۲۹ مرداد ۱۳۶۱

کد مطلب: 10517  |  تاريخ: سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶  |  ساعت: ۱۱:۵۹


۲۹ مرداد ۱۳۶۱

تاریخ شمسی

29 مرداد 1361

تاریخ قمری

30 شوال 1402

تاریخ میلادی

20 اوت 1982
 
خلاصه روز: 

- گلوله‌های منور بر فراز شهر بصره شلیک شد. پیام رزمندگان ایران به مردم این شهر در خصوص این گلوله‌ها: برادران شما قادرند حتی تا قلب بصره نیز گلوله‌های توپ و موشک بفرستند. هدف ما نجات شما از ظلم و جو‌ر رژیم حاکم بر عراق می‌باشد. توپخانه عراق با گلوله‌باران آبادان، یک تن را شهید و 30 تن را نیز مجروح کرد.

- ناکامی هواپیماهای نیروی هوایی عراق در تجاوز به حریم هوایی آبادان.

- مقاله تهدیدآمیز روزنامه "جمهوریه" عراق: هشدار عراق فقط در مورد ترمینال نفتی جزیره خارک نیست بلکه تمامی بنادر ایران در شمال خلیج [فارس] را در بر می‌گیرد. بمباران این کشتی‌ها حق قانونی عراق است. مشاهدات فرمانده نفت‌کش نروژی "هادرین" از حمله نیروی هوایی عراق به خارک و چگونگی حمایت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از این نفت‌کش.

- هفتاد و پنج دستگاه تریلر حامل مهمات و تجهیزات جنگی از کشورهای کویت، اردن و عربستان روانه عراق شدند.

- پانزده تن از کارکنان وزارت راه در حوالی پل میان سردشت و بانه توسط افراد ضدانقلاب به گروگان گرفته شدند. در حمله چته‌های کومله و عناصر ضدانقلاب به سنندج و بوکان، 9 تن مجروح و دو تن به گروگان گرفته شدند. همچنین یک پیش‌مرگ مسلمان کرد و یک پاسدار را در مقابل چشمان زن و فرزندانشان به شهادت رساندند. شبکه ضدانقلاب "اشرف دهقان" و "پیکار" در باختران کشف و شماری از افراد آن‌ها دست‌گیرشدند.

- حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی نتایج سفر خود به هند در خصوص جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان، موضع هند درباره تغییر محل کنفرانس عدم‌تعهد از بغداد به دهلی، مشترکات فرهنگی و وجوه اشتراک و سوابق تاریخی دو کشور را در خطبه‌های نماز جمعه تشریح کرد. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران (از همراهان آقای رفسنجانی در سفر به هند): در گفت‌و‌گو با هندی‌ها استفاده از خدمات مشاوره‌ای کارشناسان عالی رتبه هند در مورد پروژه ناتمام نیروگاه اتمی بوشهر مطرح شد.

- "ولاجکوویچ" عضو شورای ریاست‌جمهوری یوگسلاوی: برگزاری اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد در بغداد غیرممکن است و این اجلاس احتمالاً در هند برگزار خواهد شد. یوگسلاوی از برگزاری این کنفرانس در دهلی نو بسیار راضی و خشنود خواهد شد.

- گزارش رادیو بغداد از حمله به ساختمان سفارت و دفتر خطوط هواپیمایی عراق در وین. تظاهرات گروهی از دانشجویان مسلمان عراقی در لندن به منظور محکوم کردن جنایات دولت بعثی عراق در کشتار مردم بی‌دفاع این کشور.



چاپ خبر