فائزون|۲۳ تیر ۱۳۵۸

کدخبر : 9885 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۸|۱۲:۲۷

تاریخ شمسی

23تیر1358

تاریخ قمری

19شعبان1399

تاریخ میلادی

14ژوئیه1979
 
خلاصه روز: 

- اظهار نظر دادستان انقلاب اسلامی خوزستان درباره گروه‌های خلق عرب و چهارشنبه سیاه و وابستگی آنها به خارج و چگونگی برخورد با آنها؛ اظهارات شیخ شبیر خاقانی درباره گروه چهارشنبه سیاه و حرمت خرابکاری؛ وی حوادث خوزستان را ناشی از برخورد خشونت آمیز دولت ذکر کرد.

- انفجار نارنجک در چهارراه شلمچه؛ کشف مقادیر زیادی فشنگ، نارنج کلاشینکف، لباس غواصی، پول و اعلامیه به زبان عربی در جزیره مینو؛ کشف یک شبکه جاسوسی عراق در مرز خسروی.

- مصاحبه مطبوعاتی هاشم صباغیان وزیر کشور درباره مشکلات موجود در مرز مشترک ایران و عراق در کردستان و خوزستان از حمله قاچاق اسلحه و تردد افراد ضد انقلاب.

- بمباران روستایی در حومه اورامانات توسط دو هواپیمای سو خوی عراقی؛ گزارش اطلاعات از حمله متقابل پیشمرگان جلال طالبانی به پاسگاه ناوماجت عراق؛ عقب‌نشینی افراد پاسگاه گمه عراق و استقرار در کوه‌های زمناکوی.

- مصاحبه یک افسر پناهنده عراقی به ایران با خبرگزاری پارس درباره اقدامات و تحرکات دولت بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران.

- تفسیر خبرگزاری رویتر از سیاست نزدیک رژیم عراق به غرب در کنار حفظ دوستی با شوروی و استفاده از شرق و غرب در جهت اهداف رژیم خود و تأثیر انقلاب اسلامی در این رویکرد جدید عراق.

- حمله عناصر ضد انقلاب به مقر سپاه پاسداران جدید التأسیس مریوان و به شهادت رساندن 17 پاسدار از 25 پاسدار محلی آن.

- راهپیمایی در میدان آزادی سنندج با هدایت گروه‌های: جمعیت دفاع از آزادی و انقلاب، چریک‌های فدایی خلق، معلمان آزاد و سازمان زنان سنندج در محکومیت پذیرش استعفای یونسی و درخواست اخراج قیاده موقت از ایران و انتشار قطعنامه‌ای در رد مجلس خبرگان، پشتیبانی از حقوق خلق‌های ایران، برپایی شوراها و اتحادیه‌های دهقانی، ابراز تنفر از دستگیری محمدرضا سعادتی و...

- گزارش مطبوعات از تشکیل جلسه ای با شرکت استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان کمیته‌های مهاباد، معتمدان نقده، نمایندگان کرد و ترک و... برای حل و فصل بحران آوارگان نقده و بازگرداندن آنها به شهر.

- بیانیه کانون فرهنگی و سیاسی خلق ترکمن علیه سفر اناقلیچ آخوند نقش‌بندی به گنبد و اقامت وی در این شهر؛ نامه‌ای به عنوان گروهی از مردم ترکمن صحرا به دادستان کل انقلاب اسلامی و درخواست محاکمه و مجازات وی به جرم همکاری با رژیم گذشته.

- نامه سرگشاده جبهه دمکراتیک ملی به نخست وزیر و طرح هشت سؤال درباره‌ی نحوه‌ی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و میزان آزادی عمل احزاب، گروه‌ها و سازمان‌ها برای شرکت در انتخابات و درخواست تضمین آزادی واقعی.

- هشدار نشریه مردم (ارگان حزب توده ایران) در مورد تحرکات گروه‌های چپ نما در سراسر کشور.

- اعلام پشتیبانی همافران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی (هوانیروز) از تحصن همافران نیروی هوایی و اعلام خواسته‌هایی چون ایجاد شوراها، دگرگونی نهادهای ارتش و...؛ بیانیه افسران و درجه داران و کارمندان پایگاه یکم ترابری نیروی هوایی جمهوری اسلامی در محکومیت نفاق‌افکنی و حمایت از برقراری شوراهای فرماندهی و پاکسازی در نیروی هوایی.

- انتشار اطلاعیه مهندس بازرگان در تأکید بر این‌که دولت در برابر فشار و تهدید برای تحقق خواسته‌های غیرقانونی تسلیم نخواهد شد.

- تشریح مصداق های عفو عمومی امام‌خمینی در مصاحبه مطبوعاتی دکتر صادق طباطبایی سخنگوی دولت؛ گزارش روزنامه اطلاعات از تعداد ممنوع الخروج‌ها و وضعیت آنها.

- گزارش هفته‌نامه بامشاد از خودداری ایران از پرداخت تعهدات خود به صندوق اوپک به علت بضاعت اندک دولت.

- اعلام وزارت خارجه آمریکا مبنی‌بر فروش یک میلیارد و دویست دلار اسلحه و تجهیزات نظامی آمریکا به عربستان سعودی.

ارسال نظر






captcha
ارسال