فائزون|۲۹ تیر ۱۳۶۴

کدخبر : 9790 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۷|۱۲:۰۴

تاریخ شمسی

29تیر1364

تاریخ قمری

1ذی‌القعده1405

تاریخ میلادی

20ژوئیه1985
 
خلاصه روز: 

- حمله‌ی عراق به میدان نفتی "سروش" واقع در جزیره‌ی خارک و ادعای این کشور مبنی‌بر وارد آوردن خسارات سنگین به این حوزه‌ی نفتی؛ تکذیب ادعای عراق به‌وسیله‌ی مسئولان ایران.

- یکی دیگر از خودروهای سپاه در جاده‌ی کرزان - جوانرود به کمین دشمن افتاد.

- سخنان محسن رضایی در جمع فرماندهان سپاه مستقر در فرودگاه‌های کشور درباره‌ی مسائل و مشکلات سپاه، تشریح موقعیت انقلاب، کشور و سپاه در اوضاع کنونی.

- تشریح مشی "نه‌شرقی و نه‌غربی" در سیاست خارجی ایران و نیز وضعیت کنونی روابط ایران با فرانسه و شوروی در سخنان "ولایتی" وزیر امورخارجه.

- اظهارات وزیر خارجه‌ی ژاپن پس از سفر دوره‌ای به اردن، سوریه، عربستان و تأکید وی بر ناموفق بودن تلاش‌های ژاپن جهت تسریع در پایان دادن به جنگ ایران و عراق، در عین حال، اصرار وزیران خارجه‌ی ژاپن و عربستان بر ادامه‌ی تلاش‌ها برای برقراری صلح در منطقه؛ طرح موضوع اعراب و اسرائیل در این سفر؛ دیدار وزیر خارجه‌ی ژاپن با دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس.

- گزارش "واشنگتن پست" درباره‌ی گفت‏‌و‌گو‌های حساس امریکا و عمان در مورد قرارداد نظامی دو کشور و استفاده‌ی نیروهای واکنش سریع امریکا در خلیج‌فارس از پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نظامی عمان در مواقع ضروری. اظهارات سخنگوی وزارت خارجه‌ی امریکا در خصوص این قرارداد.

- اعلام تصمیم اسرائیل مبنی‌بر آزادی یک‌‏صد زندانی دیگر لبنانی از اردوگاه "عتلیت"(اتلیت) در قبال آزادسازی قبلی گروگان‌های امریکایی هواپیمای تی.دبلیو.ای.

ارسال نظر






captcha
ارسال