فائزون|روزشمار بیست و سوم فروردین

کدخبر : 9920 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۱|۱۳:۱۱

فائزون روزشمار بیست و سوم فروردین ماه مربوط به آرشیو دفاع مقدس در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ را منتشر می کند.


تاریخ شمسی

23 فروردین 1367

تاریخ قمری

24 شعبان 1408

تاریخ میلادی

12 آوریل 1988
 
خلاصه روز:

- در سومین روز از عملیات ارتش موسوم به بیت‌المقدس5 در منطقه‌ی مرزی پنجوین، بر اثر فشار دشمن، رزمندگان ارتش از مواضع خود در ارتفاع کله‌قندی عقب‌نشینی کردند. آمار اسرای عراقی از ابتدای عملیات تا کنون به 310 نفر رسیده است.

- فرمانده سپاه یازدهم امام عسگری سپاه پاسداران در خصوص عملکرد یگان‌های ارتش در عملیات بیت‌المقدس5 در ارتفاعات منطقه‌ی پنجوین به فرمانده نیروی زمینی سپاه گزارش داد. وی گرفتن تلفات زیاد از دشمن؛ چشمگیر بودن عملکرد نیروی هوایی و هوانیروز و شنود قوی را از نقاط قوت عملیات برشمرد و به کمک‌های سپاه در این عملیات اشاره کرد.


تاریخ شمسی

23 فروردین 1362

تاریخ قمری

28 جمادی‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

12 آوریل 1983
 
خلاصه روز: 

- تصمیم فرماندهان قرارگاه خاتم الانیاء(ص) به ورود قرارگاه های فرعی(قرارگاه نجف1،2،4) به منظور حفظ دستاوردهای یگان های قرارگاه نجف در جنوب شیار بجلیه.

- قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) باتوجه‏‌به مشکلات به‏‌وجودآمده و کمبود توان، اهداف کلی عملیات را محدود کرد. براین‏‌اساس، تکمیل تصرف بخش جنوبی ارتفاع حمرین و تصرف ارتفاع فوقی به‏‌عنوان اهداف اصلی عملیات تعیین شد.

 


تاریخ شمسی

23 فروردین 1359

تاریخ قمری

26 جمادی‌الاول 1400

تاریخ میلادی

12 آوریل 1980
 
خلاصه روز: 
 
- ملاقات سفیران کشورهای عضو بازار مشترک اروپا در تهران به همراه سفیر ژاپن و کاردار ایرلند با رئیس‌جمهور و گفت‌وگو در‌باره مسئله گروگان‌ها. اظهارات موسوی گرمارودی مشاور فرهنگی و مطبوعاتی رئیس‌جمهوری در‌باره جزئیات ملاقات یادشده. احضار سفیران فرانسه، آلمان غربی، آرژانتین و اسپانیا به کشورهای خود برای مشورت. اعلام آمادگی صلیب سرخ بین‌المللی برای ملاقات با گروگان‌ها در پی اعلام موافقت بنی‌صدر.

تاریخ شمسی

23 فروردین 1358

تاریخ قمری

14 جمادی‌الاول 1399

تاریخ میلادی

12 آوریل 1979
 
خلاصه روز: 
 
- اطلاعیه تبلیغاتی کومه‌له برای جذب آرای مردم سنندج در انتخابات شورای شهر با تشریح مشکلاتی مانند نبود نیروی انتظامی‌ دائمی‌ برای تامین امنیت شهر، بیکاری، گرانی، توطئه‌های ضدانقلاب و نیز ارائه راه حل برای‌‌ این مشکل‌ها.

- ملاقات و مذاکره مدنی (استاندار خوزستان) با آیت‌الله شیخ شبیرخاقانی در خرمشهر؛ مدنی: هرکس نغمه تجزیه‌طلبی در‌‌این استان ساز کند، بشدت او را سرکوب می‌کنیم. برای حفظ امنیت و انتظامات شهر، عده‌‌ای از جوانان پاسدار پس از تأیید صلاحیت استخدام می‌شوند. شبیرخاقانی: انتظار نداریم گرفتاری‌ها در یک ضرب‌الاجل رفع شود، بلکه وضع ما به گونه بیماری است که ابتدا به مسکن و سپس به معالجه نیاز دارد.

 


ارسال نظر






captcha
ارسال