فائزون|۲۳ تیر۱۳۶۴

کدخبر : 9883 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۸|۱۲:۲۰

تاریخ شمسی

23تیر1364

تاریخ قمری

25شوال1405

تاریخ میلادی

14ژوئیه1985
 
خلاصه روز: 

- گزارشی از طرح عملیات قادر و سازمان رزم و نیروهای مأمور به عملیات در محورهای چپ، راست و میانی و این‌که شروع عملیات در منطقه‌ی سیدکان به‏ دلیل بروز مشکلاتی در حرکت نیروها، از ساعت22:30 امروز به بامداد در روز بعد کشیده شد.

- قرارگاه نوح نبی(ع) مستقر در روستای "مارد" آبادان هدف بمباران‌ هواپیماهای ارتش عراق قرار گرفت که بر اثر آن، 30 تن شهید یا مجروح شدند. بمباران این قرارگاه - که قرار است با رعایت شدیدترین ضوابط حفاظتی، به آماده‌سازی جنوبی‌ترین قسمت منطقه‌ی عملیاتی آتی بپردازد - سبب نگرانی نیروهای خودی در مورد هشیاری دشمن، شده‏ است.

- به گزارش رادیو اسرائیل و به‏ نقل از هفته‌نامه‌ی امریکایی "دیفنس الکترونیک"، حداقل 14 هواپیمای پیشرفته ایران از نوع اف ‌-14 امریکایی به‌وسیله‌ی جنگنده‌های فرانسوی "میراژ - 1" سرنگون شده‌اند.

- به نوشته‌ی روزنامه‌ی امریکایی "لوس‌آنجلس تایمز" پنج مرد مظنون به قاچاق اسلحه به ایران را مسئولان امریکایی دست‏گیر کرده‏ اند.

- خبرگزاری کویت از پیام تبریک "معمر قذافی" رهبر لیبی (به مناسبت سالگرد روز ملی عراق) به "صدام‌حسین" خبر داد. این خبر را هیچ یک از منابع خبری تأیید یا تکذیـب نکـرده‏ انـد[ضمیمه دارد].

- انفجار امروز دفتر شرکت هواپیمایی "پان امریکن" در کراچی (که این شرکت را با خاک یکسان کرد) به گرو‌ه‌های طرف‏دار امام‌خمینی نسبت داده شد. این در حالی است که همین امروز معاون سیاسی وزارت امورخارجه‌ی ایران، سفیر پاکستان در تهران را فرا خواند و با ابراز نگرانی از درگیری شیعه و سنی در پاکستان، توجه وی را به توطئه‌چینی‌های امریکا علیه اسلام در منطقه، جلب کرد.

- رادیو مجاهد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را تحریم و اعلام کرد همه‌ی نامزدهای ریاست جمهوری را خیانت‏کار خواهد شناخت.

ارسال نظر






captcha
ارسال