فائزون|برگزاری اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام شهر علی اکبر و یادواره شهدای شهرستان هامون

با حضور آیت الله سلیمانی صورت گرفت؛

برگزاری اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام شهر علی اکبر و یادواره شهدای شهرستان هامون

اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام شهر علی اکبر و یادواره شهدای شهرستان هامون در مسجد جامع شهر علی اکبر برگزار شد.

کدخبر : 10391 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۰|۱۰:۳۱

به گزارش فائزون؛‌ اولین سالگرد تدفین شهدای گمنام شهر علی اکبر و یادواره شهدای شهرستان هامون در مسجد جامع شهر علی اکبر برگزار شد.

 در این مراسم آیت الله عباسلعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: فعالیتی که ریشه در کفر داشته باشد در صدد بستن راههای ارتباط با خدا است.

وی افزود: در عصر حاضر اگر کشوری خواهان استقلال برای خود باشد و بخواهد از سیطره ی استعمار بیرون بیاید استکبار با تمام توان درصدد مقابله با آن برمی آید، همانند آزادی الجزایر، انقلاب مصر، حرکت آزادی خواهی یمن و حتی انقلاب جمهوری اسلامی ایران که همیشه استکبار در صدد مقابله با آن است.

آیت الله سلیمانی  مخالفت با آزادی ما با پیشرفت ما، با عزت ما و مخالفت با اداره کشور ما با اراده مردم ما را بستن راه ارتباط با خدا دانست و افزود: اعمال صالح را در امور زیر می توان دید همانند خدمت به مردم، عمران و آبادی، افزایش دانش و آگاهی، دادن روحیه آزادی و دادن روحیه خود باوری است.

موسی سنچولی فرمانده سپاه شهرستان هامون نیز در این مراسم گفت:  یاداوره های شهدا؛ ماندگاری یک هویت ملی در ذهن و باور ملت بخصوص برای جوانان  به عنوان یک شاخص ملی است و ما باید این یادواره ها را  بسیار پررنگ  برگزار کنیم.

 

وی افزود: یادواره شهدا یعنی دوران رشادت و جوانمردی دوران صداقت و یکرنگی دورانی که همه بچه های این مرز و بوم برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی برای جان دادن و نفس دادن از هم پیشی می گرفتند, این فلسفه یادواره شهداست.

سنچولی گفت: ما برخود لازم می دانیم که این یادواره را  با حضور مردم برگزار کنیم و تلاش می کنیم  فرهنگ ایثار و شهادت، گذشت و مردانگی  را که قریب به ۲۰۰ هزار شهید پای درخت این انقلاب ریخته شد را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما از خون این شهدا  به دستاوردهای گوناگونی رسیدیم افزود: امنیت پایدار و بازدارندگی که  در نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است مدیون خون شهداست؛ تجربه دوران دفاع مقدس بالاتر از صدها بمب و موشک دوربرد برای امنیت پایدار کشور است.

حجت الاسلام مجتبی اشرافیان امام جمعه شهرستان هامون نیز در این مراسم گفت: شهادت از مفاهیم بزرگ و ارزشمندی است که در  مبانی دینی ما از مهمترین فضائل عرفانی برای یک انسان تعریف شده است. شهدا مقامی دارند که نه دنیا و نه در عقبی قابل محاسبه نیستند.

 

انتهای پیام

 

ارسال نظر






captcha
ارسال
نظرات
behdad
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
sss