فائزون|۲۶ اسفند ۱۳۶۵

کدخبر : 15350 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۳۰|۰۷:۵۸

تاریخ شمسی

26 اسفند 1365

تاریخ قمری

16 رجب 1407

تاریخ میلادی

17 مارس 1987
 
خلاصه روز: 

- تعویق عملیات کربلای8 به سال آینده در جلسه امروز فرماندهان سپاه به دستور آقای هاشمی رفسنجانی. افزایش تحرکات نیروهای عراق در فاو و احتمال حمله آن‌ها در این منطقه.

- اعدام انقلابی چند تن از مقام‌های امنیتی عراق به دست نیروهای سازمان عمل اسلامی در پاسخ به ترور دو تن از دانشجویان عراقی در پاکستان.

- گزارش روزنامه "ایندیپندنت" از وضعیت کردستان عراق و تأثیر آن بر جنگ ایران و عراق.

- کمک‌های کویت و عربستان به هواپیماهای جنگی عراق در حمله به مراکز و مناطق مسکونی ایران. وضعیت نیروی هوایی عراق؛ استفاده این کشور از موشک‌های لیزری؛ فروش هواپیما از برزیل، مصر، فرانسه و شوروی به عراق.

- نگرانی مقام‌های کشورهای غربی از ناتوانی عراق در استفاده از نیروی هوایی خود و احتمال سقوط بصره و تشکیل حکومت در تبعید.

- آزادی یک‌جانبه 102 تن از اسیران عراقی و درخواست 26 تن از آن‌ها برای پناهندگی سیاسی به ایران.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- گزارش رویتر از مشکلات اقتصادی و بدهی‌های خارجی عراق. گزارش هفته‌نامه "الشهاده" درباره اوضاع بصره.

- نشریه العالم: مقامات عربستان به هنگام دیدار طه یاسین رمضان از عربستان، خواستار تغییراتی در رژیم عراق شدند تا ایران به پایان جنگ رضایت دهد.

- دبیرکل سازمان ملل با اعلام خبر تشکیل جلسه شورای امنیت در هفته آینده برای بررسی جنگ ایران و عراق، درخواست کرد که نمایندگان ویژه دو کشور به نیویورک بیایند. تلاش ایتالیا برای متقاعد کردن ایران به انجام دادن مذاکرات.

- اعلام حمایت دبیرکل سازمان ملل از طرح ایران برای تأمین امنیت در خلیج‌فارس. گفت‌‌و‌گوی رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا با مقام‌های کویتی در مورد امنیت خلیج‌فارس و توان نظامی امریکا در منطقه. گزارش روزنامه نیویورک تایمز از اقدامات ایران در خلیج‌فارس. گزارش آسوشیتدپرس از چگونگی حضور دو ناوشکن شوروی در خلیج‌فارس.

- تشریح دلایل تلاش کشورهای شوروی، شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس، سوریه و امریکا برای جلوگیری از پیروزی ایران در جنگ در مقاله‌ای به قلم مایکل رایزمن در نشریه "وال استریت ژورنال". نشریه "ژون افریک" عراق را آغازگر جنگ اعلام کرد و افزود که این جنگ با سقوط حزب بعث پایان می‌یابد.

ارسال نظر






captcha
ارسال