فائزون|روزشمار بیست و ششم آذر

کدخبر : 6810 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۷/۱۹|۱۰:۳۰

فائزون روزشمار بیست و ششم آذرماه مربوط به آرشیو دفاع مقدس در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ را منتشر می کند.


تاریخ شمسی

26 آذر 1366

تاریخ قمری

25 ربیع‌الثانی 1408

تاریخ میلادی

17 دسامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- در جلسه فرماندهان سپاه با آقای هاشمی‏ رفسنجانی امکان اجرای عملیات در فاو بررسی شد. گزارش یگان‌های قرارگاه کربلا از شناسایی‌ها، توانایی و استعداد ‌دشمن، مانور عملیات، استعداد خودی، کمبودها و نیازها و وضعیت اعزام نیرو. یادداشت‌های راوی مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ دربارة خستگی فرماندهان و کمبود شدید نیروی کادر.

- مصوبه شورای عالی پشتیبانی جنگ دربارة اعزام کارکنان دولت به جبهه اعلام شد.

- شکسته شدن دیوار صوتی در اهواز و برخی شهر‌های خوزستان و ایلام. اعلام وضعیت قرمز در اصفهان و بوشهر.


تاریخ شمسی

26 آذر 1364

تاریخ قمری

4 ربیع‌الثانی 1406

تاریخ میلادی

17 دسامبر 1985
 
خلاصه روز: 

- جلسه اول قرارگاه نیروی زمینی سپاه: بررسی نحوه استفاده از یگان‌های زرهی و تانک‌ برای نیل به نتایج مطلوب در عملیات منطقه فاو.      

- جلسه دوم قرارگاه نیروی زمینی سپاه: اعلام ترتیب آرایش یگان‏ های خط‏شکن و دنبال پشتیبان قرارگاه کربلای2 در منطقه فاو؛ بررسی چگونگی عبور تجهیزات سنگین از اروندرود.

- جلسه قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) (سپاه): بررسی اقدامات آماده‌سازی قرارگاه نوح و یگان‌های تحت امر برای عملیات در منطقه فاو.


تاریخ شمسی

26 آذر 1361

تاریخ قمری

1 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

17 دسامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- در گلوله‌باران شهرهای آبادان و خرمشهر 8 تن مجروح شدند و 6 واحد مسکونی تخریب گردید؛ 13 تن از اهالی شهرهای (نجف، بغداد و سلیمانیه) عراق، با ورود به ایران از مرزهای غربی درخواست پناهندگی کردند؛ گزارش جمعیت هلال‌احمر استان لرستان از اسکان پناهندگان عراقی در اردوگاه عمار در این استان.

- بررسی سیر انتخابات از ابتدای پیروزی انقلاب تا انتخابات اخیر خبرگان؛ اهمیت این انتخابات و ارتباط آن با پیام هشت ماده‌ای امام امت مهم‌ترین محورهای سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های امروز نماز‌جمعه تهران بود.


ارسال نظر






captcha
ارسال