۲ آبان ۱۳۶۶

کد مطلب: 14732  |  تاريخ: شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶  |  ساعت: ۱۳:۳۸


۲ آبان ۱۳۶۶

تاریخ شمسی

2 آبان 1366

تاریخ قمری

30 صفر 1408

تاریخ میلادی

24 اکتبر 1987
 
خلاصه روز: 

- برنامه‌های قرارگاه نجف برای تکمیل اقدامات آماده‌‌سازی منطقه عملیاتی ماووت، تکمیل شناسایی‌ها، جلوگیری از نفوذ دشمن و پس گرفتن ارتفاع برده‌هوش.

- هماهنگی قرارگاه فتح و اتحادیه میهنی کردستان عراق برای اجرای عملیات در منطقه ماووت در زمان مقرر با همکاری نیروهای اتحادیه و توافق بر اجرای عملیات روی سد و شهر دوکان در آینده و بررسی اجرای عملیات در کرکوک. هماهنگی قرارگاه فتح با لشکر9 بدر و تیپ پاسداران درباره چگونگی اقامت نیروها در خاک عراق و حفظ آمادگی لازم تا اجرای عملیات و پشتیبانی نیروها.

- مصوبات جلسه‌ی امروز فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در سند به دست آمده از مقر عراقی‌ها که حاکی از هشیاری دشمن و پیش‌بینی عملیات خودی در منطقه ماووت و پس از آن در جنوب است.

- شرح اقدامات مهندسی که در منطقه عملیاتی ماووت انجام شده و مشکلات واحدهای مهندسی در مصاحبه‌ی مسئول واحد مهندسی رزمی قرارگاه نجف با راوی مرکز مطالعات در این قرارگاه.

- بررسی مسائل خلیج‌فارس و نحوه پدافند از جزایر و سواحل جمهوری اسلامی در جلسه صبح امروز قرارگاه خاتم‌الانبیا با حضور حسن روحانی، حسینی‌تاش، فدوی، کاظمی، سنجقی، ملک‌زادگان، صیاد‌شیرازی، مسجدی و پیرایش. بحث و گفت‌وگو درباره مأموریت‌های نیروی دریایی سپاه در جلسه غلامعلی‌رشید با مسئولان نیروی دریایی سپاه.

- درخواست ستاد سپاه‌پاسداران ناحیه مستقل نبی‌اکرم(ص) از ستاد مرکزی سپاه برای تدارک اقدامات دفاعی در مناطق ساحلی جنوب کشور.

- اعزام نیروهای فنی ـ تخصصی و رزمنده از ساری، پل‌دختر، مسجدسلیمان، رامهرمز، کرمان، سمنان و شاهرود به جبهه‌های جنگ؛ ارسال کمک‌های مردمی از استان گیلان به جبهه‌ها، اجرای مانور آبی ـ خاکی نیروهای بسیجی استان سمنان.

- دیدار رئیس‌مجلس هند با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌ای و حضور نیروهای بیگانه در خلیج‌فارس و اقیانوس هند.

 

 

 

 

 

 

 

- انتقاد وزیر کشور از سیاست برخی از مسئولان نظامی در قبال حضور نیروهای امریکایی در خلیج‌فارس. محتشمی گفت: اگر به نظر اولیه‌ی امام عمل می‌شد ما امروز شاهد نیروهای ناتو در خلیج‌فارس نبودیم.

- انفجار دفتر هواپیمایی پان‌امریکن در کویت و بازتاب آن در رسانه‌ها.

- وزیر دفاع امریکا خواهان اعمال برنامه تحریم سازمان ملل علیه ایران شد تا ریشه موجودیت ملت ایران خشک شود.

- هشدار معاون وزیر امور خارجه امریکا به ایران: هرگونه افزایش دامنه خشونت در خلیج‌فارس با واکنش شدیدتر امریکا روبه‌رو خواهد شد.

- حمله قایق‌های تندرو به کشتی پانامایی حامل گاز عربستان سعودی. گزارش رسانه‌ها از این حمله.

- اعزام کشتی‌های جدید شوروی و امریکا به خلیج‌فارس به بهانه افزایش تشنج در منطقه.

- افزایش 30 درصدی حمله به کشتی‌ها پس از حضور نظامی امریکا در خلیج‌فارس.

- آغاز به کار اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس برای بررسی مسائل منطقه و اتخاذ موضع مشترک در برابر جمهوری اسلامی. گزارش آسوشیتدپرس و رادیو بی.بی.سی در این‌باره.

- نظریات کیسینجر، کردزمن، هنکس و برژینسکی درباره حضور نیروهای امریکایی در خلیج‌فارس و تجزیه و تحلیل آن.

- کمیته روابط خارجی سنای امریکا گزارشی از اوضاع خلیج‌فارس و جنگ ایران و عراق منتشر کرد. در این گزارش تصریح شده که عراق نمی‌تواند در جنگ برنده شود و پیروزی ایران برای منافع غرب فاجعه‌بار است.

- ادعای روزنامه ایندیپندنت درباره ملاقات نخست‌وزیر ایران با معاون وزیر خارجه شوروی در دمشق و موافقت شوروی با عرضه تسلیحات پیشرفته از جمله موشک اسکاد-‌ بی به ایران.

- مقاله مجله "اخبار امریکا و گزارش‌های جهان" درباره اوضاع اقتصادی و اجتماعی عراق و موقعیت صدام‌حسین.

- درخواست دبیرکل جماعت علمای اسلامی پاکستان از ایران برای پذیرش آتش‌بس و تغییر موضع خود درباره جنگ خلیج‌فارس.

- ده تن از عناصر جنبش مجاهدین بلوچستان با تحویل دادن سلاح‌های خود امان‌نامه دریافت کردند؛ وارد شدن تعدادی از عوامل این گروه به منطقه خاش برای اجرای عملیات علیه نیروهای ایران.



چاپ خبر