجلاسیه زنان شهید استان؛

شهدا محور وحدت هستند/ امروز الگوی ما حضرت زینب(س) است

لاله افتخاری همسر و فرزند شهید گفت: حضرت زینب(س) از زنان و کودکانی که یادگاران شهدای کربلا بودند پرستاری حمایت، نگهداری و پشتیبانی و روایتگری کردند.

کدخبر : 15486 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۳|۱۲:۴۸

به گزارش فائزون؛ لاله افتخاری همسر و فرزند شهید در مراسم اجلاسیه زنان شهید استان با بیان اینکه حضرت زینب(س) تنها از امام و ولی خود پرستاری نکرد، خاطر نشان کرد:  حضرت زینب(س) از زنان و کودکانی که یادگاران شهدای کربلا بودند پرستاری حمایت، نگهداری و پشتیبانی و روایتگری کردند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) از تاریخ پرستاری کردند، ادامه داد: ایشان نگذاشتند که جریان انسان ساز و بیدادگر عاشورا توسط گروهی مزدور و قلم به دست، مامور از طرف دشمنان اسلام و یا افراد بی تفاوت روایت شود.
 
افتخاری با بیان اینکه حضرت زینب(س) پرستار جریان عظیمی شدند، تصریح کرد:  اگر امروز انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت، بصیرت، ایستادگی در برابر دشمن و فرهنگ شهادت و آزادگی است پیام آور آن حضرت زینب  کبری(س) است که امروز این سر نی به ما به ویژه بانوان حیات داد.
 
این دختر و همسر شهید  با بیان اینکه اسلام واقعی زنی که منفعل و هیچ نقشی در تاریخ جامعه نداشته باشد را اصلا تعریف نمی کند، خاطر نشان کرد: فرهنگ عاشورا زنی که فقط به جنسیت او توجه شود و وسیله طمع طمع کاران باشد تائید نمی کند این ها زنی را تائید می کنند که در بدترین شرایط تاریخ ساز باشد .
 
وی با بیان اینکه زن و مرد در الگوی و فرهنگی اسلامی رقیب نیستند، افزود: در الگوی غرب زن و مرد رقیب هم هستند که ما فرهنگ جاهلیت مدرن و اولایی را نمی پذیریم که جسم و هویت زن را زیر خاک پنهان می کرد و جاهلیت مدرنی که علاوه بر جسم وجان زن، دنیا و اخرت او را هم پایمال می کند ما هیچ کدام را تائید نمی کنیم الگوی ما حضرت زینب(س) است که هیچ جای دنیا نمونه آن را سراغ نداریم .
 
وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) تربیت شده حضرت زهرا(س) است، گفت:  و برای ما که بانوانی چون حضرت فاطمه و حضرت زینب داریم خجالت دارد به دنبال الگوهای نیمه کاره دنیا برویم.
افتخاری خاطر نشان کرد:  امروز الگوی ما حضرت زینب(س) است، کسی که در سخت ترین شرایط در چند ساعت مادر و خواهرِ شهید شد و در بدترین شرایط در اسارت دشمن بود و سخت ترین مصیبت ها را دید.
 
همسر و فرزند شهید با بیان اینکه  الگوی خانواده شهدا حضرت زینب(س) است، ادامه داد: در این سال ها لحظه ای پشیمان نشدیم ولی شرمنده اهل بیت و حضرت زینب(س) هستیم که اگر شهدا نبودند به اسارت هم می رفتیم مانند جریان سوریه دشمن به اسم اسلام آمد و بر هیچ کس رحم نکرد.
 
افتخاری خاطر نشان کرد: امروز بانوان پیام خود را از حضرت زینب(س) گرفتند که هر کسی جز ایشان بود شاید از جریانات منفعل می شد ولی ایشان محکم ایستاد و مراسم پایکوبی دشمن را به اولین مراسم عزاداری امام حسین(ع) تبدیل کرد.
 
وی با بیان اینکه الگوی همه بانوان شهیده شیعه و سنی حضرت زینب(س) بود، اظهار کرد: اجلاسیه شهدای زن در این استان رنگ دیگری دارد زیرا شهدا محور وحدت هستند و شیعه و سنی ندارد.
 
وی ادامه داد: دشمن دنبال تفرقه افکنی بین شیعه و سنی است ولی شهدای مدافع حرم از زن زندگی و فرزند خود گذشتند تا از پاره های تن ما در همه جای دنیا دفاع کنند.
 
وی با بیان اینکه باید در برابر دشمنان قسم خورده خود محکم بایستیم، تصریح کرد: مکتب شهادت و ایثار و مقاومت، زن و مرد و سن و سال نمی شناسد رهبر به دیدار خانواده شهدای مسیحی می رود این مکتب مسلمان و غیر مسلمان نمی شناسد همانطور که در مراسم پیاده روی اربعین زن و مرد از هر مکتبی می آیند دشمن مشترک ما نمی تواند وحدت ما را ببیند نمی تواند ببینید که بسیج جامعه زنان شهید شاخص خود را از یک اهل سنت انتخاب می کند .
 
افتخاری در ادامه با بیان اینکه شهدا محور وحدت هستند، خاطر نشان کرد: دشمن نمی تواند این را ببیند که شهید شوشتری در این استان فعالیت می کند و برایش مذهب معنا ندارد خون ایشان با برادران اهل سنت آمیخته شده تا بگوید بین ما تفرقه نیست حتی بعد از شهادت، این ها درسی است که ما از این کنگره ها می گیریم.
 
فرزند شهید با بیان اینکه بانوان شهیده در سنگر خانواده خوش درخشیدند، گفت: سازمان ملل نمی تواند برای ما سند بنویسد الگوی ما حضرت زینب(س) است سازمان ملل اگر می خواست برای ما سند بنویسد باید برای دفاع از خود این زنان بیانیه صادر می کرد آن ها فقط شعار بهره گیری از زنان می دهند.
 
وی با بیان اینکه این اجلاسیه ها باید استمرار داشته باشند، افزود: باید به خود ببالیم که چنین الگوهایی داریم و باید این شاخص ها و زنان فرهیخته را به عنوان الگو معرفی کنیم ،فضای مجازی باید در خدمت گسترش این عبادت باشد آن وقت کار ما عبادت و مجاهدت است.
 
افتخاری ادامه داد: ما باید رسالت زینبی خود را به انجام برسانیم امروز در این استان کسی نباید از فضای مجازی خود غیر از گسترش زندگینامه راه و روش شهدا استفاده دیگری کند باید دشمن را بشناسانیم زیرا ما زنی داریم که بعد از ۱۴ قرن بیش از ۲۰ میلیون را به دنبال خود می کشاند و به کربلا می رساند زنی که اربعین آفرین شد.
 
وی در پایان اضافه کرد: به عنوان خانواده شهدا وظیفه داریم در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم و خاطرات خود را کتاب بنویسیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال