فائزون|زبان شعر ابزاری مهم جهت انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به نسل های آینده است/ برگزاري ۲۰ مراسم شب شعر و خاطره شهداء در سيستان و بلوچستان

مديركل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان:

زبان شعر ابزاری مهم جهت انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به نسل های آینده است/ برگزاري ۲۰ مراسم شب شعر و خاطره شهداء در سيستان و بلوچستان

مديركل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: زبان شعر ابزاری مهم جهت انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به نسل های آینده است چرا كه در عصركنوني ادبيات و شعر حرف اول را در جهان مي زند.

کدخبر : 14967 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۳|۰۸:۰۰

به گزارش  فائزون، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی در مراسم شب شعر و خاطره شهدای شهرستان خاش، با بيان اينكه شهدا سند افتخار کشور هستند، اظهار كرد: در عصر حاضر دشمنان مي خواهند مردم را ناامید و از نظام جدا كنند و آنچه که می تواند این نقشه هاي ننگين را خنثی کند، زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداي گرانقدر و آشنا كردن نسل امروز با چگونه زندگی کردن و چگونه جنگیدن اين شهدای والامقام است.

وي با بيان اينكه حقیقت این است که شهدا زنده هستند و حیات معنوی پیدا کرده اند، تصريح كرد: در راستاي گفتمان سازی و ترویج فرهنگ شهادت در سیستان و بلوچستان و برگزاری کنگره ملی شهداء با همکاری و مساعدت سازمان‌های‌ فرهنگی و مذهبی ازجمله سپاه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما و حوزه هنری مراسمات شب شعر و خاطره در 20 شهر اين استان به مدت يك ماه برگزار مي شود.

حجت الاسلام بزماني با بيان اينكه فرهنگ ايثار و شهادت توطئه هاي دشمنان را خنثي مي كند، افزود: ترويج و نهادينه كردن فرهنگ عظيم ايثار و شهادت در ميان افراد جامعه تاثير بسزايي دارد كه نقش هنرمندان و شاعران در تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلابی بسیار دارای اهمیت است.

 وي خاطرنشان كرد: زبان شعر زبان بُرنده و جذابی است که به معانی عمق می بخشد و  قرائت شعر، بیان خاطره، اجرای سرود، اجرای برنامه هنری، پخش کلیپ و تقدیر از شاعران و هنرمندان از جمله برنامه‌های شب شعر و خاطره شهداء است.

مديركل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان با بيان اينكه دوران دفاع مقدس دوران عزت، افتخار و سربلندی کشور در جبهه حق بر علیه باطل بود، افزود: رزمندگان اسلام در آن دوران سخت و نابرابر در مقابل ارزش‌های شرق و غرب شجاعانه ایستادگی کردند.

 وي با بيان اينكه یکی از مؤثرترین روش های ترویج ارزش‌های اسلامی بزرگداشت شهداء است، گفت: معرفی و تقدیر از قهرمانان واقعی ارزشها، می توان آنان را به‌ عنوان الگو معرفی کرد تا  ساير  افراد ترغیب شوند که سبک زندگی خود را با آنان تطبیق دهند.

شعر و هنر در خط مقدم فرهنگ و اندیشه و جنگ نرم دشمن قرار دارد

امام جمعه شهرستان خاش نيز در ادامه اين مراسم، اظهار كرد:  پروردگار متعال در خصوص  شهداء مي فرمايند:" آن کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند را مرده مپندارید زیرا آنها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و حیات معنوی پیدا کرده‌اند" لذا بايد همواره ياد و خاطره شهيدان والامقام را گرامي بداريم.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان با بيان اينكه برپایی چنین مراسمات معنوی که مزین به نام شهداست افتخاری بزرگ برای شهرستان خاش است، افزود: شهدا در وصایای خود به آحاد جامعه و به خصوص از  دختران می خواهند به عنوان یک وظیفه حفظ حجاب و عصمت و پاکدامنی را انجام بدهند.

 وي تصريح كرد: شعر و هنر در خط مقدم فرهنگ و اندیشه و جنگ نرم دشمن قرار دارد و شعر در جاودانگی و بقای تمدن‌ها، انديشه ها و فرهنگ ها نقش بسیار مهم و اساسي ایفا می‌کند.

نقش شاعران و هنرمندان در تبيين ارزش‌های اسلامی و انقلابی بسيار مهم  است

فرمانده سپاه شهرستان خاش نيز در ادامه اين مراسم با اشاره به نقشه‌هاي استكبار جهاني، بر ضرورت وحدت مردم تاكيد كرد و گفت: اكنون بيش از گذشته مردم ما به وحدت نياز دارند چرا كه نقشه‌هاي شيطاني براي ايجاد تفرقه بين مسلمانان به‌ويژه در داخل استان ما در حال اجراست.

سرهنگ پاسدار حسن فضلي تصريح كرد: نقش شاعران و هنرمندان در تبيين ارزش‌های اسلامی و انقلابی بسيار مهم  است و لذا فعاليت‌های هنرمندان به‌ويژه شاعران در جهت حفظ و صيانت از ارزش‌ها و تحقق اهداف اسلام و نيز خنثی‌سازی تهاجم و توطئه‌های دشمنان تاثير شگرف و به‌سزايی دارد و از به انحراف كشيدن جوانان و نوجوانان جلوگيری می‌كند و سبب ماندگاری ارزش‌ها در سطح جامعه مي شود.

 وي  هدف اصلي از برگزاري اين شب شعر را گرامیداشت رشادت‌های حماسی که توسط دلیرمردان این مرز و بوم در دفاع از خاک و وطن خود در جبهه‌های حق علیه باطل ایران رقم خورد و برای همیشه در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی ثبت شده دانست .

گفتنی است؛ ‌در ادامه اين مراسم، شاعران شهرستان خاش تازه ترین سروده های خود را در وصف شهداء قرائت كردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر






captcha
ارسال