فائزون|۲ آبان ۱۳۶۶

کدخبر : 14732 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۶|۱۳:۳۸

تاریخ شمسی

2 آبان 1366

تاریخ قمری

30 صفر 1408

تاریخ میلادی

24 اکتبر 1987
 
خلاصه روز: 

- برنامه‌های قرارگاه نجف برای تکمیل اقدامات آماده‌‌سازی منطقه عملیاتی ماووت، تکمیل شناسایی‌ها، جلوگیری از نفوذ دشمن و پس گرفتن ارتفاع برده‌هوش.

- هماهنگی قرارگاه فتح و اتحادیه میهنی کردستان عراق برای اجرای عملیات در منطقه ماووت در زمان مقرر با همکاری نیروهای اتحادیه و توافق بر اجرای عملیات روی سد و شهر دوکان در آینده و بررسی اجرای عملیات در کرکوک. هماهنگی قرارگاه فتح با لشکر9 بدر و تیپ پاسداران درباره چگونگی اقامت نیروها در خاک عراق و حفظ آمادگی لازم تا اجرای عملیات و پشتیبانی نیروها.

- مصوبات جلسه‌ی امروز فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در سند به دست آمده از مقر عراقی‌ها که حاکی از هشیاری دشمن و پیش‌بینی عملیات خودی در منطقه ماووت و پس از آن در جنوب است.

- شرح اقدامات مهندسی که در منطقه عملیاتی ماووت انجام شده و مشکلات واحدهای مهندسی در مصاحبه‌ی مسئول واحد مهندسی رزمی قرارگاه نجف با راوی مرکز مطالعات در این قرارگاه.

- بررسی مسائل خلیج‌فارس و نحوه پدافند از جزایر و سواحل جمهوری اسلامی در جلسه صبح امروز قرارگاه خاتم‌الانبیا با حضور حسن روحانی، حسینی‌تاش، فدوی، کاظمی، سنجقی، ملک‌زادگان، صیاد‌شیرازی، مسجدی و پیرایش. بحث و گفت‌وگو درباره مأموریت‌های نیروی دریایی سپاه در جلسه غلامعلی‌رشید با مسئولان نیروی دریایی سپاه.

- درخواست ستاد سپاه‌پاسداران ناحیه مستقل نبی‌اکرم(ص) از ستاد مرکزی سپاه برای تدارک اقدامات دفاعی در مناطق ساحلی جنوب کشور.

- اعزام نیروهای فنی ـ تخصصی و رزمنده از ساری، پل‌دختر، مسجدسلیمان، رامهرمز، کرمان، سمنان و شاهرود به جبهه‌های جنگ؛ ارسال کمک‌های مردمی از استان گیلان به جبهه‌ها، اجرای مانور آبی ـ خاکی نیروهای بسیجی استان سمنان.

- دیدار رئیس‌مجلس هند با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌ای و حضور نیروهای بیگانه در خلیج‌فارس و اقیانوس هند.

 

 

 

 

 

 

 

- انتقاد وزیر کشور از سیاست برخی از مسئولان نظامی در قبال حضور نیروهای امریکایی در خلیج‌فارس. محتشمی گفت: اگر به نظر اولیه‌ی امام عمل می‌شد ما امروز شاهد نیروهای ناتو در خلیج‌فارس نبودیم.

- انفجار دفتر هواپیمایی پان‌امریکن در کویت و بازتاب آن در رسانه‌ها.

- وزیر دفاع امریکا خواهان اعمال برنامه تحریم سازمان ملل علیه ایران شد تا ریشه موجودیت ملت ایران خشک شود.

- هشدار معاون وزیر امور خارجه امریکا به ایران: هرگونه افزایش دامنه خشونت در خلیج‌فارس با واکنش شدیدتر امریکا روبه‌رو خواهد شد.

- حمله قایق‌های تندرو به کشتی پانامایی حامل گاز عربستان سعودی. گزارش رسانه‌ها از این حمله.

- اعزام کشتی‌های جدید شوروی و امریکا به خلیج‌فارس به بهانه افزایش تشنج در منطقه.

- افزایش 30 درصدی حمله به کشتی‌ها پس از حضور نظامی امریکا در خلیج‌فارس.

- آغاز به کار اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس برای بررسی مسائل منطقه و اتخاذ موضع مشترک در برابر جمهوری اسلامی. گزارش آسوشیتدپرس و رادیو بی.بی.سی در این‌باره.

- نظریات کیسینجر، کردزمن، هنکس و برژینسکی درباره حضور نیروهای امریکایی در خلیج‌فارس و تجزیه و تحلیل آن.

- کمیته روابط خارجی سنای امریکا گزارشی از اوضاع خلیج‌فارس و جنگ ایران و عراق منتشر کرد. در این گزارش تصریح شده که عراق نمی‌تواند در جنگ برنده شود و پیروزی ایران برای منافع غرب فاجعه‌بار است.

- ادعای روزنامه ایندیپندنت درباره ملاقات نخست‌وزیر ایران با معاون وزیر خارجه شوروی در دمشق و موافقت شوروی با عرضه تسلیحات پیشرفته از جمله موشک اسکاد-‌ بی به ایران.

- مقاله مجله "اخبار امریکا و گزارش‌های جهان" درباره اوضاع اقتصادی و اجتماعی عراق و موقعیت صدام‌حسین.

- درخواست دبیرکل جماعت علمای اسلامی پاکستان از ایران برای پذیرش آتش‌بس و تغییر موضع خود درباره جنگ خلیج‌فارس.

- ده تن از عناصر جنبش مجاهدین بلوچستان با تحویل دادن سلاح‌های خود امان‌نامه دریافت کردند؛ وارد شدن تعدادی از عوامل این گروه به منطقه خاش برای اجرای عملیات علیه نیروهای ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال