فائزون|روزشمار بیست و ششم فروردین

کدخبر : 9916 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۱|۱۱:۴۵

فائزون روزشمار بیست و ششم فروردین ماه مربوط به آرشیو دفاع مقدس در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ را منتشر می کند.


تاریخ شمسی

26 فروردین 1367

تاریخ قمری

27 شعبان 1408

تاریخ میلادی

15 آوریل 1988
 
خلاصه روز:

- به رغم گذشت 20 روز از عملیات بیت‌المقدس4 یگان‌های عراقی امروز در ساعت 13:30 از چند محور به مواضع رزمندگان در منطقه‌ی عملیاتی بیت‌المقدس4 در ارتفاع شاخ شمیران حمله کردند و در یکی از محورها، رزمندگان را از بخش‌‌هایی از این ارتفاع عقب راندند. برای کمک به رزمندگان تا غروب امروز 180 نفر از نیروهای لشکر بدر به این ارتفاع منتقل شدند. ارتش عراق همچنین در حال تقویت جناح شمالی عملیات والفجر10 در اطراف شهر سیدصادق است.
- ارتش عراق پس از یک دوره‌ی پرتحرک در منطقه‌ی فاو امروز هیچ حرکتی در این منطقه انجام نداد. منابع اطلاعاتی اعلام کردند اوضاع منطقه کاملاً مشکوک است.


تاریخ شمسی

26 فروردین 1362

تاریخ قمری

1 رجب 1403

تاریخ میلادی

15 آوریل 1983
 
خلاصه روز: 

- شکست سنگین پاتک عراق در محدوده‌ قرارگاه نجف4؛ دو ارتفاع ‌مهم که بر اصلی‌ترین متصرفات نیروهای خودی در چند روز گذشته تسلط دید و تیر داشت، به دست نیروهای دشمن افتاد.

- فرماندهان عملیاتی باتوجه‌به روند عملیات و وضعیت جدید، پس از دو جلسه بحث و گفت‌وگو تصمیم گرفتند نیروهای خودی را به خط قبل از شروع عملیات عقب برگردانند.


تاریخ شمسی

26 فروردین 1359

تاریخ قمری

29 جمادی‌الاول 1400

تاریخ میلادی

15 آوریل 1980
 
خلاصه روز:
 
- گزارش‌های مختلف منابع انتظامی و امنیتی مستقر در منطقه از تحرکات مرزی نیروهای عراقی و تقویت پاسگاه‌های این کشور. ارسال خبرها و هشدارهای مختلف از تحرک عوامل و نیروهای عراقی از جمله احتمال اشغال نظامی جزیرة مینو.

- گزارش استانداری خوزستان از چگونگی تقویت پاسگاه‌ها و خطوط مرزی حیطه مسئولیت هنگ ژاندارمری سوسنگرد با کمک لشکر92 زرهی.

- سخنان معاون استانداری ایلام درباره چگونگی اجرای طرح "بسیج ملی" برای مقابله با هر نوع تجاوز در استان مرزی ایلام.


تاریخ شمسی

26 فروردین 1358

تاریخ قمری

17 جمادی‌الاول 1399

تاریخ میلادی

15 آوریل 1979
 
خلاصه روز: 

- اخبار امروز انتخابات شورای شهر سنندج: آغاز شمارش آراء از ساعت 12 شب علی‌رغم مخالفت و ادامه تحصن گروه ائتلافی انجمن‌ها و جمعیت‌های اسلامی؛ سخنان پرتوما (نماینده آیت‌الله طالقانی در کمیته پنج نفری) درباره به اکثریت نرسیدن جمعیت مخالف شمارش آراء در میدان آزادی و در نتیجه آغاز شمارش آراء طبق آیین‌نامه؛ موافقت مشروط دو تن از نمایندگان گروه‌های اسلامی‌ در کمیته پنج نفری با شمارش آراء و اعلام تحصن شورای اسلامی‌ بازار سنندج در اعتراض به تقلب‌های انجام شده در انتخابات.

- تلگراف تحریک‌آمیز شیخ‌عزالدین حسینی به آیت‌الله طالقانی برای سوء استفاده از دستگیری فرزندان ‌‌ایشان: برادرانت در کردستان با آغوش باز آن حضرت و همراهان مجاهدش را می‌پذیرند و تمامی‌ کردستان خانه خودتان است.

 


ارسال نظر






captcha
ارسال