فائزون|روحانی شهید عبدالحسین بیات معنوی

روحانی شهید عبدالحسین بیات معنوی

وقتی ایستادگی ملت ایران را برای حفظ وجب به وجب خاکشان دیدند یا علی گفتند و به یاری برادران رزمنده خود در جبهه شتافتند.

نام:عبدالحسین

نام خانوادگی:بیات معنوی

نام پدر:جمعه خان

محل تولد:افعانستان

تاریخ تولد:۱۳۴۷/۱/۱

تاریخ شهادت:۱۳۶۵/۴/۱۳

محل شهادت:مهران

عملیات:کربلای یک

تحصیلات:ابتدایی

دین:اسلام

مذهب:شیعه

کدخبر : 8054 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۸/۲|۱۳:۱۵

فائزون شهید عبدالحسین بیات معنوی را به نقل از کتاب عرشیان هم آشیان معرفی می کند.

مردم کشور ایران در طول سالیان دراز شاهد ماجراهای بسیاری بوده اند . طی حمله ارتش سرخ شوروی سابق به افغانستان شاهد مهاجرت سیل عظیمی از اتباع افغانی به کشورمان بودیم و مردم ایران با جان و دل از آنها استقبال کردند و در کنار این مهمانان ناخوانده روزگار گذراندند . از جمله این مهاجران خانواده ی « بیات معنوی » بودند که از دست متجاوزان به کشور اسلامی ایران پناه آوردند . پسران خانواده « بیات معنوی » که طبق رسم کشور خودشان ابتدا مسائل دینی و مذهبی را در مکتب خانه تعلیم دیده و سپس راهی مدرسه شده بودند ، بعد از مهاجرت در حوزه ی علمیه ی زاهدان به ادامه تحصیل مشغول شدند و به عضویت بسیج در آمدند .

اما وقتی ایستادگی ملت ایران را برای حفظ وجب به وجب خاکشان دیدند یا علی گفتند و به یاری برادران رزمنده خود در جبهه شتافتند .

« عبدالحسین و محمدحسین » دو جوان از این خانواده از طریق بسیج به جبهه رفتند و دلاورانه جنگیدند در حالی که دیگران را هم به پیروی از ولایت فقیه تشویق می کردند .

در نهایت بسیجیِ فداکار « عبدالحسین بیات معنوی » در عملیات « کربلای 1 » و برادرش « محمد حسین » در منطقه سردشت برای دفاع از خاک ایران و ارزشهای انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند .

ارسال نظر






captcha
ارسال