فائزون|۲۵ تیر ۱۳۶۴

کدخبر : 9811 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۷|۱۳:۵۸

تاریخ شمسی

25تیر1364

تاریخ قمری

27شوال1405

تاریخ میلادی

16ژوئیه1985
 
خلاصه روز: 

- امروز در دومین روز عملیات قادر، بعد از بازپس‌گیری ارتفاع گوشینه به همت تیپ ویژه‌ی شهدا، دشمن برخلاف روز گذشته محور پاتک خود را بر ارتفاع سربله گذاشت تا سقوط گوشینه آسان گردد. با این تدبیر، نیروهای تیپ یک از لشکر77 را از سربله به عقب زد، سپس تمام تلاش خود را متوجه گوشینه و مواضع جدید تیپ ویژه‌ی شهدا کرد. سرانجام گوشینه تخلیه شد و به این ترتیب دشمن پس از آسودگی از مسئله سربله و گوشینه، تلاش اصلی خود را متوجه ارتفاعات سراسپندار کرد. عملیات قادر بازتاب وسیعی در محافل و رسانه‌های خبری خارجی داشته؛ مهم‌ترین بازتاب خارجی این عملیات، تلفات سنگین عراق و ایران بوده است.

- تحرکات ایذایی ناموفق دشمن در هورالهویزه و ضلع غربی جزیره‌ی مجنون؛ سوختن 150 نخل در جزیره‌ی مینو به‌وسیله آتش‏ توپخانه‌ی دشمن.

- سخن‏رانی قائم مقام سپاه‌ پاسداران در سمینار فرماندهان مناطق و نواحی سپاه درباره وضعیت فعلی جنگ، مواضع کشورهای دولت و دشمن و مقایسه توانایی‌های ایران و عراق[ضمیمه دارد].

- هشدار مراکز اطلاعاتی درباره‌ی ورود محموله‌های انفجاری به کشور در قالب‌های مختلف از جمله کلمن و ارسال آن به جبهه‌ها تحت پوشش کمک به جبهه؛ ورود بمب‌های آهن‌ربایی به ایران و آموزش ضدانقلاب در عراق برای انجام دادن عملیات‏‌هایی، از جمله مسموم کردن آب آشامیدنی رزمندگان.

- سخن‏رانی مفصل صدام در سال‏گرد انقلاب 17 ژوئیه با تأکید بر عرب‌گرایی افراطی در جنگ عراق با ایران. صدام ایران را با اسرائیل مرتبط دانست و سران ایران را نژادپرست و توسعه‌طلب خواند.

- گزارش منابع وابسته به وزارت خارجه‌ی ایران از اظهارات یک مقام ابوظبی درباره‌ی لزوم تعدیل شرایط ایران برای پایان دادن به جنگ و ورود به عرصه‌ی دیپلماتیک در خصوص محول کردن تعیین متجاوز به دادگاه.

- هیئت اعزامی عراق به کنفرانس سازمان ملل متحد، ادعا کرد که عراق ناچار به پاسخ‌گویی به تجاوزات ایران در 31 شهریور 1359 بوده‏ است. هنگام سخن‏رانی نماینده‌ی عراق، هیئت ایرانی جلسه را ترک کرد.

- تلاش شرکت کشتی‌رانی متحده‌ی عربی برای خنثی کردن آثار تبلیغاتی سیاسی ماجرای کشتی "المحرق" با همکاری روزنامه‌ی "لویدز" لندن.

- تحلیل روزنامه‌ی "ایزوستیا" درباره‌ی سیاست شوروی در قبال ایران و دلیل بازگشت کارشناسان روسی از ایران و رد این مطلب که شوروی قصد ایجاد مشکلات اقتصادی برای ایران دارد.

- تشکیل کنفرانسی با شرکت گروهی از اربابان سیاست و مطبوعات به دعوت گروهی از نمایندگان محافظه‌کار مجلس عوام انگلیس در لندن و تبادل نظر درباره‌ی اوضاع کنونی خلیج‌فارس با تأکید بر موقعیت استراتژیک آن (خلیج‌فارس).

- سخنان امروز امام‌خمینی در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان در خصوص آثار منفی تغییر وضع مادی زندگی روحانیان بر نگرش مردم به آنان و سپس به اسلام؛ دلایل تغییر سمت موسوی‏ خوئینی‌ها و انتصاب کروبی به جای وی در امر حج.

ارسال نظر






captcha
ارسال