فائزون|شهدا قهرمانان واقعی ملت ایران هستند/ مادران و همسران شهدا بیشترین سهم در خلق حماسه ماندگار دفاع مقدس داشتند

کدخبر : 15482 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۳|۱۱:۰۱

به گزارش فائزون؛‌ فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در اجلاسیه شهدای زن که صبح امروز در حسینه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد اظهار داشت: محفل شهدا محفل مصیبت و فاتحه خوانی نیست بلکه مراسمات شهدا مراسم فتوحات نظام مقدس جمهوری اسلامی است چون خروجی اینگونه محافل شهامت و عزت و بزرگی ملت ایران است. 
وی افزود: بواسطه ایثارگری های شهدا ما امروز سربلند در دنیا و منطقه هستیم و مقابل همه دنیای کفر ایستادیم و ملتی ممتاز در دنیا نسبت به همه ملل دنیا هستیم. 
وی بیان داشت: محفل شهدا و این اجلاسیه محفل تجلیل از مقام شامخ شهدا و 17 شهید زن استان سیستان و بلوچستان است که هم اکنون شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند. 
سردار معروفی با تاکید بر اینکه شهدا قهرمانان واقعی ملت ایران هستند ادامه داد: امروز مراسم تجلیل از مادران شهیدان و ایثارگران است کسانی که در حقیقت بیشترین سهم در خلق این حماسه جاوید و ماندگار تاریخ را داشتند.
وی افزود: اگر مقاومت و ایثار مادران و همسران شهدا نبود ما چنین صحنه هایی بزرگ و جاودانه در تاریخ نداشتیم حضور این عزیزان را نمی توان نادیده و کمرنگ دید چرا که پایه و اساس اقتدار و حماسه و مبارزه بودند.
دبیر کل کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان همچنین افزود: نقش مادران و همسران شهید در دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای است .
وی اضافه کرد:  در استان سیستان و بلوچستان از ابتدای دوران دفاع مقدس حضور خواهران برای مداوای مجروحین وجود داشت و حماسه آفرید اما امروز کسی آنها را نمی شناسد و نامی از آنها برده نمی شود. 
وی ادامه داد: حضور و تلاش خواهرانی که در پشت جبهه و در حوزه علمیه نرجس خاتون گردهمایی تشکیل می دادند و با همه وجودشان برای جبهه حق با تبعیت از امام و پیشوای خود و حضرت فاطمه زهرا(س) و خدیجه کبری(س) تلاش کردند و جانانه دفاع کردند باید جدی گرفته شود.

سردار معروفی بیان کرد: اگر امروز شخصیت های بزرگ و الگوهای عملی و تاثیرگذار همچون امام سفر کرده و حضرت امام خامنه ای و مسئولین دلسوز و انقلابی در جامعه داریم که در مقابل کفر ایستادگی می کنند بواسطه داشتن همسران و عقبه آنان است.

وی تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان 65 خانواده دو شهید 7 خانواده سه شهید و 2 خانواده چهار شهید وجود دارد همچنین جانبازان و ایثارگران بالای 70 درصد هستند که ازدواج کردند و بانوی ایثارگر همه وجودش را وقف این مجاهدان فی سبیل الله کردند که نشان دهنده بصیرت و هوشمندی جامعه زنان اسلامی است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خانم خزائی که در جبهه های حق علیه باطل در سال 64 و 65  در عملیات کربلای 5 مردانه رزمید و در دفاع مقدس حضور فعال داشت. همچنین خانم رخشانی که مدیریت کمیته پشتیبانی جبهه را برعهده داشت و گل بی بی بانوی مبارزه گر انگلیسی در خاش و بی بی ملک نارویی که مادر چهار شهید است به عنوان چند بانوی ایثارگر به نمایندگی از بانوان سیستان و بلوچستان نام برد و اسوه زنان استان خواند.

وی هدف از برگزاری محافل و مراسم شهدا را زنده نگهداشتن آرمان شهدا دانست و گفت: باید ایثارگری شهدا را پاس داشت و از مقام شهدا مراقبت کردو در راه حق و صراط مستقیم ایستادگی کرد.

وی افزود: از تعداد 8 هزار شهید سیستان و بلوچستان 2058 شهید در استان ارمیدند و یا خانواده های معظم شان در این استان سکونت دارند و باید فرهنگ جهاد و شهادت را مراقبت و حفظ و مصون بداریم چرا که هر چه داریم بواسطه خون شهداست.

وی اذعان داشت: انسانی که در نظام اعتقادی پایبند دستورات الهی و قران باشد در راه بزرگی استقامت می کند که شهدای ما اینگونه بودند و به معشوق خود ذات اقدس اله رسیدند.

سردار معروفی افزود: خدا را شاکریم که امسال توفیق داشتیم کنگره ملی شهدا را بعد از یک سال و نیم کار و تلاش آغاز که انشالله تا اواخر بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

سردار معروفی از همه کسانی که این حماسه بزرگ را خلق کردند قدر دانی و تشکر کرد و ادامه داد: 18 کارگروه به صورت شبانه روزی با شعار تقریب در این کنگره کار می کنند. برای ما شهدا هیچ فرقی نمی کنند و نگاه ما به شهدایمان چون نگاه امامان و پیامبرمان به شهداست.

وی افزود: 38 یادواره شهید؛ 4 اجلاسیه مقدماتی؛ تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان بالای 70 درصد؛ تمثال 94 شهید شاخص؛ سرکشی از خانواده شهدا؛ مسابقات فرهنگی و ورزشی و شب شعر و خاطره بخشی از اقدامات کنگره ملی شهداست که در حال انجام است.

انتها یپیام

اخبار مرتبط

ارسال نظر






captcha
ارسال