فائزون|روزشمار بیست و سوم آذر

کدخبر : 6819 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۷/۱۹|۱۱:۰۱

فائزون روزشمار بیست و سوم آذرماه مربوط به آرشیو دفاع مقدس در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ را منتشر می کند.


تاریخ شمسی

23 آذر 1366

تاریخ قمری

22 ربیع‌الثانی 1408

تاریخ میلادی

14 دسامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- فرمانده نیروی زمینی سپاه در جبهه شمال، جانشین وی در جبهه جنوب و رئیس ستاد کل سپاه در تهران مسائل عملیات و پشتیبانی را دنبال می‌کنند و فرمانده کل سپاه هم در این سه مسیر تردد می‌کند. آقای رضایی که مسئولیت عملیات در جبهه شمال را به عهده گرفته، امروز در جلسه قرارگاه رمضان با حضور جلال طالبانی شرکت کرد، سپس در جبهه جنوب با حضور فرماندهان پیشرفت کار در محور فاو را بررسی کرد و بعد از آن برای پی‌گیری امور عازم تهران شد.


تاریخ شمسی

23 آذر 1364

تاریخ قمری

1 ربیع‌الثانی 1406

تاریخ میلادی

14 دسامبر 1985
 
خلاصه روز: 

- فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه در نامه‌ای به فرمانده قرارگاه کربلای1 به منظور برنامه ریزی عملیات، خواستار انجام شناسایی، برآورد نیرو و تجهیزات، مهندسی، پدافند و... شد.

- درپی تشدید حملات هوایی و بمباران نقاط احتمالی تجمع نیرو، جانشین فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه با ارسال دستورالعملی برای قرارگاه‌ها که در آن شیوه‌های کاهش آسیب‌پذیری حملات هوایی بیان شده است، بر اجرای موارد ذکرشده تأکید کرد.


تاریخ شمسی

23 آذر 1361

تاریخ قمری

28 صفر 1403

تاریخ میلادی

14 دسامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- شهید یا مجروح‌شدن 6 نفر و خسارت‌دیدن بخش‌هایی از شهر در حملات توپخانه‌ای عراق به آبادان و خرمشهر؛ آتش پدافند هوایی نیروهای خودی، هواپیماهای عراقی متجاوز به حریم فضایی غرب کشور را وادار به فرار کرد.

- به گزارش واحد مرکزی خبر از اهواز، متخصصان ایرانی موفق به ساخت پل شناور با کاربرد نظامی شدند.

- آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با خانواده‌های شهدا و نیروهای سپاه پاسداران که عازم جبهه‌های نبرد بودند، ایمان و انگیزه دینی را عامل اصلی برتری نیروهای خودی بر دشمنان دانست.


ارسال نظر






captcha
ارسال