فائزون|۲۷ تیر ۱۳۶۴

کدخبر : 9801 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۷|۱۳:۰۲

تاریخ شمسی

27تیر1364

تاریخ قمری

29شوال1405

تاریخ میلادی

18ژوئیه1985
 
خلاصه روز: 

- پهلو گرفتن ناو لجستیکی "لاوان" - سومین ناو پشتیبانی نیروی دریایی ایران - در یکی از سواحل کشور؛ سخنان فرمانده منطقه‌ی یکم دریایی و ناوگان خلیج‌فارس و دریای عمان از چگونگی تحویل این ناو پس از چند سال از انگلستان به ایران؛ توانایی و قابلیت‌های ناوهای ایران و وضعیت تردد کشتی‌ها در خلیج‌فارس؛ گزارش فرمانده ناو گروه تنب و لاوان از کارشکنی‌ها و مشکلاتی که انگلستان و مصر در تحویل این ناو ایجاد کردند.

- ادعای عراق مبنی‏‌بر سرنگون کردن یک هلی‌کوپتر هوانیروز؛ سخنان فرمانده عملیاتی هوانیروز در غرب و شمال‌غرب در مورد به‌کارگیری تاکتیک‌های جدید در عملیات هوانیروز.

- کشف شش جسد در باغ کشاورزی پادگان لشکر28 سنندج پس از 11 روز که از حمله‌ی هوایی عراق به این پادگان می‌گذرد.

- ابلاغ پیام دکتر ولایتی به وزیر خارجه‌ی عربستان توسط یک مدیرکل وزارت خارجه که در رأس یک هیئت نفتی وارد عربستان شده‏ است؛ مذاکرات ایران و عربستان در خصوص فشارهای داخلی و خارجی به سازمان اوپک جهت پایین آوردن قیمت نفت.

- مقاله‌ای از ماه‏نامه‌ی "عربیا" چاپ لندن، در مورد روابط ایران، عراق و کشورهای خلیج‌فارس و احتمال سردی روابط عراق با متحدان منطقه‌ای خود و در مقابل، گرم‌‏تر شدن روابط این کشورها با ایران.

- نطق پیش از دستور "منتجب‌نیا" نمایندة شیراز در مجلس شورای اسلامی، حاوی تشکر از رزمندگان عملیات اخیر و اعلام مواضع در پاره‌ای مسائل داخلی و خارجی.

- مذاکره‌ی مسئولان وزارت خارجه‌ی پاکستان با سفیر ایران در پاکستان و تأکید بر اهمیت روابط برادرانه با ایران؛ هم‌زمان با این مذاکره، دست‏گیری هشت ایرانی به وسیله‌ی پلیس پاکستان به اتهام دست داشتن در انفجار اخیر در دفتر هواپیمایی امریکا در کراچی.

ارسال نظر






captcha
ارسال