فائزون|۲۹ مرداد ۱۳۶۱

کدخبر : 10517 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۱|۱۱:۵۹

تاریخ شمسی

29 مرداد 1361

تاریخ قمری

30 شوال 1402

تاریخ میلادی

20 اوت 1982
 
خلاصه روز: 

- گلوله‌های منور بر فراز شهر بصره شلیک شد. پیام رزمندگان ایران به مردم این شهر در خصوص این گلوله‌ها: برادران شما قادرند حتی تا قلب بصره نیز گلوله‌های توپ و موشک بفرستند. هدف ما نجات شما از ظلم و جو‌ر رژیم حاکم بر عراق می‌باشد. توپخانه عراق با گلوله‌باران آبادان، یک تن را شهید و 30 تن را نیز مجروح کرد.

- ناکامی هواپیماهای نیروی هوایی عراق در تجاوز به حریم هوایی آبادان.

- مقاله تهدیدآمیز روزنامه "جمهوریه" عراق: هشدار عراق فقط در مورد ترمینال نفتی جزیره خارک نیست بلکه تمامی بنادر ایران در شمال خلیج [فارس] را در بر می‌گیرد. بمباران این کشتی‌ها حق قانونی عراق است. مشاهدات فرمانده نفت‌کش نروژی "هادرین" از حمله نیروی هوایی عراق به خارک و چگونگی حمایت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از این نفت‌کش.

- هفتاد و پنج دستگاه تریلر حامل مهمات و تجهیزات جنگی از کشورهای کویت، اردن و عربستان روانه عراق شدند.

- پانزده تن از کارکنان وزارت راه در حوالی پل میان سردشت و بانه توسط افراد ضدانقلاب به گروگان گرفته شدند. در حمله چته‌های کومله و عناصر ضدانقلاب به سنندج و بوکان، 9 تن مجروح و دو تن به گروگان گرفته شدند. همچنین یک پیش‌مرگ مسلمان کرد و یک پاسدار را در مقابل چشمان زن و فرزندانشان به شهادت رساندند. شبکه ضدانقلاب "اشرف دهقان" و "پیکار" در باختران کشف و شماری از افراد آن‌ها دست‌گیرشدند.

- حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی نتایج سفر خود به هند در خصوص جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان، موضع هند درباره تغییر محل کنفرانس عدم‌تعهد از بغداد به دهلی، مشترکات فرهنگی و وجوه اشتراک و سوابق تاریخی دو کشور را در خطبه‌های نماز جمعه تشریح کرد. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران (از همراهان آقای رفسنجانی در سفر به هند): در گفت‌و‌گو با هندی‌ها استفاده از خدمات مشاوره‌ای کارشناسان عالی رتبه هند در مورد پروژه ناتمام نیروگاه اتمی بوشهر مطرح شد.

- "ولاجکوویچ" عضو شورای ریاست‌جمهوری یوگسلاوی: برگزاری اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد در بغداد غیرممکن است و این اجلاس احتمالاً در هند برگزار خواهد شد. یوگسلاوی از برگزاری این کنفرانس در دهلی نو بسیار راضی و خشنود خواهد شد.

- گزارش رادیو بغداد از حمله به ساختمان سفارت و دفتر خطوط هواپیمایی عراق در وین. تظاهرات گروهی از دانشجویان مسلمان عراقی در لندن به منظور محکوم کردن جنایات دولت بعثی عراق در کشتار مردم بی‌دفاع این کشور.

ارسال نظر






captcha
ارسال