فائزون|روزشمار بیست و هفتم فروردین

کدخبر : 9917 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۱|۱۱:۴۲

فائزون روزشمار بیست و هفتم فروردین ماه مربوط به آرشیو دفاع مقدس در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ را منتشر می کند.


تاریخ شمسی

27 فروردین 1367

تاریخ قمری

28 شعبان 1408

تاریخ میلادی

16 آوریل 1988
 
خلاصه روز: 
 
- تعداد زیادی از نیروهای رزمی، رزمی تخصصی و پشتیبانی ـ مهندسی از استان‌های مختلف و گروهی از روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه‌ی قم، اصفهان و کاشان راهی جبهه‌های جنگ شدند.
- عراق 3 موشک به تهران، یک موشک به قم و یک موشک به اصفهان شلیک کرد و هواپیماهای عراقی به شهرهای دزفول، مریوان، همدان و سنندج حمله کردند. در حملات موشکی و هوایی روز جاری 3 نفر شهید و 28 نفر مجروح شدند و خسارت مادی فراوانی به بار آمد.

تاریخ شمسی

27 فروردین 1362

تاریخ قمری

2 رجب 1403

تاریخ میلادی

16 آوریل 1983
 
خلاصه روز: 

- براساس تصمیم فرماندهی عملیات، نیروهای خودی از ساعت 2 بامداد امروز، به‏‌تدریج مواضع تصرف‏‌شده را تخلیه کرده و به عقب بازگشتند.

- پناهندگی 16 عراقی به ایران؛ 2 اسیر ایرانی پس از 31 ماه اسارت با فرار از اردوگاه اسرای بغداد خود را به سپاه اشنویه معرفی کردند.


تاریخ شمسی

27 فروردین 1359

تاریخ قمری

30 جمادی‌الاول 1400

تاریخ میلادی

16 آوریل 1980
 
خلاصه روز: 
 
- احتمال اعلام تحریم‌های جدید امریکا بر ضد ایران به نقل از منابع رسمی کاخ سفید. موافقت 13 مقام عالی از 15 کشور عضو ناتو با پیشنهاد امریکا برای جایگزینی قسمتی از نیروهای نظامی امریکایی عضو ناتو در صورتی که ایالات متحده مجبور به اعزام آنها به خلیج‌فارس یا اقیانوس هند شود. گزارش رویتر از مصاحبه مطبوعاتی هفتگی دکتر بهشتی دربارة مسئله گروگان‌ها و سرنوشت آن‌ها.
 - گزارش دو خبرگزاری امریکایی آسوشیتدپرس و یونایتدپرس از خبر روزنامه امریکایی"بوستون کلاب" درباره احتمال اقدام امریکا به محاصره دریایی ایران در صورت حل نشدن بحران گروگان‌ها و تکذیب این خبر از سوی منابع دولتی امریکا.

 


تاریخ شمسی

27 فروردین 1358

تاریخ قمری

18 جمادی‌الاول 1399

تاریخ میلادی

16 آوریل 1979
 
خلاصه روز: 

- اعلام موجودیت کانون درجه‌داران ارتش و تشریح خواستهایی همچون عدم استفاده از درجه‌داران به عنوان راننده سازمان افسران؛ تجدید نظر در قوانین بیمه و بازنشستگی؛ یکنواخت شدن قوانین ترفیعات درجه‌داران در نیروهای نظامی‌ و انتظامی؛ استفاده تمامی‌ پرسنل از مراکز تفریحی اختصاصی.

- استقبال مطبوعات از واگذاری وظیفه کمیته‌ها به کلانتری‌ها و انحلال تدریجی کمیته، با استفاده از سخنان آیت‌الله مهدوی‌کنی.

 


ارسال نظر






captcha
ارسال