فائزون|۲۵ تیر ۱۳۵۸

کدخبر : 9813 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۷|۱۴:۰۲

تاریخ شمسی

25تیر1358

تاریخ قمری

21شعبان1399

تاریخ میلادی

16ژوئیه1979
 
خلاصه روز: 

- انتقال شیخ شبیر خاقانی از خرمشهر به اهواز ؛ سخنان ناصر جبروتی فرمانده پاسداران انقلاب اعزامی از تهران و مدنی استاندار خوزستان درباره چگونگی انتقال شیخ ؛ تماس تلفنی فرمانده پاسداران اعزامی از تهران با دفتر امام و دستور امام مبنی بر انتقال شیخ به قم .

- انتشار اطلاعیه شماره 2 دادستانی انقلاب اسلامی خوزستان در خصوص صدور حکم اعدام دو نفر دیگر از دستگیر شدگان حوادث خرمشهر .

- اظهارات محمدرضا علوی درباره علل استعفا از فرمانداری خرمشهر و راه‌حل بحران خرمشهر؛ گزارش مطبوعات از عدم پذیرش استعفای علوی از سوی مدنی و ابقای وی در پست خود .

- گزارش روزنامه آیندگان به نقل از شیخ عیسی خاقانی مبنی بر اینکه بمب منفجر شده در مسجد جامع در دست یکی از پاسداران بوده است . تظاهرات در خرمشهر علیه آیندگان و حمله به دفتر روزنامه و به آتش کشیدن آن و حمله مردم خشمگین به کتاب‌فروشی‌های وابسته به جریان‌های چپ در خرمشهر و آتش زدن آنها .

- انعکاس مواضع حزب توده در روزنامه مردم با عنوان “ توطئه در خوزستان ” .

- سخنان امام خمینی در جمع صد نفر از اعضای جامعه مبلغین اعراب ایرانی خوزستان و تأکید بر رعایت حقوق همه قومیت‌ها در جمهوری اسلامی و ضرورت پرهیز از تفرقه و دادن فرصت برای تدوین قانون اساسی ، ملاقات گروه مذکور با آیت الله منتظری و تأکید ایشان بر حفظ وحدت اسلامی و مبارزه با نغمه‌های تفرقه‌انگیز .

ارسال نظر






captcha
ارسال