فائزون|۲۴ تیر ۱۳۶۴

کدخبر : 9873 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۸|۱۱:۴۱

تاریخ شمسی

24تیر1364

تاریخ قمری

26شوال1405

تاریخ میلادی

15ژوئیه1985
 
خلاصه روز: 

- گزارش عملیات قادر در منطقه‌ی سیدکان که در محور چپ (گوشینه) و راست (سراسپندار) حدود ساعت2:30 بامداد و در محور میانی (سربله و سرهویزه) حدود 5 بامداد شروع شد. شرح موفقیت نسبی نیروهای خودی و پاتک‌های دشمن و از دست رفتن بخش اعظم گوشینه - مهم‌‏ترین هدف این مرحله از عملیات - و تصمیم‌گیری برای تصرف مجدد آن در شب[دو ضمیمه دارد].

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- در اجرای عملیات قادر، ارتفاعات حسن‌بیک (عقبه‌ی دشمن) را نیروی هوایی خودی بمباران کرد که تلفات و ضایعات بسیاری به دشمن وارد آمد. علاوه بر این، هوانیروز نیز عملیات‌های اسلینگ توپ روی ارتفاع گوشینه، شناسایی مواضع دشمن و... را انجام داد، اما در این حال یک هلی‌کوپتر کبری صددرصد خسارت دید. شهر پیرانشهر در مجاورت منطقه‌ی عملیاتی قادر، در حملات هوایی دشمن بمباران شد که بر اثر آن، شصت تن مجروح شدند. بر اثر حملات توپخانه‌ای عراق به پیرانشهر، اکثر مردم شهر را تخلیه کرده‌اند و ادارات نیز تعطیل شده‏ است.

- ادامه‌ی تحرکات ایذایی جزئی در داخل و ادعاهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در این‌باره.

- خاموشی‌های مکرر برق شهرهای مختلف استان باختران و ایجاد اختلال در تهیه یخ مصرفی جبهه‌ها.

- اولین دوره‌ی آموزشی مربیان خلبانی شکاری جنگنده‌های "اف - 14" بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پایگاه هشتم شکاری اصفهان به اتمام رسید.

- "شریف‌الدین پیرزاده" دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی، گفت این سازمان سرگرم تهیّه ابتکار جدیدی برای خاتمه دادن به جنگ ایران و عراق است.

- رادیو اسرائیل امروز در تفسیری درباره‌ی دو انفجار سهمگین اخیر کویت (1364/4/20) به ریشه‌یابی علل بمب‌گذاری در این کشور پرداخت و احتمال دخالت عراق را به دلیل چشم طمع داشتن به خاک نفت‌خیز کویت، و...، و احتمال دخالت ایران را به دلیل کمک‌های مالی و نظامی کشورهای نفت‌خیز عرب به ویژه کویت و عربستان به حکومت بغداد، مطرح کرد. این رادیو در احتمال سوم به مباحثات اخیر پارلمان کویت در مورد قطع کمک مالی به سوریه، اردن و سازمان آزادی‌بخش فلسطین اشاره دارد.

- حدود دو‌ هزار حقوق‏دان امریکایی امروز با افتتاح بزرگ‏ترین کنفرانس خود در لندن به شنیدن سخنان "مارگارت تاچر" نخست‌وزیر انگلیس پرداختند که خواستار اقدام بی‌رحمانه برای باقی نگذاردن هیچ‌گونه پناه‏گاه یا راه گریز برای تروریست‌های بین‌المللی بود. تاچر گفت: پیام ما از بریتانیا به او (ریگان) این است: زود خوب شو، خوب استراحت کن آقای رئیس‌جمهور؛ ما می‌خواهیم تو مناسب‌تر و قوی‏‌تر از همیشه بازگردی‌....

- بانک "نشنال وست مینستر" - که یک بانک چند ملیتی انگلیسی است - در بررسی اوضاع اقتصادی عراق دورنمای آینده این کشور را به حل مسئله جنگ منوط دانست و صرفه‌جویی در طرح‌های عمرانی و سرریز کردن آن به جنگ و نیز تأثیر نامطلوب کاهش درآمد نفتی عراق را مورد توجه قرار داد.

- هفته‌نامه‌ی "جبهه آزادی‌بخش ملی الجزایر" ارگان حزب حاکم این کشور، با متهم کردن عربستان به هم‏‌دستی با کشورهای مصرف‌کننده‌ی نفت برای حمله به اوپک از داخل، سازمان کشورهای صادر کننده‌ی نفت را به هم‌بستگی و نظم فرا خواند[ضمیمه دارد].

- دو تن از نمایندگان مجلس ملی و یک عضو مجلس سنای پاکستان درخصوص احضار سفیر این کشور در تهران به وزارت خارجه، انتقاد کردند و درگیری‌های شیعه - سنی در شهر "کویته" را یک مسئله داخلی پاکستان خواندند.

ارسال نظر






captcha
ارسال