فائزون|روزشمار بیست و هفتم آذر

کدخبر : 6809 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۷/۱۹|۰۸:۱۵

فائزون روزشمار بیست و هفتم آذرماه مربوط به آرشیو دفاع مقدس در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ را منتشر می کند.


تاریخ شمسی

27 آذر 1366

تاریخ قمری

26 ربیع‌الثانی 1408

تاریخ میلادی

18 دسامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- زمان عملیات، توجه به عمق خط دفاعی دشمن، غافل‌گیری و چگونگی مقابله با بمباران شیمیایی عراق در فاو از مباحث اصلی جلسه امروز فرماندهان سپاه بود.

- آگاهی از تحرکات و تغییرات دشمن و مسئله غافل‌گیر ماندن ارتش عراق، از دغدغه‌های عملیات آتی فاو است. منحرف کردن ذهن دشمن به شلمچه و هور، محدودیت تردد در جاده خسروآباد و تقویت لجستیکی یگان‌ها مورد تأکید فرماندهان سپاه قرار گرفت.

- با توجه به وضعیت دریا، برادر رحیم صفوی از قرارگاه نوح خواست یگان‌های این قرارگاه هر آن آماده عملیات روی اسکله‌ها باشند. واحدهایی از یگان‌ها به‏ منظور شناسایی، حملات ایذایی و عادی جلوه دادن منطقه وارد خلیج‌فارس شده‌اند.


تاریخ شمسی

27 آذر 1364

تاریخ قمری

5 ربیع‌الثانی 1406

تاریخ میلادی

18 دسامبر 1985
 
خلاصه روز: 

- جلسه قرارگاه خاتم سپاه: تشریح سازمان رزم و طرح مانور قرارگاه کربلای2 برای عملیات در منطقه فاو؛ فعالیت‌های دشمن در منطقه فاو.

- جلسه قرارگاه خاتم سپاه: گزارش فرماندهان لشکرهای 5 نصر، 31 عاشورا و 7 ولی‌عصر(عج) از اقدامات انجام‌شده برای عملیات در منطقه فاو؛ وضعیت و آموزش نیروها؛ مشکلات باقیمانده.

- جلسه قرارگاه خاتم سپاه: تذکرها و دستورهای فرمانده کل سپاه به فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه، قرارگاه کربلای2 و فرماندهان یگان‌های این قرارگاه درباره آماده‌سازی زمینه اجرای عملیات در منطقه فاو.


تاریخ شمسی

27 آذر 1361

تاریخ قمری

2 ربیع‌الاول 1403

تاریخ میلادی

18 دسامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- دو فروند کشتی باری و نفتکش در منطقه خور موسی هدف حمله 8 فروند موشک عراقی قرار گرفتند. در این حادثه نفتکش یونانی 22 هزار تنی اسکای‌مون دچار آتش‌سوزی شد، به گزارش رادیو صوت الجماهیر، تعداد این کشتی‌ها 4 فروند بوده که همگی غرق شدند. بی‌بی‌سی ادعای عراق را مبنی‌بر غرق‌کردن این 4 کشتی غیرقابل اعتماد خواند؛ کشف یک عدد مین دریایی به‌وسیله بالگردهای ایران در دهانه خور موسی؛ در گلوله‌باران شهر آبادان 20 تن از مردم شهر زخمی شدند و 6 منزل مسکونی خسارت دید.

- دستگیری 5 تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در مهاباد؛ کشف و خنثی‌سازی یک عدد بمب دست‌ساز که در نزدیکی یکی از فروشگاه‌های خانواده شهدا در تهران جاسازی شده بود.


ارسال نظر






captcha
ارسال